K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2016, 17:37   #101
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Forstår ikke helt hvad du mener.

De kan ikke stoppe sygedagpenge med tilbagevirkende kraft og i stedet sige man er på jobafklaringsforløb fra engang i fortiden. Stop af sygedagpenge kræver partshøring.

Men du kom jo slet ikke på sygedagpenge i denne omgang så vidt jeg husker. Du kom direkte på jobafklaringsforløbsydelse, gjorde du ikke? Så hvad er det du mener med "tilbagevirkende kraft"

Det er korrekt, ingen sygedagpenge.

Jeg blev sygemeldt slut august 15 og i journalen fra jobcentret står der at der dags dato, som er start november, er oprettet jobafklaringsforløb og at bevillingsdatoen er slut august, altså sygemeldingsdatoen.
Lidt forvirrende...
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 18:22   #102
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Så du har fået ressourceforløbsydelse siden slut august? Eller først fra start november?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 21:41   #103
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Så du har fået ressourceforløbsydelse siden slut august? Eller først fra start november?
Hej Akvamarin

Ved min arbejdsgivers anmodning om sygedagpengerefusion pr 29.9. skriver kommunen d. 7. oktober til min arbejdsgiver at jeg ikke er berettiget til sygedagpenge og derfor får ressourceforløbsydelse.

Datoen for oprettelse af jobafklaringsforløb er start november.

Håber at dette er fyldestgørende ellers må du lige spørge yderligere
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 22:03   #104
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Din arbejdsgiver får refusion af ressourceforløbsydelses beløbet. Det kan de kun få fordi du er på jobafklaringsforløb, så økonomisk har du været på det siden dengang. Problemet er at kommunen ikke har informeret dig og ikke fulgt reglerne omkring tilkendelse af jobafklaringsforløb med møde m. rehabiliteringsteamet, plan og implementering af planen for dit forløb.

Så der er noget administrativt rod i din sag. Helt klart.
Jeg ved bare ikke om der er noget at gøre ved det ud over at du kan klage og en sagsbehandler får en næse. Og det hjælper jo ligesom ikke dig. Så spørgsmålet er om det er noget du skal bruge kræfter på.

Hvordan er det? Klagede du til ankestyrelsen over at de ikke ville give dig sygedagpenge eller har du accepteret deres udregning?

Hvordan er det nu i dit forløb? Har du fået en plan for jobafklaringsforløbet?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 23:02   #105
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Din arbejdsgiver får refusion af ressourceforløbsydelses beløbet. Det kan de kun få fordi du er på jobafklaringsforløb, så økonomisk har du været på det siden dengang. Problemet er at kommunen ikke har informeret dig og ikke fulgt reglerne omkring tilkendelse af jobafklaringsforløb med møde m. rehabiliteringsteamet, plan og implementering af planen for dit forløb.

Så der er noget administrativt rod i din sag. Helt klart.
Jeg ved bare ikke om der er noget at gøre ved det ud over at du kan klage og en sagsbehandler får en næse. Og det hjælper jo ligesom ikke dig. Så spørgsmålet er om det er noget du skal bruge kræfter på.

Hvordan er det? Klagede du til ankestyrelsen over at de ikke ville give dig sygedagpenge eller har du accepteret deres udregning?

Hvordan er det nu i dit forløb? Har du fået en plan for jobafklaringsforløbet?
Mange tak for svar.

Jeg accepterede ikke deres afslag og udregning, så klagen er videresendt til Ankestyrelsen. Afventer svar på 3. måned, men de skrev at der var op til 7 mdrs behandlingstid, så venter " tålmodigt" endnu.

Nej, har ikke fået plan eller noget endnu og skal til første møde på jobcentret i start februar efter 5 mdr som sygemeldt.

Det er endda på trods af, at jeg i oktober skrev til sagsbehandler, at jeg kunne forstå på ydelsesafdelingen, at jeg skulle indkaldes til et møde og at det evt kunne være godt hvis mødet kunne ligge før min operation..

Jeg fik aldrig noget svar
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 00:07   #106
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Måske du igen skal indkalde noget prof. hjælp til at få gang i din sag.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 13:55   #107
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Måske du igen skal indkalde noget prof. hjælp til at få gang i din sag.
Jeg har fat i min fagforening og får der fra bisidder med til møderne på jobcentret, så tror jeg er i gode hænder.

Vedkommende er vant til at sidde med den type sager og har fuldmagt til at indhente fuld aktindsigt.

Og ja ellers må jeg have fat i advokat eller lign.
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2016, 17:31   #108
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Nu skal jeg snart til første møde på jobcentret...

I den forbindelse vil jeg gerne have kopier/aktindsigt ved dette og fremtidige møder.

Hvad er det specifikt man skal bede om, så man slipper for at skulle skrive til jobcentret efter hvert eneste møde og bede om aktindsigt?

På forhånd mange tak for hjælpen
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2016, 16:58   #109
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Lægelige oplysninger i forbindelse med forelæggelse for rehabteam?

Jeg skal om cirka en måneds tid forelægges rehabteam/tværfagligt team.
I den forbindelse indhenter sb/jobcenter oplysninger om helbred.

Her er mit spørgsmål så, om det "bare" er journaler fra diverse behandlingssteder?

Eller om det er en specifik erklæring, som ens egen læge udfylder på opfordring fra sb/jobcenter? Og er det evt. i samarbejde med borgeren?
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2016, 19:03   #110
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Det er en specifik lægeerklæring der skal indhentes. Du får besked om at bestille tid ved lægen, og så skal I lave den i samarbejde (dig og lægen).

Det kan være en god ide at du forbereder dig en smule hjemmefra og også at du snakker med lægen om at ordvalget i attesten er afgørende for din fremtid.

En god ide er det også at bede om aktindsigt specifikt på anmodningen om lægeattest til lægen. Der står ofte præcist hvad de gerne vil have at vide/uddybet, og det vil du så kunne forberede dig på inden lægetiden.

Du kan finde div attester på nettet... og der er her på siden link til dem også (kan jeg bare ikke lige finde).
Men lige nu skal du så bare vente på at få brev om at du skal bestille tid ved lægen
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension