K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2015, 11:17   #11
Ptsdangst
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2015
Indlæg: 13
Styrke: 10
Ptsdangst er ny på vejen
Det forstår jeg ikke. Jeg er helt forvirret.
Ptsdangst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2015, 11:46   #12
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg vil foreslå du ansøger om støtte kontaktpersonen og så sammen med denne undersøger dine muligheder.

Du kan også søge om førtidspension. Så får du klarhed over, hvad der skal til for at du kan bevilliges førtidspension. Mest sandsynligt vil du få at vide at du skal gennem mindst et ressourceforløb, men så kan det da i det mindste sættes i værk.

Men stadig vil det være godt om du har en SKP, som kan støtte dig gennem ansøgningstiden.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2015, 12:19   #13
Ptsdangst
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2015
Indlæg: 13
Styrke: 10
Ptsdangst er ny på vejen
Jeg får det dårligere af at tænke på alt det og bliver mere forvirret. Jeg kan ikke engang gå ud af døren. Hvordan skal jeg igennem et resuerceforløb.
Ptsdangst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2015, 13:29   #14
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ptsdangst Se meddelelser
Jeg får det dårligere af at tænke på alt det og bliver mere forvirret. Jeg kan ikke engang gå ud af døren. Hvordan skal jeg igennem et resuerceforløb.
Det kan være at du er en af dem der kan bevilliges førtidspension uden ressourceforløb. Men for at kommunen vil anerkende at du er så dårlig, skal det dokumenteres. Det kan støttekontaktpersonen være medvirkende til det bliver.

Så søg om at få en støttekontaktperson i første omgang.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2015, 13:34   #15
Ptsdangst
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2015
Indlæg: 13
Styrke: 10
Ptsdangst er ny på vejen
Skp er bevilget men jeg har det ikke godt med at møde nye mennesker. Mit hjerte hamrer løs af at tænke på alt det. Det eneste jeg vil have er fred og ro. Min psykiater skriver at jeg er kronisk står der i deres aktindsigt . Er det ikke dokumentation nok. Og tak for svarene for resten.

Hvad skal jeg gøre for at søge fp på det foreliggende grundlag. Er det nok at sende en mail med ønsket til sagsbehandleren?
Ptsdangst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2015, 14:35   #16
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
ja du skriver blot til din sagsbehandler at du ansøger om førtidspension på det foreliggende grundlag (Pensionsloven § 17, stk 2 hvor du kun beder dem tage stilling til førtidspension).

Jeg ville aflevere det personligt på jobcenteret og få en kvittering på at det er afleveret. Hvis du ikke selv magter at gå derned kan en anden godt være "postbud", bare vedkommende får kvittering for at det er afleveret.

Men du kan selvfølgelig gøre det over mailen i første omgang. Hvis dit mailprogram har en mulighed for at bede om en beskæftigelse på åbning af mailen så brug den. Og kontant hende så igen, hvis du ikke hører noget indenfor 14 dage.

Sidst redigeret af Akvamarin; 08-04-2015 kl. 14:38.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2015, 14:42   #17
Ptsdangst
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2015
Indlæg: 13
Styrke: 10
Ptsdangst er ny på vejen
Mange tak.
Ptsdangst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2015, 17:20   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvorfor man helst skal aflevere det ved skranken...feks på borgerservice eller jobcenteret....er fordi man netop kan få en kvittering....hvilket er ret vigtigt...

Man skal selv kunne dokumentere det hvis de enten trækker sagen eller der ikke sker noget...

Det at du har sendt en mail afsted...ja det er ikke nok som dokumentation på at det er modtaget i den anden ende...

Nogle steder har de sådan en bekræftigelses notifikation mail som man modtager når man har sendt dem en mail...om den så kan bruges...ja det ved jeg ikke....derfor vil det altid være bedst hvis man selv eller får en anden til det...at aflevere den og så få den kvittering..

Jeps man kan sende en ven eller hvem man nu kender....det vigtige er at man få den kvittering....lav evt selv to kopier af din ansøgning og bed dem kvittere på den ene....

På den måde kan de ikke bare sige at de har for travlt eller hvad de nu kan finde på...

Ang ressourceforløb....og nej jeg siger ikke at du skal i et sådan....men de fleste vil skulle igennem sådan et...

Men de ressourceforløb kan skræddersys til lige netop dig....sådan at alle skånehensyn bliver overholdt...

Man kan også give "fred" igennem sådan et ressourceforløb...eller behandling osv....sålænge det er noget der vil hjælpe på ens arbejdsevne..

Der er også borgere som ikke skal igennem et ressourceforløb...hvis de er så dårlige at de simpelthen ikke kan...

For at de kan tildele et ressourceforløb....ja så skal der være en chance for at ens arbejdsevne vil kunne udvikles inden for en "rimelig" periode....

Der skal nok ligge meget tydelige lægepapirer hvis man skal slippe...og dette skriver jeg ikke for at gøre dig bange....men fordi det netop er hele tanken bag at de har oprettet disse ressourceforløb...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2015, 18:16   #19
Ptsdangst
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2015
Indlæg: 13
Styrke: 10
Ptsdangst er ny på vejen
Tak webmaster! Skal man skrive på en blank a4 papir at man søger fp eller er der nogen ansøgninger man kan hente på kommunen? Hvor skal man så aflevere det, ved skranken på borgerservice eller jobcenteret? Hvad skal der skrives? Hvem skal den skrives til? Jeg har brug for lidt mere detaljeret hjælp tak.
Ptsdangst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2015, 18:45   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man skriver på et blankt stykke papir....

Dato og sted....altså man skriver datoen og byen man er i....

Så skriver man følgende:

Jeg ønsker at søge førtidspension ifølge lov om social pension §17 stk 2 på det foreliggende grundlag.

SÅ skriver man sin underskrift og ja man aflevere det ved skranken på borgerservice eller ved skranken på jobcenteret...og man husker at få en kvittering på at man har afleveret den ansøgning...

Det er nok at skrive sådan....

Hvis man vil ja så kan man skrive hvorfor man vil søge og hvorfor man mener at man er berettiget til førtidspension....men det er ikke nødvendigt...

Når du gør det på ovenstående måde....ja så skal de vurdere din sag ud fra de papirer der allerede ligger i din sag....

Man skal have lavet den forberedne del at ressourceskemaet....

Derefter vil sagen komme for rehabliteringsteamet og de skal så indstille til om de mener man skal have den pension eller de mener at man ikke er berettiget til den...

Man skal selv deltage i det rehabiliteringsmøde...

Sagen bliver så sendt til "pensionsnævnet" i kommunen....det kan hedde noget andet i din kommune....det er lidt forskelligt alt efter hvilken kommune man er i...

Det nævn afgøre så om de vil give dem førtidspension eller ej....

Er det et afslag...ja så skal de sende dig afslaget med en klagevejledning...

Man kan så efterfølgende klage over et evt afslag...

For at sådan en ansøgning skal kunne gå igennem...sådan at man får den førtidspension....ja så kræver det at ens sag er oplyst nok...det vil sige at der er nok lægelige papirer og måling af ens arbejdsevne...

Det er altid en god ide at søge aktindsigt i sin sag på kommunen...så man ved hvad de har af papirer på en....

Mange bliver overrasket over hvor lidt de har på en....og hvor lidt de egentlig ved om en...

Ved de ikke så meget om en ja så vil chancen for at man får pensionen være ret lav...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension