K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2016, 10:33   #1
Stenager
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Stenager er ny på vejen
Tilbagebetaling af A-kasse bidrag som fleksjobber

Hej Alle

Fedt forum. Beklager hvis mit spørgsmål er stillet eller besvaret andetsteds, men kunne ikke umiddelbar finde svaret jeg søgte efter.

Spørgsmål: Som fleksjobber kan man som udgangspunkt eller det er i hvertfald yderst tivivlsomt få noget ud af at være i en A-kasse.

Har nogle af jer været i stand til at få A-kasse kontigent tilbage betalt? Hvis så under hvilke forudsætninger, procedure og for hvor længe?

MVH
Stenager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2016, 11:10   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
I a-kassen skal man stå til rådighed for alle typer job og det kan man jo ikke sige at man gør som godkendt til fleksibel.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2016, 13:47   #3
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Jeg kom i fleksjob primo 2003, hvor den nye førtidsreform ligeledes var vedtaget. "Alt" var nyt, vist også for kommunen, visitatorer m.v.

Jeg fik ikke konkret at vide at jeg ikke kunne få udbetaling fra a-kassen hvis jeg blev arbejdsløs, og betalte troligt til dette i ca. 7 år, indtil jeg fik læst omkring dette.

Jeg rettede henvendelse til a-kassen og fik ganske rigtigt oplyst at jeg ikke ville kunne få udbetaling derfra. På min ansøgning om at få bidraget retur ville de "gå med til" at betale - tror jeg - det indeværende kvartal + 1 mere.......

Rigtig mange penge betalt for ingenting.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2016, 16:00   #4
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Hvis du betaler til efterløn og vil have det ændret til fleksydelse ( fleksjobbers efterløn) er du nød til at betale til a-kassen til det er overgået til Udbetaling Danmark.

Ellers er der ikke noget grund til at betale til a-kassen.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension