K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2011, 16:14   #1
Peter1976
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Peter1976 er ny på vejen
Piskesmæld og kronisk migræne

Kære brugere, håber på at få lidt hjælp. Jeg skriver på vegne af min kone som ikke kan overskue situationen mere. jeg har brugt siden her i mere end 3 år, og det har været en stor hjælp.

Situationen er at min kone har været igennem 2 arbejdsprøvninger hvoraf den seneste var hos Reva i Aalborg. Desuden har hun været under behandling hos alle eksperter kommunen har bedt om, og vi har desuden prøvet endnu mere end det.
Medicinering ad libitum... ja alt er prøvet.

Alle læger, psykologer, psykiatere og professionelle på Reva og den første arbejdsprøvning, har alle konkluderet at man ikke kan se hvor min kone skulle kunne arbejde henne. Hendes arbejdsevne er nærmest ubetydelig - ca 1 time maksimalt. Lægerne har også konkluderet at spontan bedring anses for udelukket.

Dette forelagt kommunen betyder åbenbart ingenting. De mener at der kan oparbejdes en arbejdsevne gennem en mentor... og trods de veldokumenterede skrivelser fra gud ved snart hvem, mener kommunen ( Aalborg) at der stadig er en chance.

De siger så at vi kan anmode om en førtidspension og evt. anke deres afgørelse. Ja det er jo nærmest en selvfølge hvis vi kommer dertil.

Ved I om vi kan gøre noget yderligere for at stoppe dette mareridt?

Hvis I vil vide mere, så sig endelig til, jeg har sikkert glemt noget, men jeg gør det her for at give min kone bare lidt håb. ( hendes sag har kørt siden Januar 2007)
Peter1976 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 17:19   #2
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter1976 Se meddelelser
Kære brugere, håber på at få lidt hjælp. Jeg skriver på vegne af min kone som ikke kan overskue situationen mere. jeg har brugt siden her i mere end 3 år, og det har været en stor hjælp.

Situationen er at min kone har været igennem 2 arbejdsprøvninger hvoraf den seneste var hos Reva i Aalborg. Desuden har hun været under behandling hos alle eksperter kommunen har bedt om, og vi har desuden prøvet endnu mere end det.
Medicinering ad libitum... ja alt er prøvet.

Alle læger, psykologer, psykiatere og professionelle på Reva og den første arbejdsprøvning, har alle konkluderet at man ikke kan se hvor min kone skulle kunne arbejde henne. Hendes arbejdsevne er nærmest ubetydelig - ca 1 time maksimalt. Lægerne har også konkluderet at spontan bedring anses for udelukket.

Dette forelagt kommunen betyder åbenbart ingenting. De mener at der kan oparbejdes en arbejdsevne gennem en mentor... og trods de veldokumenterede skrivelser fra gud ved snart hvem, mener kommunen ( Aalborg) at der stadig er en chance.

De siger så at vi kan anmode om en førtidspension og evt. anke deres afgørelse. Ja det er jo nærmest en selvfølge hvis vi kommer dertil.

Ved I om vi kan gøre noget yderligere for at stoppe dette mareridt?

Hvis I vil vide mere, så sig endelig til, jeg har sikkert glemt noget, men jeg gør det her for at give min kone bare lidt håb. ( hendes sag har kørt siden Januar 2007)
Hej Peter1976.

Din kones situration minder desværre meget om min egen.
Jeg har kæmpet med systemet siden 2003 og har lige fået afslag på fp.

Du kan læse min tråd: Hvor længe skal man kæmpe for at få en afklaring.

Jeg håber at du måske kan hente noget af værdi i min tråd.

Hilsen

Sannepil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 17:25   #3
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Glemte lige at sige velkommen til og, at herinde er der virklig mange kloge hoveder som har styr på alt lige fra paragraffer til afgørelser i pensionssager, så du kan med fordel bruge denne side.

Håber at det til sidst lykkedes for din kone.

Hilsen

Sannepil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 21:31   #4
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Håber godt nok. EJ utrolig at Aalborg ikke går med til det. Selv samme kommune spurgte mig om jeg ville ha ftp. Der sagde jeg nej tak. Spørg bare hvis jeg skal fortælle noget mere
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 10:54   #5
Peter1976
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Peter1976 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
Håber godt nok. EJ utrolig at Aalborg ikke går med til det. Selv samme kommune spurgte mig om jeg ville ha ftp. Der sagde jeg nej tak. Spørg bare hvis jeg skal fortælle noget mere
Hej,

hvad er din historie i Aalborg kommune? Jeg er nysgerrig for min kone er just blevet afsluttet i Århus. De har nu konkluderet at de heller ikke kan tilbyde mere og at alle behandlingsmuligheder er udtømte...

Kommunen kan måske blive ved med at fastholde endnu en arbejdsprøvning med mentor, selvom vi har været igennem 6 måneder af selvsamme løsning en gang tidligere. Der blev konklusionen at de ikke kunne se hvor min kone skulle kunne arbejde. Kan kommunen blive ved med at bruge den kanin? De taler Reva igen igen....
Peter1976 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Migræne og arbejde Henning Larsen Lægekonsulenternes Rolle 3 27-09-2012 23:40
Førtidspension og Hortons migræne christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 28-08-2012 14:48
Kan man teste for piskesmæld, fibromyalgi og kronisk træthedssyndrom? Birgitte1970 Alt det andet 25 03-04-2012 12:42
Migræne Stueplanten Dit og Dat 13 21-01-2012 16:57
Jer med migræne/hovedpine Mølgaard Alt det andet 3 20-12-2010 22:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension