K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-06-2012, 16:39   #31
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Det ser sikkert sjovt nok ud udefra at have en mani, og det føles også fantastisk !
Men bagefter viser der sig et h.elvede.
Mit det kommer som blandingstilstand, altså mani og normal ud i et.
Det er virkelig udmattende og kan ødelægge alt.

Sidst redigeret af Papaya; 03-06-2012 kl. 17:17.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 17:26   #32
æbleplukkeren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
æbleplukkeren er ny på vejen
Jeg kan nu ikke forstå at vi Danmark er så forskrækkede overfor naturmedicin... Husk lægerne tjener store penge på os brugerne, så derfor vil de helst gøre os afhængige af noget de tjener på.

Da jeg startede på Ciprelex for 6 år siden fik jeg at vide at der ikke var bivirkninger... Hmmm, jeg fik hjerteproblemer for et halvt år siden. Og nej det er ikke sjovt at leve uden medicinen, men hellere det end hjerteproblemer. Og ja jeg fik en depression direkte da jeg trappede ud rigtigt surt, og jeg svinger enormt... Er virkeligt svært, men prøver at se om det er medicin afhængigheden der gør det, eller om jeg virkelig har behov for noget. I henvisningen til kognitiv behandlig skrev min psykriator at det havde hun ikke tid til at varetage... Mon der skal prioteres anderledes i fremtiden?

Jeg er klar over at vi alle er forskellige, men jeg er blevet enormt kritisk for min egen sikkerhed skyld efter de ting jeg har oplevet.

Kender I nogen der har taget antipsykotisk medicin over 25 -30 år ?
Er medicin mod bipolar mindre risikofyldt end lykkepiller?

Jeg synes at I er seje at I er kommet til jeres erkendelser med jeres behandlinger

Sidst redigeret af æbleplukkeren; 03-06-2012 kl. 17:40.
æbleplukkeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 17:38   #33
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Jeg er med min medicinering i fare en på sigt at få påvirket mine nyrer og i det daglige har jeg også bivirkninger.
Mit alternativ ville nok være, som i gamle dage, at være indespæret på psykiatrisk afdeling resten af mit liv.

Jeg skal nok indstille mig på et liv, 5år kortere end hvis jeg ikke fik medicin, men hellere rask mens man lever end at være levende død i 5år længere.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 17:55   #34
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
en bøn

Kunne vi ikke godt blive enige om, at lægge det aldeles misvisende udtryk ly***piller i graven - én gang for alle?

(Jeg kan ikke engang få mig til at skrive det uden at få kvalme.)

Det faktum at det bliver brugt af nogle fagfolk og mediefolk, er ikke ensbetydende med at man skal hoppe med på vognen, og fortsat vildlede de mange ignoranter der omgiver os.

Jeg har U-TAL-LI-GE gange gennem de sidste 13 år, måttet forklare diverse personer, at SSRI medicin er ANTIDEPRESSIV medicin, og ikke Ecstacy i forklædning.

Det er grænseoverskridende sårende, at uvidende og hastigt fordømmende mennesker tror, at man går og fylder sig med fest-stoffer, 'så man løftes fra 0 til 200 på 3 sekunder' - på skatteborgernes regning i øvrigt!

Når sandheden er, at antidepressiv medicin i heldigste fald, løfter patienten fra minus 2000 og op i nærheden af 0 på livslyst-skalaen, så man endelig holder op med at græde i døgndrift, måske endda stopper med at ønske sig død, og omsider får bare lidt energi til begynde at tænke bare en smule fremadrettet.

Oveni de gode sider af medicinen, er der så alle de skrappe bivirkninger, som vi ganske gratis får med oveni hatten...

Lad os prøve at gøre en indsats i egne rækker først og fremmest, og beslutte os for at udrydde det misvisende og usandfærdige udtryk - i det mindste her på k10.


Det korrekte udtryk er SSRI-medicin eller antidepressiv medicin.

Og jeg har al mulig tiltro til, at brugerne herinde, der i forvejen professionelt bruger alle mulige andre forkortelser, kan finde ud af at bruge de korrekte udtryk.

Der er ikke nogen grund til på godt jysk at 'skide os selv i fjæset' - det er der så mange andre der har travlt med.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 17:58   #35
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Øh...
der var vist ikke et eneste ord om lykkepiller
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2012, 18:03   #36
æbleplukkeren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
æbleplukkeren er ny på vejen
OK nok mig, sorry, der har skrevet det, så ssri
æbleplukkeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 09:15   #37
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 12
FrkM er ny på vejen
Manier er fantastiske. Intet mindre. Kan i perioder savne at være manisk.. men mine opgivelser sætter helt sikkert pris på at jeg ikke er det. Mine nærmeste har det svært når jeg har været manisk, men mine mere perifære bekendtskaber synes det er mægtig skægt for jeg kan jo helt bogstaveligt "dance all night long", er smækfuld af gode ideer... og det der er meget værre.

Vedr medicin i mange år. Ja, jeg har kendt en anden bipolar som i mere end 40 år har fået alt muligt forskelligt medicin mod hans bipolare lidelse. Han havde, så vidt jeg ved, ikke nogle blivende bivirkninger af medicinen.

Tja æbleplukker jeg må nok hellere krybe til korset og fortælle, at hjemmeplejen kom her 2 gange i døgnet det første års tid efter min diagnose var stillet fordi jeg ikke ville erkende mit behov for medicin... manierne er jo så herlige....

Jeg går til månedlig blodprøvekontrol og hver anden måned får jeg taget EKG da medicinen jo er kradse sager. Jeg har let nyrepåvirkning men ikke mere end at det er ok. Over tid må jeg nok også berede mig på flere alvorligere bivirkninger, men hellere have livskvalitet i færre år end være stærkt invalideret af depressioner og manier. Med i mine overvejelser omkring medicinen har også været, at jeg formentlig ikke vil kunne blive ved med at overleve mine depressioner... så alt i alt er medicin klart det bedste for mig - og mine børn!

Til Papaya og æbleplukker: kender I siden www.livsnettet.dk? Der er faktisk en ret aktiv og hyggelig gruppe for bipolare. Vi mødes af og til, drøfter alle mulige aspekter af at være bipolar - og alt muligt andet.

Hov... nu tager denne tråd da vist en drejning væk fra trådstarters oplæg. Undskyld!
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.

Sidst redigeret af FrkM; 04-06-2012 kl. 09:24.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 09:29   #38
JournalistK10
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
JournalistK10 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pedro Se meddelelser
Har selv været cutter, da jeg var meget ung, og der hersker ingen tvivl omkring, visse præparater kan forøge trangen til at udføre selvskadende handlinger, heriblandt øget trang til selvmordsforsøg.
Pedro
Hej Pedro

Kender du til nogen, som ved mere om det? Altså at bestemte præparater øger trangen til at cutte? Jeg har hørt om det fra andre, men ved du, om der er nogen læger, psykologer eller andre, som har arbejdet med det?

Og til alle jer andre, der svarer på denne tråd: Tusind tak for jeres svar. Bliv endelig ved med at skrive. Jeg bliver lidt klogere for hvert ord.

Mange gode hilsner
JournalistK10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2012, 10:52   #39
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Kære Journalist!
Det gør jeg desværre ikke, da det er så mange år siden og jeg har ikke fulgt op på sidelinien. Håber, du finder et svar.
Knuz Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 08:14   #40
æbleplukkeren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
æbleplukkeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JournalistK10 Se meddelelser
Hej Pedro

Kender du til nogen, som ved mere om det? Altså at bestemte præparater øger trangen til at cutte? Jeg har hørt om det fra andre, men ved du, om der er nogen læger, psykologer eller andre, som har arbejdet med det?

Og til alle jer andre, der svarer på denne tråd: Tusind tak for jeres svar. Bliv endelig ved med at skrive. Jeg bliver lidt klogere for hvert ord.

Mange gode hilsner
Prøv ham bag lykkepille info siden, han hedder Henrik Harris Linde
æbleplukkeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Seroquel NPH Dit og Dat 16 12-01-2012 09:48
Seroquel - udtrapning annagw Dit og Dat 4 12-11-2011 14:51
Seroquel..... jasch Alt det andet 24 29-09-2011 15:49
Seroquel MissMurphey Alt det andet 7 18-05-2011 09:53
Amitriptylin/Seroquel Mcavforfanden Alt det andet 10 02-02-2011 13:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension