K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2016, 13:31   #1
Dan Johansen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
Dan Johansen er ny på vejen
Sb siger min 10 fleks ellers ikke

Snakkede med min sagsbehandler i dag og hun sagde at jeg skal have min 10 timer fleks om ugen ellers kan jeg ikke få fleks. hun siger at jeg kan få kontanthjælp Igen hvis ressourceforløbet ikke hjælper.
Jeg siger at hvis man er for syg til at arbejde kan man vel søge fp, og hun siger at man kan altid søge hvis man vil, men i min sitiuation kunne jeg ikke få fp.


jeg skal i praktik igen snart og vise hvor lidt jeg kan igen igen.
Hvordan kan en sb sige sådanne ting når det ikke er sandt med min 10fleks om ugen. Har de lavet reglerne om i KBH komune..?
Dan Johansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2016, 13:39   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Det giver INGEN mening.
Bed om en kilde på, at man skal have mindst 10 timer om ugen i fleksjob.

Uanset hvad de finder på i en kommunen, må det jo ikke være imod loven.

Og fra en principafgørelse:
"I en sag, hvor borgeren havde en effektiv arbejdstid på ca. 2 timer om ugen, var borgeren omfattet af personkredsen, der har ret til fleksjob."

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=163444

(Vis den evt til sagsbehandler, og hør hvorfor ankestyrelsen modsiger påstanden)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2016, 14:25   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er for at få dig presset op i tid...ikke andet...at hun siger det med de ti timer..

De vil sige og gøre alt for at presse folk op i tid...

Så tro ikke på alt det der bliver sagt...

Er man i tvivl så kan man altid bede om lovhenvisninger til hvor det står...

Men de ti timer...det er klart for at få presset dig op i tid...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2016, 21:47   #4
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
jo mere de kan få fra arbejdsgiveren

jo mindre skal kommunen af med i flekslønstilskud. Så de vil altid prøve at presse dig.
En sagsbehandler skal altid afkræves skriftlig dokumentation, med henvisning til de rette §§, når de fremsætter udtalelser, der ikke har hold i virkeligheden.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2016, 22:06   #5
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Ja, det er muligt at det drejer sig om at presse op i tid, men det undskylder på ingen måde Købenavns kommune i den ene løgnagtige oplysning efter den anden.
Og bid vel og mærke i, at de oplysninger der ofte gives enten ikke er retvisende eller til klientens++ bedste.
Ja, jeg skriver med vilje ikke borger, da det indbefatter at man er ligeværdig. Når man er klient er man i et afhængigheds forhold, og det er præcis hvad man er, når man modtager ydelser.
Sagsbehandlere har held til at gøre mennesker utrygge og denne utryghed kan foranledige yderligere sygdomssymptomer og det er ikke for nybegyndere.
Jeg ved det ikke og vil nødig tro, at de SB som som fortæller løgn, er i god tro.
Jeg håber at de er så uvidende,at de oprigtigt tror de siger den skinbarlige sandhed.

Da jeg læste indlægget vile jeg skrive, men så at Misty Miss havde skrevet. Misty M beholdt kammertonen og det har jeg efterhånden lært man skal.

Der bliver DESVÆRRE givet godkendelser til fleksjobs på minutter, og det ved sagsbehandleren udmærket.
Jeg er ikke inde i den økonomiske, præcise og kommunes refusion hvis der gives henholdsvis 60 min . pr uge eller 10 timer.

Måske gives der større refussion til 10 timr end til ganske få timer?
Er der nogen der ved det, for vi ved vel alle at det er bundlinjen der tæller.

Hold kæft hvor er de ulækle

Sidst redigeret af Webmaster; 22-08-2016 kl. 22:43. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2016, 15:14   #6
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Hej Dan
Din sb har sikket læst på noget jeg engang fandt her og vil uden tvivl presse dig op på min. 10 timer.
Jeg selv fik fleks på 2 timer om ugen (hvilket var mere end jeg kunne klare) så det er tomme trusler din sb kommer med. Linket er dog til dem der har fået tildelt fleks og er ledige men mon ikke det er noget kassetænkning i dit tilfælde også
Så pas godt på dig selv og lad dig ikke presse

http://prodstoragehoeringspo.blob.co...20refusion.pdf

§ 11. Staten refunderer 30 pct. af kommunens udgifter til ledighedsydelse efter lov om aktiv socialpolitik. Dog refunderer staten 50 pct. for modtagere af ledighedsydelse, der deltager i tilbud efter kapitel 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats. Stk. 2.
For at kommunen kan få 50 pct. refusion af udgifterne til ledighedsydelse er det et krav, at
1) kommunen har iværksat tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats kapitel 11,
2) tilbuddet i gennemsnit er på minimum 10 timer om ugen, jf. dog stk. 3, og at
3) modtageren af ledighedsydelse deltager aktivt i tilbuddet.

Sidst redigeret af Moi; 23-08-2016 kl. 17:23.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2016, 22:40   #7
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Dan Johansen, hvorfor spørger du ikke SB direkte, når du selv godt kender reglerne? Men hun mente vel ud fra dit hidtidige sagsforløb og kendskab til at dig om sygdom og uddannelse m.v. , at 10 timer må være det absolut mindste du kan klare.

Du siger, at hvis man er for syg til at arbejde, så kan få pension, men så nemt er det jo ikke i dag. En læge skal jo kunne garantere, at din tilstand aldrig bliver bedre, hvilket ofte er svært. Og 1 times arbejde kan de fleste jo nok klare, eller hvad mener du selv?
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2016, 23:01   #8
Birgit P
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2016
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 8
Birgit P er ny på vejen
Dan Johansen - du kan få fleks helt ned til en time om ugen. Det har min veninde fået tilkendt.

Dan Moreo - nu melder historien jo ikke noget om hvad Dan Johansens læger har skønnet. SB er ikke læger og det er ikke dem der skal skønne hvor mange timer en borger kan arbejde.
Hvorvidt lægen kan skønne om ens tilstand bliver bedre kommer jo lidt an på hvad man fejler :-). Eksempelvis er der slidgigt, som aldrig bliver bedre. Og så er der KOL, som også er en kronisk tilstand og hvor lungernes kapacitet ikke kommer op på maksimum igen.
Birgit P er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2016, 23:18   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er absolut ikke op til sagsbehandler at sætte et mindste timetal på borgerne...

Sagsbehandlere forsøger at presse folk op i tid...hvilket egentlig også er deres job...

Men de skal ikke begynde at lyve for folk når de forsøger at presse folk op...det hører ikke ind under deres job...

Desværre er det ikke altid så nemt at gøre det du forslår @Moreo...mange sagsbehandlere er ikke så nemme at tale med (hvis man da kan få dem i tale) og når de først har sagt at tingene er som de siger...i dette tilfælde at man ikke kan få fleksjob under 10 timer...ja så vil man næppe få en sagsbehandler til at indrømme at denne tager fejl..

Som regel gør de disse ting mundtligt...sådan at de altid senere kan sige at det har de skam aldrig sagt...

Det er yderst få sagsbehandlere du kan få til at indrømme en løgn eller at de har taget fejl...de er lidt som læger på det område..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2016, 09:16   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moreo Se meddelelser
Dan Johansen, hvorfor spørger du ikke SB direkte, når du selv godt kender reglerne?
Som borger bør man kunne gå ud fra, at sb har kendskab til relevant lovgivning, og derfor bliver man oftest overrasket når sb udtaler sig stik imod dette, og de fleste mennesker vil i sådan en situation komme i tvivl, om der er noget de har misforstået.

Og det er lige præcis i sådanne situationer, at K10 er til stor hjælp.

Dertil kommer, at mange mennesker er autoritetstro, og har utroligt svært ved, at skulle sætte sig op mod sagsbehandlere, læger o.l.

Min egen erfaring er, at man kun får en endeløs diskussion ud af, at gøre sb opmærksom på fejl i dennes udtalelser. Men ved klage til jobcenterchefen bliver der oftest rettet ind.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension