K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2010, 12:03   #11
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Tak for alle jeres svar :-)

Jeg mener du altså at have set - herinde fakta - at de ikke må modregne lbn. udbetalinger fra ask - da de er beregnet som en kompensation fordi man ikke mere kan tjene de penge - man kunne før.

De må ikke indgå som en indtægt i den forstand - i skattemæssig forstand ja, men ikke som en modregning i de 105.000........

Man behøver helle ikke lave en mén konto - da de ikke må tage/modregne i en enkelt udbetaling for erhvervstabsevne.....
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 16:35   #12
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
Man behøver helle ikke lave en mén konto - da de ikke må tage/modregne i en enkelt udbetaling for erhvervstabsevne....
Nej de må heller ikke modregne selvom erstatningen står på din konto bare du kan bevise at pengene kommer fra en erstatning, men det jeg også mener med en mén konto er hvis du kommer til at skylde det offentlige penge, så kan de ikke gå ind og tage pengene fra en mén konto, men det kan de til gændgæld på din løn-konto
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 16:55   #13
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
speciel konto

hejsa

man skal lave en seperat konto til erstatning, og den kaldes noget helt specielt.....kan bare ikke huske navnet.....

jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 19:24   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Tror kun er kun kontanthjælp desværre...

Når/hvis jeg får min ftp, vil min advokat undersøge § nærmere hvorledes man kan undgå at det bliver modregnet i ftp, der er ALTID et smuthul

Jeg har læst en del indlæg herinde, hvor folk får modregnet ydelser i kontanthjælp/sygedagpenge fordi de blankt tror på hvad sagsbehandleren siger...

De selvsamme ydelser har/får jeg ikke modregnet i mine sygedagpenge/kontanthjælp, Jeg har så ikke haft nogle problemer med min kontanthjælps sagsbehandler da hun godt kender lovgivningen...
Hej Hopper,

Det kunne jo være rigtigt rart at vide hvilken § det er at man kan blive fritaget for fradrag af TAE i sin førtidspension. Jeg syntes at det er utilstedeligt at man skal fradrages i sin pension, for noget man har betalt sit til medens man var på arbejdsmarkedet. Man ville fx. ikke blive fradraget såfremt man havde flexjob i hht. betingelserne.

Tab af erhvervsevne udbetales jo fordi man har tabt noget af sin erhvervsevne, så jeg hører meget gerne hvis der findes en § der fritager en for at ens pension lider under denne mdr. udbetaling.

Shylock, den konto du taler om er en kreditorbeskyttet konto, men jeg skal altså bruge min TAE til at leve for, så jeg kan ikke "låse" dem inde på en seperatkonto !!

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2010, 08:21   #15
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Igen ...taaak for alle jeres indlæg

Enteneller det er kun nødvendigt, med en kbk, hvis du skylder det offentlige penge.
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2010, 08:56   #16
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
hejsa

man skal lave en seperat konto til erstatning, og den kaldes noget helt specielt.....kan bare ikke huske navnet.....

jan
Den hedder noget forskelligt afhænig af hvilken bank du har, i min bank hedder den en mén konto ;-)

Citat:
Shylock, den konto du taler om er en kreditorbeskyttet konto, men jeg skal altså bruge min TAE til at leve for, så jeg kan ikke "låse" dem inde på en seperatkonto !!
Du låser dem heller ikke, meningen med sådan en konto er at det kun er DIG der må/kan røre ved dem...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2010, 10:22   #17
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
ok Hopper - taaak ;-)

Var ikk nødvendigt på min første erstatning? undrer mig derfor en bette smule?
Der var det min normale lønkonto..nem-konto?
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2010, 19:29   #18
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
Var ikk nødvendigt på min første erstatning? undrer mig derfor en bette smule?
Der var det min normale lønkonto..nem-konto?
Hvad var du på ved din første erstatning?

Jeg var selv på sygedagpenge da jeg fik min første erstatning, og der er der vist ikke samme regler som kontanthjælp...

Men som sagt kan de heller ikke røre erstatningen på din nem konto hvis du bare kan bevise at pengene kommer fra en erstatning ;-)
Og det giver sig selv når du aflevere dine kontoudskrifter og lønseddeler ;-)
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 09:02   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er højst sandsynligt at de ikke kan røre ved pengene når de kommer fra en arbejdsskade erstatning, men hvis de "kun" kommer fra en tab af erhvervsevne forsikring, så tror jeg at det offentlige desværre må modregne i kontanthjælp og førtidspension. Dette findes der vel ikke nogle paragraffer imod ????

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 09:46   #20
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
Det er højst sandsynligt at de ikke kan røre ved pengene når de kommer fra en arbejdsskade erstatning, men hvis de "kun" kommer fra en tab af erhvervsevne forsikring, så tror jeg at det offentlige desværre må modregne i kontanthjælp og førtidspension. Dette findes der vel ikke nogle paragraffer imod ????
Tab af erhversevne kommer også fra en arbejdsskade, det er det man kalder "løbende ydelser"

Det står beskrevet her:
Citat:
Stk. 2. De erstatninger for tab af erhvervsevne, der omtales i § 14, stk. 3 og 4, godtgørelse for varigt mén og godtgørelse for ikkeøkonomisk skade samt indtægter, der hidrører herfra, trækkes ikke fra i hjælpen. 154)

154)
Løbende erstatninger i henhold til arbejdsskadesikringsloven antages også at være omfattet. Ansøgeren skal kunne dokumentere, at indtægterne stammer fra sådanne godtgørelser eller erstatninger, som omfattes af reglen.
Men som sagt er jeg i tvivl med førtidspension.
Kontanthjælp, sygedagpenge m.v samt offentligt gæld må de ikke røre fra arbejdsskade erstatninger
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension