K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2011, 11:18   #1
asfial
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 2
Styrke: 0
asfial er ny på vejen
sætte pensionen på pause?

Hej forum

Jeg håber I kan hjælpe mig.

Jeg har fået fp i snart fem år - efter den nye ordning.
I starten var det virkelig godt for mig, jeg trængte akut til fred og ro! Og bevillingen gjorde at mange af mine symptomer forsvandt, alene pga mindsket pres.

Men jeg er, som alle I andre, et ellers velfungerende menneske. Jeg er reflekterende, kunstnerisk, innovativ og altmuligt andet. Og jeg har bare så svært ved at forlige mig med, at jeg får førtidspension.
Jeg er jo mere end det!??

Nogle gange har jeg lyst til bare at søge et fuldtidsjob og sige farvel til pensionen, alene pga den dejlige følelse jeg får indeni ved tanken om, at jeg kan klare mig selv.

Men jeg ved godt det ikke er holdbart, for jeg kan ikke klare det i længden, anset hvor gerne jeg ville.

Så mit spørgsmål er: hvor villige er kommunerne til at sætte pensionen i bero imens man prøver kræfter med arbejdsmarkedet?

Jeg tror, at hvis jeg fik en garanti for at min pension aldrig blev taget fra mig, så ville jeg alene pga det, være i stand til at arbejde. Såfremt jeg fandt det rigtige arbejde.

Og når det så er sagt, så må jeg jo også erkende, at jeg får tilbagevendende depressioner, og måske ikke kan klare et job.
Men jeg kan ikke finde ud af om det er hønen eller ægget.

Får jeg depressioner, fordi jeg ikke har et indholdsrigt liv? Og ville et dejligt arbejde kunne afhjælpe det? Eller får jeg depressioner uanset hvad jeg laver?

Det har altid været sådan, at jeg har fået depressioner uanset om jeg var i job eller ej... Men jeg tænker bare - jeg er blevet ældre, mere fornuftig og klogere på mig selv. Måske jeg nu kan klare det?

Ved godt det er mange spørgsmål. Jeg er nok bare lidt forvirret.

Måske nogle af jer kender til de her tanker og vil byde ind med et eller andet?

Tak for et godt forum!

Vh. Asfial
asfial er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 11:40   #2
asfial
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 2
Styrke: 0
asfial er ny på vejen
tillægsspørgsmål

.... og hvordan ser det ud hvis jeg kunne tænke mig en uddannelse? Må man det på fp eller vil kommunen være med til en plan hvor jeg ser om jeg kan klare uddannelsen og hvis ikke - så gå tilbage på fp?

Tak for jeres tid

Vh. Asfial
asfial er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 21:42   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Så vidt jeg husker må du godt tage f.eks. nogle enkeltfag på VUC, men vent og se om der ikke kommer nogen, der ved mere.

Har du overvejet at prøve, at få noget frivilligt arbejde, for at prøve dig selv af?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 22:05   #4
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af asfial Se meddelelser

Men jeg er, som alle I andre, et ellers velfungerende menneske. Jeg er reflekterende, kunstnerisk, innovativ og altmuligt andet. Og jeg har bare så svært ved at forlige mig med, at jeg får førtidspension.
Jeg er jo mere end det!??

Nogle gange har jeg lyst til bare at søge et fuldtidsjob og sige farvel til pensionen, alene pga den dejlige følelse jeg får indeni ved tanken om, at jeg kan klare mig selv.

Men jeg ved godt det ikke er holdbart, for jeg kan ikke klare det i længden, anset hvor gerne jeg ville.

Så mit spørgsmål er: hvor villige er kommunerne til at sætte pensionen i bero imens man prøver kræfter med arbejdsmarkedet?
Hej

Kender godt din tanker selvom jeg ikke er så langt som dig. Men har du overvejet at du faktisk godt må tjene knap 70.000 kr. om året uden at der beskæres i din pension??

Synes da det er en dejlig tanke/følelse du har omkring din egen værdi - hold fast i den, og det kan faktisk lade sig gøre uden du skal ind i usikkerheden. Ved en timeløn på 100 kr. (ved godt det er lavt :-) vil det skabe plads til 700 arbejdstimer om året - hvilket er 15 timer ugentligt :-) med 6 ugers ferie (skånejob f.eks.)

Du har fået din førtidspension - du har fortjent den - nyd den, roen og det at det er godt for dig, og skab noget af det du savner uden om den er mit råd. Det kan sagtens lade sig gøre du er kunstnerisk, kreativ, reflekterende - brug den side i dig til at finde en løsning - så bliver det en god løsning uden pres. En løsning hvor du kan bruge dig selv, for måske kunne det mere dreje sig om netop det, fremfor at du skal 'klare dig selv'. Undskyld hvis jeg er for påståelig nu uden reelt at kende dig!

Held og lykke og

Sidst redigeret af tigerbia; 16-03-2011 kl. 16:12.
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 09:18   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Når man er tilkendt pension efter de nye regler skal alle muligheder være udtømt og der skal ikke være mere arbejdsevne tilbage overhovedet ..

Hvis kommunen sætter din pension i bero vil de samtidig erkende at du ikke opfylder kravene til pension, jeg kan godt følge dig og forstå dig men jeg tror at hvis jeg var dig så ville jeg kigge mig om efter et skånejob i stedet for og se hvordan det gik med det...

Men du kan i realiteten godt , jeg ville bare være forsigtig netop mht at der ikke må være noget arbejdsevne overhovedet ..

men prøv at læse her http://www.k10.dk/showthread.php?t=10926
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At sige fra og sætte grænser Antoniette Accept fra vores omgivelser 18 01-07-2012 20:59
Fleksjob på pause Flexeren Spørgsmål ang fleksjob 6 01-12-2010 14:29
flexjob hvad kan de sætte en til lisbethl Spørgsmål ang fleksjob 11 09-08-2009 18:01
Pause søsser s Spørgsmål ang fleksjob 13 06-10-2008 08:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension