K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2016, 15:43   #1
skotten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2008
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
skotten er ny på vejen
Plan og handling

Hej vi har i dag den 25/8-2016 har i dag været til samtale på jobcenter . Musvågevej . Hvor jeg er i resource forløb og har kæmpet I over 16 år for at få en førtidspension og har været igenne 6 arbejds prøvning og diverse special læger og jeg er født med klump fod og har slidgigt I ryg og hofte og lider af forhøjet blodtryk og har hjerte flimmer og har lige fået en diskoprolaps og må tage 36piller om dagen for at kunne klare bare en nogenlunde ok dag . Og er nu havnet i den situation at jeg nu er blevet henvist til det kbh kalder for . Plan og handling som ligger ved rundetårn . Så jeg ville høre om der eventuelt skulle ha kendskab til dem . Gerne nogle som har været der fornyeligt . Håber på et svar og gerne hvad man skal forvente af dem
skotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2016, 16:07   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af skotten Se meddelelser
Hej vi har i dag den 25/8-2016 har i dag været til samtale på jobcenter . Musvågevej . Hvor jeg er i resource forløb og har kæmpet I over 16 år for at få en førtidspension og har været igenne 6 arbejds prøvning og diverse special læger og jeg er født med klump fod og har slidgigt I ryg og hofte og lider af forhøjet blodtryk og har hjerte flimmer og har lige fået en diskoprolaps og må tage 36piller om dagen for at kunne klare bare en nogenlunde ok dag . Og er nu havnet i den situation at jeg nu er blevet henvist til det kbh kalder for . Plan og handling som ligger ved rundetårn . Så jeg ville høre om der eventuelt skulle ha kendskab til dem . Gerne nogle som har været der fornyeligt . Håber på et svar og gerne hvad man skal forvente af dem
Jeg ved at plan og handling, tilbyder træning/ophold i varmtvandsbassin, flere gange om ugen, så det kunne måske være noget.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2016, 16:20   #3
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Tror ikke du skal forvente det store. Nogle af deres foredrag er ok ( mindfullness og psykoedukation mv. ) og så tilbyder de forskellige former for træning, men lader ikke til det lige er der du er. De var 10 måneder ( ja du læste rigtigt ) om at finde et praktiksted til mig. Tror dybest set ikke de tog kontakt til nogle af stederne.

Deres konsulenter er universietsuddannede, der lige er kommet ud af universitetet ( ihvertfald de fleste ) og har intet begreb om den virkelige verden eller kommunikation med syge mennesker. Det var ihvertfald min opfattelse.

Progressionsrapporterne bliver skrevet hurtigt og man når knap nok, at få mulighed for at læse dem igennem mhp. evt.rettelser. MEN er sikker på at der er andre stederder er værre. Måske er det bare mig der ikkesynes at det rykkede noget. ...Nå ja og så er de TERM- orienterede og henvender sig til folk med funktionelle lidelser blah blah blah. Held og lykke med det. Kan være at andre har nogen mere positive erfaringer.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2016, 16:44   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Man har i princippet lov til selv at vælge anden aktør !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2016, 06:57   #5
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Man har i princippet lov til selv at vælge anden aktør !
Nej.... jeg er f.eks. i et jobafklaringsforløb og har fået afvide at jeg ikke selv må vælge.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2016, 08:11   #6
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Nej.... jeg er f.eks. i et jobafklaringsforløb og har fået afvide at jeg ikke selv må vælge.
Jeg blev foreslået en konkret af jobcenter København, og ønskede ikke denne, det var ikke noget problem at vælge en anden.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2016, 18:25   #7
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Jeg blev foreslået en konkret af jobcenter København, og ønskede ikke denne, det var ikke noget problem at vælge en anden.
Var du i et jobafklaringsforløb? Jeg fik et soleklart nej ..

Sidst redigeret af de7smådværge; 26-08-2016 kl. 18:38.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2016, 18:52   #8
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Jeg har 2 erfaringer med Plan og handling.
Første erfaring var nogenlunde.
Anden gang under lavmålet.der blev i rapporten skrevet faktuelt forkert.
Begge gange var det konsulenter( eller hvad de hedder) der var ganske unge, og kun havde jobbet indtil de fandt et fast job. Begge havde en akademisk uddannelse langt fra det sociale eller sundhedsfaglige område.
Ingen af dem havde livserfaring, vidste intet om sygdomme.
De var flinke og rare, men havde også en agenda der hed, at jeg skulle op til min. 18 timer det kom jeg dog ikke.
Jeg kender ikke til alle deres "tilbud" . Mit var virksomhedspraktik.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2016, 22:00   #9
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Har du aktuelt fået udarbejdet en funktionsnedsættelsesvurdering af speciallæge, læge eller i andet regi?
Jeg tænker at det kunne hjælpe din sag....
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2016, 09:28   #10
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thisted_1970 Se meddelelser
Har du aktuelt fået udarbejdet en funktionsnedsættelsesvurdering af speciallæge, læge eller i andet regi?
Jeg tænker at det kunne hjælpe din sag....
Hvordan tænker du ?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension