K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2014, 10:59   #1
Pia126
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
Pia126 er ny på vejen
Question Accept. Flexjob. Familieliv. huha.

Hello...

Ny på siden... TJEK...

Jeg har i 2010 lavet skade på brusken i knæet og er her efter tre operationer og fire år senere endt med svær grad af slidtgigt, der dog ikke er så slem at jeg slet ikke kan noget.

år et, var jeg sygemeldt grundet smerter, tre operationer og en dygtig læge og så kunne jeg gå igen og havde kun ondt når jeg ikke tog hensyn til min skade (og i langt tid derefter for at komme mig)

år to, raskmelder min sagsbehandler mig med argumentet, raskmeld dig eller kom på kontanthjælp, hvilket vi jo ved du ikke kan leve for (ægtefælle) - Say what... jamen jeg lyver da bare så det driver for min A-kasse så de vil tage mig ind på dagpenge ...

år tre, arbejder fuld tid i tre måneder og opsiger jobbet grundet konstante og forværrende smerter...

år fire, accepterer at jeg har en nedsat erhvervsevne, og at mit ben aldrig bliver godt igen... det er langt tid min familie har skulle stå model til mit - Jamen hvem er jeg hvis jeg ingen arbejde har...???

nu sidder jeg så her... min dagpengeret er ophørt, har været under den særlige uddannelsesydelse, men er nu sygemeldt. Sidste udmelding fra speciallægen er at jeg skal da være glad for at jeg stadig kan gå lidt rundt...! tak for L... nej det er jo sådan det er...! jeg cykler det jeg kan, og prøver at være der for min familie.

Jeg har søgt flexjob, og skal til lægen tirsdag for at få lavet en lægeerklæring til noget recourse afklaring? Min læge hjælper mig alt det der er ham muligt, og har gjort det hele vejen... han har også sparket mig afsted til seneste undersøgelse - stor tak til ham...

Min ret til særlig uddannelsesydelse ophører d 24 juni og inden da er der ingen afklaring fra kommunen, så ryger jeg på kontanthjælp, og nej jeg er ikke gift men sammenlevende med min kæreste, hvilket vi har gjort i over 14 år, vi har to børn og ejer et hus på landet. Vi er kommet så langt ud rent økonomisk og i vores parfohold at hvis min indtægt ryger er vi nødt til at gå fra hinanden og det ønsker ingen af os. Banken har givet accept på at min kæreste overtager al gæld på huset og intet andet står i mit navn (har solgt min bil) hvilket betyder at jeg kan flytte og tage børnene med, og så være berettiget til kontanthjælp, men det er jo snyd og fup, og det øsnker jeg ikke at sende som signal til mine børn at det er OK...

Mit sprøgsmål er om der er noget jeg kan gøre, nogen jeg kan kontakte, noget jeg kan påpege overfor kommunen der gør at de forlænger min ydelse eller giver mig en anden, der ikke hedder kontanthjælp? bare et eller andet...


Alt imens det her kører, har jeg en arbejdsskadesag kørende der er anket til ankestyrelsen, de skulle træfffe afgørelse i januar, men også denne blev udsat... Har dem i røret (ventemusik) lige nu...
Hvis den kommer positivt ud kan det betyde at vi kan sælge huset (betale terminer i venteperioden) frem for den tvangsauktion der venter i løbet af sommeren... Den kan ikke redde huset, blot hjælpe til at gælden nok ikke bliver så stor... Det har indtil videre taget 11 måneder for dem at træffe afgørelse og hver gang jeg ringer for at høre om tiden er ved at være, får jeg at vide at der pt ikke er sat en sagsbehandler på endnu...! Det er godt nok frustrerende...

Alt det her kulminerer så i at jeg har en konfirmation den 29. maj som vi heldigvis kan holde for små penge, da vi har en lille familie og lile omgangskreds, og min datter er et meget taknemmeligt barn. pengene fra salget af min lille bil er lagt til side til en kontant gave og en lille ting, for den dag må ikke mislykkes.

tilbage til sagens kerne... HVAD SKAL JEG STILLE OP for at kunne holde min familie samlet... det er så frustrerende at sidde i denne situation, som jeg hele vejen igennem har kæmpet for at komme ud af... jeg har gjort som jeg fik besked på i den tro at det var måden på det, og nu bliver jeg så sat på gaden, om 2 måneder!!!
Pia126 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2014, 15:00   #2
Pia126
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
Pia126 er ny på vejen
Udsat igen

Ja så fik jeg udsat min afgørelse igen... den skulle have været truffet midt i maj, men den bliver måske, hvis det går godt truffet inden udgangen af JULI...

Gode nyheder er dog at jeg kan overgå til arbejdsmarkedsydelsen d. 24. juni (det er hvad min A-kasse kan gøre for nuværende, hvilket jo er flot)

Så vi kan betale terminer på huset i op til 6 mdr mere, så nu håber vi det bliver solgt...!
Pia126 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension