K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2009, 12:36   #61
Peter G
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 57
Styrke: 15
Peter G er ny på vejen
Tak for jeres sympatitilkendegivelser :-)

Suncil:

Det var en psykiater vi selv fandt. Vi kendte ikke nogen psykiatere, og dem der blev foreslået, havde 6 månederes ventetid. Derfor fandt vi ham ved at kigge på nettet.
Vi har spurgt kommunen om de ikke kunne anvise os en psykiater de brugte, men de ville ikke anvise nogen.

Det der Anafranil fik vi ikke indlægssedlen med til. Vi fik bare en blisterpakning med piller.
Jeg er glad for at du siger det med at det er en høj dosis, for Peter har fået det markant værre efter han har taget pillerne i 3 dage. Det virker lidt som medicinen har ret voldsomme bivirkninger.

Jeg forstår ikke helt hvorfor han skal have så meget medicin, når der ikke foreligger nogen diagnose.
Det er ikke et oplæg til en politisk debat om den McBehandling (læs: behandling uden indhold) mange læger giver, men blot en undren over at Peters egen læge, der er enormt grundig og sætter timer af til samtaler og brevskrivning, ikke bliver hørt. På samme tid har en kirurg og en psykiater sammenlagt set Peter i 20 minutter (10 minutter hver), og deres meninger er de vigtigste.
Peter G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 13:58   #62
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej

Kan helt tilslutte mig det med at de(kommunen) ligger så meget vægt på udtalelser fra spec.læger, der undersøger pt og ikke bruger lang tid på dem( under½ t), hvordan skal man få et realistisk resultat.

Det er dejligt i har jeres egen læge med i dette forløb...... kunne han evt. tage med næste gang i skal på kommunen. Kan være en god hjælp.

Ang anafranil, kan du læse på nettet om virkning og bivirkning. Og normal øger man langsom psykofarmaka og trapper også langsomt ud af det.

Kan stadig kun ryste på hovedet over de spec.læger ikke udviser mere menneskelighed. Var det en mulighed at få en second opinion, og forhåbentlig møde andre læger der forstår jer.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 15:33   #63
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter G Se meddelelser
Det der Anafranil fik vi ikke indlægssedlen med til. Vi fik bare en blisterpakning med piller.
Er det mon lovligt, at udlevere medicin (som endda er ukendt for patienten) på den måde?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 17:07   #64
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Jeg vil give dig ret, Trold .... men hvis det ikke er direkte ulovligt så synes jeg det er temmelig uforsvarligt, og der burde klages over den fremgangsmåde til patientklagenævnet; men det tager jo også på kræfterne, og således slipper en del psykiatere af sted med at være receptlæger i stedet for behandlende psykiatere, der undersøger grundigt, før de overvejer at udskrive psykofarmika, for det er jo, langt fra 'bolsjer eller Panodil' der er tale om

Jeg synes jo ikke at du brokker dig så meget, som egentligt ville være fuldt forståeligt 'fru Peter G', for I sidder godt nok i en frygtelig klemme og I bliver hele tiden svigtet af det system, som skulle hjælpe din mand

Og jeg vil blive ved med at følge din tråd, for jeg har dels stor sympati for dig i din kamp, for at hjælpe din mand, og har samtidig stor sympati med din mand, som bare IKKE HAR BRUG FOR ALLE DE SVIGT!!!

Det værste er jo at man sidder her og vrider sin hjerne, for at komme med et eller andet brugbart; men psykoterapi er jo på forhånd udelukket, og samtidig kan din mand jo ikke blive ved med at have det så uudholdelig svært

Og samtidig er der jo også dig, 'fru Peter G', for hvem støtter dig i din kamp for at hjælpe din mand og holde sammen på jeres økonomi?

Et helt vognlæs til dig og din mand, selvom det ikke tryller løsninger frem!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 17:50   #65
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Anafranil er super farlige! Jeg har selv fået dem når jeg har været grænsepsykotisk, de er med på listen over medicin der øger selvmordstanker - og rigtig mange har begået selvmord efter at have været i behandling med dem (også selvom de tidligere ikke har været selvmordstruet!).....

Så det er da en underlig pille at lægge ud med

Det med dosis vil jeg nu ikke tage så tungt, jeg har selv været oppe på 250 mg daglig, efter en start på 150 mg. Senere blev det så sat ned til 75 mg.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 19:41   #66
Peter G
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 57
Styrke: 15
Peter G er ny på vejen
Lige en opdatering.

Vi blev ringet op af Peters sagsbehandler, der oplyste at de påtænkte ophør af sygedagpenge (igen).

Som sagen er nu har Peters egen psykiater skrevet en status hvor der står han aldrig bliver rask, som kommunen har fået.

Peter egen læge ville kommunen ikke indhente status fra, så vi har selv fået lavet en status, hvor der ligeledes står at Peter er varigt syg, og at man max kan forvente at Peter kommer op på et niveau hvor han kan klare banale dagligdags ting.

Peter praktiserende læge kontaktede Rigkirurgisk på Rigshospitalet, der har afsluttet Peters sag (han rygoperation), hvilket kom som en overraskelse, da Peter stod på venteliste, og vi ikke har fået besked om at hans sag er afsluttet.
Men nu er Peters læge så den primære behandler af rygproblemet, som læge altså mener er varigt, og som kun kan symptombehandles.

Peters praktiserende læge har ringet til kommunen, og snakket med sagsbehandleren, for at stille sig til rådighed, hvis kommunen mangler oplysninger, men den mulighed har kommunen fravalgt.

Desuden har kommunen så haft Peter til psykiatrisk evaluering i en time hos en psykiater kommunen ofte bruger. Han har skrevet i sin status, at Peters arbejdsevne er stærkt nedsat, men at han mener der med den rette behandling kan opnås bedring. Den udtalelse har vi så søgt aktindsigt på.

Men nu hedder det så fra kommunen:

Peter har selv fravalgt operation, og at der mht til psyken, så vedkender de sig at Peter er syg, men finder det, på baggrund af den psykiater kommunen henviste Peter til, ikke påvist at Peters problematikker er varige.

Det der så nu skal ske er, at vi skal mødes med sagsbehandleren hos Peters fagforening, hvor vi så sikkert skal opdatere statusprofil, og have inkluderet status fra egen læge i sagen.
Derfra er det jo så bare at vente på at meddelelsen om ophør af sygedagpenge kommer, og så søge førtidspension på foreliggende grundlag.

Der skal knyttes kommentaren, at Peters praktiserende læge er rasende, og virker til at være villig til at gå langt for at hjælpe.
Peters psykiater er endnu ikke oplys om sagens drejning.

Peter er pt. ordineret følgende om dagen: 150 mg anafranil, 5x15 mg alopam, imovane, dolol eller contalgin ved behov. Indtil for 2 uger siden fik han ligeledes cipramil, men disse er så stoppet nu, da virkningen udeblev.

Vi er rædselsslagne.
Peter G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 20:36   #67
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige for at hjælpe jer, kan kun give jer mine varmeste

-men uanset godt eller skidt, dejligt at høre fra jer igen, i har da været i mine tanker

Trods alt lyder det da som om der er sket blot lidt i jeres "favør", den eneste malurt(som jeg ser det) er kommunens psykiaters udtalelse -godt i har søgt aktindsigt! (hm, tænker her, måske i skulle tale m Hyanna i tilfælde af i ikke syns at psykiaterens "evner" var ok?)

Kender så udmærket til at kommunen "fravælger" at henvende sig til egen læge, gad vide hvorfor! Hvis det var mig der var sagsbehandler ja, så ville jeg da tage imod enhver proff hjælp -ikk´!

Hæng på herinde, der vil sikkert komme flere super gode forslag herinde fra af det gamle "rotter" udi systemets gang.

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 23:44   #68
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis jeres læge er villig til at hjælpe så bed ham om at skrive en form for status til jer og få den så lagt ind i hans sag på kommunen til et evt pensionstema eller anke (så kan de ikke sige at de ikke vidste bedre ) sørg for at skrive at i fremsender den da kommunen har nægtet at bede om en status ...

og ellers søg aktindsigt i hans lægepapir og så kopier alt der har relevans og send det til sagsbehandler med besked om at det skal lægges ind i hans sag (evt med en sammenfatning som i selv skriver )
  Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 00:19   #69
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg tænkte lidt som Hejdien, snak med lægen om han mener at kunne oplyse noget som kommunen ikke allerede har, og få ham så evt. til at skrive det så i kan aflevere det på kommunen.
Og alt hvad i afleverer er selvfølgelig mod kvittering.

Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 00:27   #70
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Jeg kender det godt står selv og er tabt i systemet ingen penge arbejdsprøvningosv uden indkomst pga min mands indkomst vi har 3 små børn også, min mor har kæmpet om førtidspension i 7 år er begyndt på 8. år nu hun har flere diskus i rygggen og nakken lægerne tør ikke opere hende da hun med 98% sikkerhed vil ende som en grønsag men det er ikke nok til at få førtidspension min mor er 57 år sådan er systemet man skal ikke blive syg og få brug for hjælp
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Det kræver sku sin "mand" at være sygemeldt Lille mig Spørgsmål ang fleksjob 6 17-09-2010 20:08
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension