K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2011, 22:51   #21
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
vi tager til aalborg et par gange om ugen eller mere bor i frederikshavn, min famile bor der, tanker ca for 400 kr op pr uge, det svare ca til en tankfuld benzin med de priser der er i dag.
tja et par gange om ugen nøjes med 1 gang om ugen der er penge og benzin at hente.og tank altid før klokken 10.00 der er benzin billigst her i frederikshavn.400 kr så er det en lille tank der er der i .
Citat:
vi får tilsammen udbetalt 19745 kr FTP begge 2 samlevende har fælles økonomi
hvis det ikkek an hænge samen så skal man virkelig tjekke hvad man bruges ens penge til.
Citat:
ang mad for vi købt meget mad udefra
det koster kassen og hvis jeg husker rigtigt har jeg læst du har vægt problemer så det er jo dumt.og mega dyrt.et godt råd ned i føtex det gjorde jeg her i ågr lørdag de havde ikke søndags åben så fik kød vare til ca 14 dage for små 400 kroner pga de havde lukket søndag.derfor sølger det det billigt ca 2-3 timer før de lukker.mange penge at spare der.

Citat:
så når der ikke er flere penge på kontoen, bruger vi af vores budget konto, den er i overskud hver måned med ca 1500 kr men de skal jo også betales tilbage, dem vi tager ud derfra
spørger nok dumt nu men hvis jeres buget konto er i 1500 + hver måned var det så ikke en ide at få kigget jeres buget igennem hvis der virkeligt er så meget overskud hver eneste måned.eller er de 1500 kroner til regner som forsikring osv til senere på året.hvis ikke så få det kigget efter i sømmene.telefoni.tja jeg har oister bruger for maxx 100 kr PR måned
Citat:
OiSTER Mobil abonnement
uden taletidspakke 45 øre/min., Fri SMS, Ingen opkaldsafgift, 1 GB data. 69 kr.
OiSTER Mobil abonnement +
5 timers taletid 5 timers tale, Fri SMS og MMS, Ingen opkaldsafgift,
OiSTER til OiSTER, 5 GB data. 129 kr.
OiSTER Mobil abonnement +
10 timers taletid 10 timers tale, Fri SMS og MMS, Ingen opkaldsafgift, OiSTER til OiSTER, 10 GB data. 179 kr.
OiSTER Mobil abonnement +
15 timers taletid 15 timers tale, Fri SMS og MMS, Ingen opkaldsafgift, OiSTER til OiSTER, 15 GB data. 229 kr.
jegh ar den der koster 69 så er ikke meget jeg rigner for
sodavand tja skal der også være plads til

Citat:
I skal se KRITISK på jeres brug af bilen. Nu ved jeg ikke om I bor på bøh-landet eller i en by, men lav fx. en regel: Skal I kortere end 5 km. så er hovedreglen at strækningen tilbagelægges på cykel, og bilen må kun tages ved møgvejr eller store indkøb.
Har I ingen cykel, så køber I en brugt billigt. Den er hurtigt tjent ind.
kan ikke være mere enig og cykel er jo også god og gratis motion.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 22:55   #22
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Men det ville da afgjort være fedt med en tråd, hvor folk kommer med gode opskrifter i stil med god mad til to for 1500,- om måneden..
hvis man kigge de madplaner føtex fakta osv har der skulle 1500 kunne række til en måned + minus
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 23:01   #23
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ja det er da godt at cykle for at spare penge hvis man kan.... men det er dælme ikke altid nemt med 2 børn og indkøbsposer..

Og mange herinde er jo nedslidte på forskellig vis, så det er ikke alle der er i stand til at cykle 5 km frem og tilbage..

Der er mange gode råd i tråden, men også nogen tag-jer-dog-sammen-agtige... ka' vi blive ved lidt sol, sommer, rummelighed og venlige ord gode råd...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 23:04   #24
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Ja det er da godt at cykle for at spare penge hvis man kan.... men det er dælme ikke altid nemt med 2 børn og indkøbsposer..

Og mange herinde er jo nedslidte på forskellig vis, så det er ikke alle der er i stand til at cykle 5 km frem og tilbage..
ja 2 børn gør det lidt svære+poser osv. og ja 5 KM på cykel gik man kunne det det var den gang.
Citat:
Der er mange gode råd i tråden, men også nogen tag-jer-dog-sammen-agtige... ka' vi blive ved lidt sol, sommer, rummelighed og venlige ord gode råd... .
jeg vil sige desvære sådan syntes jeg det er blevet til en del her inde,men ja mange gode råd tag hvad du/i kan bruge og husk alt kan ændres for den der har viljen eller hvordan man skal sige det
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 23:07   #25
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
hvis man kigge de madplaner føtex fakta osv har der skulle 1500 kunne række til en måned + minus
Tak for rådet.. smider linket her..

http://www.foetex.dk/Opskrifter/Page...pskrifter.aspx

Men må indrømme at jeg ikke tror det holder med de madopskrifter og så mad til 2 for 1500,- pr måned.

Det ser lækkert ud, men der er også brugt mange forskellige ingredienser så jeg tror det løber op..

Har du set de beregninger nogen steder.. ?

Men under alle omstændigheder godt til inspiration.. det er lidt let at give op og lave det samme igen og igen, når det er svært at få til at hænge sammen.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 23:10   #26
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
ps..

Man kan iøvrigt lave de lækreste pandekager af mel, vand, vanillesukker og en håndfuld havregryn....

Muligvis ikke særligt sundt - men det er godt for humøret..

Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 23:14   #27
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Tak for rådet.. smider linket her..

http://www.foetex.dk/Opskrifter/Page...pskrifter.aspx

Men må indrømme at jeg ikke tror det holder med de madopskrifter og så mad til 2 for 1500,- pr måned.

Det ser lækkert ud, men der er også brugt mange forskellige ingredienser så jeg tror det løber op..

Har du set de beregninger nogen steder.. ?
ja mange gange er der mange ingredienser nogen af de dage vil jeg springe over.og det handler om at få varene billiger som jeg bla var heldig at gøre 2-3 timer før lukketid.men kan nok knibe med 1500 til 2 menesker men de opskrifter fra føtex er også til 4 personer og ikke 2 .så følger man opskrifterne ville der være til 2-3 dage.ang beregningerne ja de havde skrevet det engang men jegk an måske have huske beløbet forkert hukomelsen er ikke hvad den har været desvære.desvære ser det ud til fakta ikke har deres madplan mere.den skulle også være billigt at følge.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 23:15   #28
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
ps..

Man kan iøvrigt lave de lækreste pandekager af mel, vand, vanillesukker og en håndfuld havregryn....

Muligvis ikke særligt sundt - men det er godt for humøret.
ja og hvis man undlader vanillesukker ogh ar rester af kødsovs osv kan det puttes der i smager himelsk og billigt og man får resterne brugt

rema 1000 har også madplan http://www.rema1000.dk/Madplanen.aspx og efter luksus fælden experter er det billigt

Sidst redigeret af extra; 08-05-2011 kl. 23:21.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 23:45   #29
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
,
et godt råd ned i føtex det gjorde jeg her i går lørdag de havde ikke søndags åben så fik kød vare til ca 14 dage for små 400 kroner pga de havde lukket søndag.derfor sølger det det billigt ca 2-3 timer før de lukker.mange penge at spare der.
,
Nu har jeg se du har nævnt det med billige varer tidligere i debatten ang. økonomi..

og derfor har jeg selv gået efter det.. men jeg har til dato, ikke oplevet at kødvarende er sat ned et par timer inde lukke tid..

og vil tilføje at jeg bor i en mindre by hvor sådan muligheder skulle kunne være lange nemmer end i store supermarkeder..

så jeg tror bestemt at den føtex i dit område er en undtagelse..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 23:47   #30
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
prøv en månede at skrive ned hvad i køber og pris,det har jeg gjordt i 3 månder,så får man et over blik over hvad der ryget i kurven.

Jeg lavede en liste til
Mad -Transport - Toriletatikler/tøj-Sold/gaver

man kan blive oversaket,over sine indkøb og mere prisbevist af det,selv begynte jeg at få nogle sunder indkøbs vaner.

cbb optank tror jeg er billigst,og så sløjf telefonsvaren,eller ind tal"jeg kan ikke lige tage min tlf. men ring igen da jeg aldrig aflytter min tlf.svare "
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så er der Penge Dorah Politik og Samfund 9 27-05-2009 00:43
Der er penge i os! sun-lady Politik og Samfund 4 05-03-2009 19:11
Penge Bente Knudsen At søge førtidspension 3 20-04-2007 15:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension