K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2016, 08:23   #1
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
Møde

Vi har nu modtaget plan for mødet med rahableringsteamet den 31/8.... Men der ligger ikke alle de papir vi godt vil have med? Så hvordan gør vi det?
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2016, 09:06   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
I tager et sæt med til mødt og henviser til det.
På forhånd har i også afleveret det på kommunen og bedt om at få det lagt i sagen.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2016, 14:11   #3
Mig&charly
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2015
Indlæg: 35
Styrke: 9
Mig&charly er ny på vejen
Jeg sendte en mail til sagsbehandler (de papirer, som ikke var sendt afsted til rehab-team, fandtes i kommunens papirer allerede), og bad sagsbehandler bekræftige skriftligt modtagelse af mail og af at papirer ville blive sendt videre til medlemmer af rehab-team.

Du kan også aflevere dem ved skranken, sørg for at få kvittering, med besked om, at de skal sendes videre til rehab-team.

Jeg valgte den første løsning for at være sikker på, at jeg havde på skrift, at sagsbehandler havde bekræftigede en videresendelse. Jeg havde flere gange bedt om at få papirerne sendt med til rehab-team, og jeg ville ikke stå i en situation, hvor papirerne bare "cyklede" rundt i kommunen, og vedkommende kunne sige, at de ikke var modtaget.

Tag også alle papirer med til selve mødet, evt. lav kopier af de vigtigste, så kan du give dem på mødet.

Held og lykke med mødet
Mig&charly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2016, 19:58   #4
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
Så fik min nevø et recurse forløb,....

Kan vi klage over dette, ?
Hvis vi klager, bliver han så på resurceforløbet imens?
Og hvis vi får afslag på klagen, bliver han så stadig på resurceforløbet ?
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2016, 21:01   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ressourceforløb er et tilbus man kan sige ja eller nej til

Hvis I Klager over noget han selv har takket ja til, tvivler jeg på at han bliver på ressourceforløbsydelsen imens.

Han kan jo stoppe ressourceforløbet hvad dag han ønsker, spørgsmålet er måske mere hvad han så skal ved at takke nej?
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2016, 22:55   #6
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jette2 Se meddelelser
Så fik min nevø et recurse forløb,....

Kan vi klage over dette, ?
Ressourceforløb er et tibud, og man siger ja eller nej, og kan ikke klage over det.

Hvis der samtidig gives afslag på pension, er afslaget vedlagt klagevejledning, man kan klage over afslaget.

Men hvordan er sagen kørt, er den kørt som en pensionssag fra jobcenterets side, eller har i selv søgt pension ?
Hvis i har formuleter en henvendelse til kommunen, som en direkte ansøgning til kommunen, skal rehabiliteringsteamet indstille til pensionsteamet, enten positivt eller negativt, og kan i det tilfælde ikke spise folk af med henvisning til ressourcforløb.

Personligt afviste jeg blankt ressourceforløb og blev af det samme team (med et par udskiftninger) indstillet positivt til pension 30 dage efter, og fik den.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2016, 11:17   #7
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
Vi kom på Rehabliteringsteam og her tilbød man ikke pension men resurceforløbet, de snakkede om at vi havde fået afslag på pension i pgf 17....

Og hvis der kom nye papir ville sagen stå åben og de ville kigge på den igen?

Skulle de på det møde, have givet os afslag på pension, og tilbudt os resurce forløbet? Så kunne jeg have klaget over afslaget, er det sådan jeg skal forstå det?
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2016, 13:41   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
rehabiliteringsteamet afgør ikke noget som helst.

De indstiller "kun" til det fx om de støtter eller ikke støtter hans pensionsansøgning men det er pensionsnævnet som gav afslaget og det kan der klages over inden for 4 uger

De indstiller også "kun" til ressourceforløb som er et tilbud man kan sige nej til. Det er en anden instans som bevilliger det.
Men hvad konsekvensen er ved at sige nej, er mere usikkert

Men ofte kan man ikke få pension uden at have været i et ressourceforløb først - så måske overveje at deltage i et for at få det af vejen inden der søges pension igen?
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2016, 15:25   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis i selv har søgt §17 stk 2 på foreliggende grundlag...så skal rehabteamet komme med en indstilling til pension...

De indstiller kun...de kan ikke give afslag på noget..

Den indstilling skal så gives videre til pensionsnævnet og det er dem der kan give eller give afslag på pension..

Inden pensionsnævnet træffer deres afgørelse skal de tilbyde borgeren mulighed for at få et møde med pensionsnævnet..

Giver de så et afslag på pension ja så kan i klage over dette inden for 28 dage eller ca 4 uger..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2016, 18:29   #10
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jette2 Se meddelelser
Vi kom på Rehabliteringsteam og her tilbød man ikke pension men resurceforløbet, de snakkede om at vi havde fået afslag på pension i pgf 17....

Og hvis der kom nye papir ville sagen stå åben og de ville kigge på den igen?

Skulle de på det møde, have givet os afslag på pension, og tilbudt os resurce forløbet? Så kunne jeg have klaget over afslaget, er det sådan jeg skal forstå det?
Hvis der er indgivet ansøgning efter paragraf 17 skal der gives et konkret afslag... dette kan ikke gives af rehabiliteringsteamet men de skal indstille til afslag på pension... efterfølgende får I foretræde for pensionsnævnet inden de træffer den endelige afgørelse... og den kan der klages over !

Rehabiliteringsteamet kan ikke bare smide sagen i skuffen hvis der er indgivet konkret ansøgning... heller ikke selvom de tilbyder noget andet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis i selv har søgt §17 stk 2 på foreliggende grundlag...så skal rehabteamet komme med en indstilling til pension...
Det kan misforståes som det er formuleret. for de færreste regner med at en indstilling er positiv...
Men i pensionssager indstiller man jo netop POSITIVT eller NEGATIVT fra rehabiliteringsteamet.
Og pensionsteamet tager den endelige beslutning.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension