K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2016, 11:42   #1
Opalen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Opalen er ny på vejen
Ressourceforløbsydelse kontra privat invalidepension??

Hej.

Jeg har været syg i 4 år pga stress, angst og depression og kommunen stoppede mine sygedagpenge for 2 år siden uden en videre plan. Jeg var for syg til det ene og for rask til det andet og blev henvist til kontanthjælp. Jeg har ikke kunnet få kontanthjælp pga min opsparing og den har jeg levet af de sidste 2 år. I juni 2016 er jeg blevet tilkendt privat varig invalidepension gennem en privattegnet tab af erhvervsevneforsikring og den lever jeg af nu. Jeg modtager 19000 kr om måneden før skat og vil få denne udbetaling til jeg fylder 67, såfremt jeg ikke genvinder min erhvervsevne. Jeg er blevet vurderet til at være mere end 50 % erhvervsudygtig.

Jeg ved at ressourceforløbsydelse ikke er formuebestemt og heller ikke afhængig af ægtefælles indtægt/formue. Men der står at egen lønindtægt modregnes. Og mit spørgsmål er om min pension bliver regnet som lønindtægt og hvis den gør, hvor meget ville jeg kunne få hvis jeg søgte om ressourseforløb. Jeg magter ikke flere kampe med det offentlige, hvis de alligevel i sidste ende siger at jeg ikke kan få ydelsen, fordi min private pension er for høj. Jeg håber meget på at der er nogen herinde, der ved noget om dette. På forhånd tusind tak.
Opalen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2016, 11:50   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvis din invalideydelse ikke udbetales pga en arbejdsskade, hvilket som jeg læser det at den ikke gør, vil modregningen være krone for krone og du vil ikke få nogen ressourceforløbsydelse
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2016, 12:18   #3
Opalen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Opalen er ny på vejen
Det er anmeldt som en psykisk arbejdsskade.

Det er anmeldt som en arbejdsskade, men er ikke anerkendt endnu. De har en temmelig lang sagstid. Jeg har dog en advokat på, som mener jeg har en god sag og de får ingen løn hvis jeg ikke får det anerkendt. Så har tiltro til at de ikke ville bruge så mange timer, hvis der ikke var en god mulighed.
Opalen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2016, 13:19   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Men så længe det er en privat forsikring og ikke udbetaling fra arbejdsgiver efter en arbejdsskadeafgørelse vil der ske 100% modregning.

Men måske er det godt for din arbejdsskadesag at gå på ressourceforløb på trods af modregningen. Min arbejdsskadesag kunne ihvertfald ikke afgøres før jeg var endeligt afklaret fra jobcenteret ifht fremtidige erhvervsevne

Overvejede også at droppe jobcenteret, men er idag glad for at jeg ikke gjorde det

Arbejdsskadestyrelsen tog fra afgørelsen i 2010(pause fra 2008-2010 da jeg arbejde fuldtid der) til 2015 hvor den endelige erhvervstabserstatning kom fordi jeg først skulle endeligt afklares ifht jobcenter, fleksjob, pension. Men erstatning og grad kom i 2008. Havde også advokat på
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 25-08-2016 kl. 13:24.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2016, 14:19   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Så længe det er private modregnes de - desværre .

Helt korrekt som GIsne forklarer det. Men giv ikke op
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension