K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2016, 13:13   #11
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg kan forestille mig at det heller ikke er helt ligegyldigt hvor i landet man køber hus.
At købe hus tæt ved København til 4 millioner på en indtægt og en ressourceforløbsydelse er måske nok vandvid, men hvis det er lidt mere ude på landet også kaldet udkants Danmark hvor huspriserne er mindre og sagtens kan betales af en enkelt indtægt så er det vel ikke helt så risikofyldt.
Men selvfølgelig er der stadigt risikoen for ikke at kunne slippe af med huset igen hvis der bliver behov for det.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2016, 14:02   #12
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af rinse Se meddelelser
Det er rigtigt, men på ressourceforløbsydelse på kontanthjælpssats, er der vist grænser for hvor meget mindre man kan få i ydelse.
Sådan worst case, så kan man i princippet godt få mindre.
Hvis man kommer på kh, ikke fritages for 225-timers reglen, og ikke har de 225 timer. Så mister man 1000 kr før skat, hvis man er på højeste kh sats og ugift.

Eller hvis man ryger på kh, er under 30 år, og vurderes job/uddannelsesparat. Så er satsen også lavere.

Men ja, det er virkelig worst case
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2016, 14:29   #13
rinse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Indlæg: 41
Styrke: 14
rinse er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Sådan worst case, så kan man i princippet godt få mindre.
Hvis man kommer på kh, ikke fritages for 225-timers reglen, og ikke har de 225 timer. Så mister man 1000 kr før skat, hvis man er på højeste kh sats og ugift.

Eller hvis man ryger på kh, er under 30 år, og vurderes job/uddannelsesparat. Så er satsen også lavere.

Men ja, det er virkelig worst case
Ja, det er da rigtig. Men som jeg også tidligere har skrevet kommer det også an på hvorlangt man er i sin sag. Vi havde ikke turde købe nyt hus for 4-5 år siden.
rinse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2016, 18:39   #14
Nunca
Ny på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2013
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 23
Styrke: 11
Nunca er ny på vejen
Beklager det sene svar, og tak for alle jer som har brugt tid på at svare her inde - huset er købt! Da der som sagt ingen risiko er for jeg kommer på kontanthjælp, så det er vi ikke bekymret for, da jeg pt. er kørt i stilling til enten at komme i én eller anden form for ''skåne arbejde'' eller pension. Det var mere om mit forløb fulgte med mig og der ikke pludselig blev modregnet alt muligt lige som når man netop er på kontanthjælp.

Min mand tjener netop gode penge, så vi har en meget sund og stabil økonomi, ellers havde hus køb aldrig kommet på tale. Det var som sagt mere bekymringen om vi pludselig blev modregnet ét eller andet, systemet er nogle gange svært at finde ud af.

- Vi nyder vores nye hus, som vi overtog her d. 1 August.
Nunca er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension