K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2012, 08:28   #1
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Overgang fra ny og gl. ftp. - til folkepension

Hér står reglerne for overgang fra gl. + ny ftp. klart, enkelt og tydeligt.

http://www.aeldresagen.dk/faa-raad-o...r/default.aspx

Førtidspensionister efter „gamle regler“ mister ved overgang til folkepension de pensionsdele, der er knyttet til førtidspensionen. Det gælder førtidsbeløb, invaliditetsbeløb og erhvervsudygtighedsbeløb.

For førtidspensionister efter „nye regler“ gælder også, at de overgår til folkepension uden ansøgning fra den 1. i måneden efter det fyldte 65. år.

Har førtidspensionisten modtaget handicapkompenserende ydelser (merudgiftsydelser) efter serviceloven, bortfalder retten til disse ydelser, når førtidspensionisten opnår ret til folkepension.

Førtidspensionister efter „gamle regler“ mister ved overgang til folkepension de pensionsdele, der er knyttet til førtidspensionen. Det gælder førtidsbeløb, invaliditetsbeløb og erhvervsudygtighedsbeløb.

For førtidspensionister efter „nye regler“ gælder også, at de overgår til folkepension uden ansøgning fra den 1. i måneden efter det fyldte 65. år.

Har førtidspensionisten modtaget handicapkompenserende ydelser (merudgiftsydelser) efter serviceloven, bortfalder retten til disse ydelser, når førtidspensionisten opnår ret til folkepension.

Man skal være opmærksom på at man som folkepensionist kan søge helbredstillæg, varmetillæg, petroleumstillæg, boligydelse, nedsat licens mm.

Der står meget mere, som er værd at læse for alle.

- Og bemærk endelig, at ftp. på gl. ftp. mister
førtidsbeløb, invaliditetsbeløb og erhvervsudygtighedsbeløb!


Altså, som jeg skrev flere gange i går bliver alle ftp. ligestillet, når de overgår til folkepension
.

.
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 14:22   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der står også, at personer, der har fået fp i året 2002 ikke kan medtage ydelserne.
Håber ministeriet kommer frem i lyset og meddeler, hvad der er den rigtige tolkning.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 19:26   #3
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Der står også, at personer, der har fået fp i året 2002 ikke kan medtage ydelserne.
Håber ministeriet kommer frem i lyset og meddeler, hvad der er den rigtige tolkning.
Det er alene p.g.a. folkepensionen gradvis ændres fra 65 - 67 år. Ændringen for hver enkelt ftp. på gammel ordning afhænger af fødselsdatoen.

Ministeriet har for længst udsendt den rigtige tolkning. Loven trådte nemlig allerede i kraft d. 1.7 2009 - og du kan læse Socialministeriets meddelse til kommunerne nederst i dette indlæg. (Jeg sætter link ind)

Du kan samtidig se en tabel for hvornår ændringerne træder i kraft for hver enkelt (baseret på fødselsdatoen)

Et eks. Jeg er født i 1956 og bevarer derfor mine tillæg til jeg fylder 67 år.

- Men så ryger mine tillæg til gengæld også - trods flere hårdnakket har påstået vi på gammel ftp. beholder alle tillæg ...

Jeg håber sørme de samme læser med her ...

http://www.sm.dk/data/Dokumentertill...14-12-2006.pdf

.
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 19:44   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Vi taler ikke om det samme. Ældresagens formulering er uklar, hvilket er officielt bekræftet. Derfor afventes klarere formulering. Men stop debatten - irrilevant
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 19:56   #5
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Vi taler ikke om det samme. Ældresagens formulering er uklar, hvilket er officielt bekræftet. Derfor afventes klarere formulering. Men stop debatten - irrilevant
Det ændrer ikke på de oplysninger jeg gav i sidste indlæg. Ej heller på at Socialministeriet allerede havde sendt en meddelse ud til kommunerne, for flere år siden.

Du kan skrive til Ældresagen, at deres formulering er uklar. Det har jeg selv gjort engang. Så det er skam muligt at få dem til at ændre, når bare man kan bevise sin påstand. - Og det kan du netop med det link jeg satte ind, så den skulle være lige til højrebenet
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Opklarende spørgsmål om folkepension næsebjørn Alt det andet 0 22-09-2011 11:27
fra FP tll folkepension MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 19-06-2011 10:55
fp.betale til folkepension Bulder Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 26-05-2010 14:50
Invaliditetsydelse/folkepension Tovery Alt det andet 4 26-11-2009 19:13
Invaliditetsydelse/folkepension Tovery Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 08-06-2009 19:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension