K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2011, 17:01   #11
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
hmm kan det virkelig passe, at det kun er i Jylland den ordning er kommet på plads??? Har lige søgt lige mere på nettet, og der står kun en masse fra jylland :/
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 18:20   #12
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
hej jamen det er da sjovt at der er så blandede udmeldinger fra praktiserende læger, min "gamle" læge ville heller ikke.. Måske region sjælland ikke er med på noderne

nu prøver jeg en anden gigtlæge og skal til min mave/tarm læge i næste uge måske han også kan hjælpe??
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 18:38   #13
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hejsa

Jeg bor i København og er også blevet henvist af egen læge
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 18:50   #14
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Solnedgang det bliver mere og mere interesant synes jeg

Når nu du bor i kbh, kender du så en GOD gigtlæge?? Min egen læge har foreslået en Birgit Bang la cour, men jeg kender jo slet ikke nogen af de læger i kbh..

så håber at få hjælp til at finde den helt rigtige, der fortæller mig helt firkantet hvad det her handler om.
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 19:01   #15
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Det handler meget om hvilken region man bor i, tidligere her i Jylland var det sådan at ens praktiserende læge godt kunne henvise en til røngten og scanning også lige pludselig lavede sundhedsstyrelsen den regl om fordi alt for mange blev sendt videre til røngten og scanning, så det handler om man har et godt samarbjde med sin praktiserende læge.

Min praktiserende læge har henvist mig både til røngten og flere forskellige scanninger både CT og MR af ryg, hofter, lænd , hoved og en mere special scanning nemlig Dexa-scanning.
Der er aldrig nogle probemer med at få en henvisning
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 19:21   #16
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
måske det ville være lettere at flytte til Jylland ..

Jeg synes det er lidt mærkeligt at man hele tiden selv skal bede om at der sker nye ting, og med en udsigt på mindst 4 mdr med samme behandling som ikke har haft synderlig effekt i de 5 mdr jeg har været igang, tænker jeg at der må kunne gøres noget andet.

Jeg har brug for at få beviserne sort på hvidt,(scanning) for jeg har stadig ikke accepteret at jeg er syg, og jeg savner forklaringer -forklaringer -forklaringer. og det er bare det eneste jeg ikke får.

Alle siger tålmodighed, nu venter vi lige og ser om det her virker....Hvor længe kan de blive ved med det???
Jeg vil bare have mit liv tilbage eller i hvertfald en afklaring på hvad der skal til for at bedre min situation/livskvalitet.
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 19:44   #17
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hej Mrs. S

Prøv at kigge på denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=16529

Husk at der også er mulighed på privathospitaler hvis det sted du bliver henvist til har lang ventetid.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 20:21   #18
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Der ER forskel på hvilken region man bor i.
Kender dog ikke de nye regler som der bliver linket til.
Men da manden min sidste år havde mistanke om prolabs skulle han igennem et rygafklarende forløb ved en fys som var selvbetalt for at skulle afgøre om der var brug for en scanning. Vi bor faktisk selv i region midtjylland men har læge i region syd. Og det var ifølge regler i region syd.
Hvis vi havde beholdt vores tidligere (temmelig inkompetente) læge kunne han have henvist direkte (region midt). Det er vist en forsøgsordning som har kørt siden 2007 at lægen kunne henvise direkte.
Udover det rygafklarende forløb, som fyssen trak uendeligt langt ud skulle han IGEN til en undersøgelse på rygcentret efter henvisningen (total spild af ressourcer). Dvs der gik fra start april til 23. aug før manden blev opereret og da endda kun fordi han akut blev indlagt en uge efter MRscanning med sværre smerter. Den dag han blev opereret havde rygcentret først taget stilling til scanningen 14 dage før som ellers viste en ret stor prolabs og en mindre på henholdsvis L4/L5 og L3/L4.
Så desværre kan det sagtens være at lægen ikke kan henvise (eller ikke er klar over han kan).
Læge i Kbh kan jeg ikke hjælpe med.
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 21:33   #19
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Tak for jeres svar allesammen, hvad skulle jeg dog gøre uden jeres kyndige viden

jeg vil straks imorgen gå på jagt efter min kommende reumatolog
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 23:43   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mrs. S Se meddelelser
så nu skal jeg finde en GOD reumatolog i kbh, nogen der kender sådan en? kommer selv fra sydsjælland så er helt på bar bund her...
Jeg kan varmt anbefale Torben Grube Kristensen, som har klinik i Roskilde.

http://roskilde.lokalavisen.dk/skift...705229955/1027

Det er ham til højre i billedet, også selvom der står noget andet under billedet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
scanning af ryg meriadol Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 29-07-2015 22:24
Scanning af hofte.. rose Alt det andet 0 20-12-2012 14:47
Ventetid på MR-scanning Cordulla Alt det andet 3 25-11-2010 03:31
så kom der svar på min MR scanning kandelsdorff Alt det andet 30 20-07-2010 19:17
Scanning rose Dit og Dat 16 05-07-2009 00:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension