K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2008, 17:33   #1
tonnibif
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
tonnibif er ny på vejen
Førtidspension el. Flexjob - Hjælp?

Hej.

Jeg skal til møde på kommunen og har brug for lidt hjælp inden mødet.

Har prøvet at surfe lidt rundt og læst om førtidspension og flexjob.

Jeg ved ikke helt hvad "jeg skal gå efter til mødet". Tror min sygdom...Sukkersyge og hertil div. bidiagnoser og nu dårligt hjerte ville kunne give en førtidspension(dette mener min læge også)...Men det er godt nok noget af en lønnedgang og har jo en økonomi som også skal hænge sammen. Har tidligere skiftet branche grundet min sygdom men nu går den ikke mere.

Så var det jeg læste om flexjob...Der vil man jo kunne beholde sin normale løn...Måske jeg så kunne have 10-12 timer om ugen der...Og mit job så kunne tilpasses mine nedsatte fysiske formåen....

Kan nogle give mig nogle gode råd hvad jeg skal gøre????

Med tak..
Tonni
tonnibif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2008, 17:56   #2
frøen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Århus
Alder: 70
Indlæg: 3
Styrke: 0
frøen er ny på vejen
Gode råd....hmmm ?

Hej.

Hmmm....måske er det en god ide at du gør dig klart hvad du har lyst til.

Førtidspension kan måske være meget godt, men jeg tror det er vigtigt at "have noget at stå op til", noget at lave og måske være sammen med andre mennesker, så man undgår at gå "i stå", med hvad deraf kan følge med måske "lange ensomme dage ".

Held og lykke
frøen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2008, 20:13   #3
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
Hvis man kan klare et flexjob er det jo det man skal have og ikke FTP. Alt skal være afprøvet inden der kan tilkendes FTP.
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2008, 22:52   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej tonnibif og velkommen til

Det kan være en meget langsommelige proces at få enten fleksjob eller førtidspension.

Det afhænger IKKE så meget af, hvad din læge siger, men af din arbejdsevne.

Men nu skriver du jo ikke noget om, hvor alvorlig din sygdom er, og så bør det naturligvis være helbredet, der afgør det.

Jeg kan anbefale dig at læse på følgende link, hvordan din sag bør forløbe. Jeg kan ligeledes anbefale dig at have din fagforening med på sidelinjen, da den kan være en uvurderlig støtte for dig.

Du kan også bede om løbende aktindsigt i din sag, således at du hele tiden ved, hvad kommunen har liggende af papirer i din sag.

Du kan evt. selv skrive, at du gerne vil søge om fleksjob, da du af helbredsmæssige årsager ikke er i stand til at blive selvforsørgende.

Og din kommune SKAL skrive ressourceprofil på dig, da det er oplagt, at din arbejdsevne er truet.

Men tjek nedenstående, den giver dig et lille overblik over sagsforløbet.

http://sdpguide.ams.dk/Default.aspx

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2008, 12:57   #5
Kiksen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 9
Styrke: 0
Kiksen er ny på vejen
Hov. Forkert indlæg.
Kiksen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp med flexjob tm1978 Spørgsmål ang fleksjob 49 21-03-2014 21:50
Hjælp mig ny i flexjob LeneNK Spørgsmål ang fleksjob 11 02-08-2010 21:25
Hjælp ang. flexjob ? SoLost Spørgsmål ang fleksjob 8 19-07-2010 22:30
Hjælp ang flexjob madina Spørgsmål ang fleksjob 6 09-07-2010 17:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension