K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2016, 13:16   #1
Kongelys
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Kongelys er ny på vejen
Revalideringsydelse til en Master/diplom/deltidsiddannelse??

Hvad er jeres erfaring har noget af jer fået det? Kender I nogle paragraffer?

Jeg ved at man kan få revalidering til "næsten"alle uddannelser, men kan man få bevilligt revalideringsydelse til videregående deltidsiddannelser?


Jeg er 34 år med en forældet uddannelse og nedsat arbejdsevne. Jeg har efter mange års sygdom fået det godt og er meget motiveret for at få bygget noget oven på min bachelor.
Kongelys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2016, 17:25   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Det hænger sammen.
Dvs bevilliges man revalidering, er man samtidig berettiget til revalideringsydelse.

Paragrafferne er fra §46 her: http://www.socialjura.dk/content-sto...ktivlov/#c6589
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2016, 17:45   #3
Kongelys
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Kongelys er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Det hænger sammen.
Dvs bevilliges man revalidering, er man samtidig berettiget til revalideringsydelse.

Paragrafferne er fra §46 her: http://www.socialjura.dk/content-sto...ktivlov/#c6589
Hej MistyMiss. Tak for input - ved du om det gælder for deltidsudddannelser også? jeg syens ikke rigtig der står noget direkte?

Sagen er nemlig, at en master er for folk som allerede HAR et job - men da jeg grundet min situation og mange år væk fra det ordinære arbejdsmarkede ikke bare kan gå ud og finde et job inden jeg starter på et studie, så gik mit spørgsmål på, om man kan få revalidering til en sådan...
Kongelys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2016, 17:49   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Det ved jeg desværre ikke rigtigt noget om
Kan huske at jeg fik at vide, at man skulle kunne tage den, på "nomeret tid". Dvs hvis det f.eks. er en erhvervsuddannelse på 4 år, så skal man kunne tage den på 4 år.
Men mere har jeg ikke lige styr på

I mit liv til aktivloven, kan du under hver paragraf, klikke på "principafgørelser". Så kommer en liste med principafgørelser, der omhandler netop den paragraf. Måske kan du finde noget der

Du kan også kigge her: https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juridisk-hotline#/ og se om ankestyrelsens hotline har besvaret et lignende spørgsmål
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension