K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2008, 19:40   #21
kicac
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2006
Lokation: Brønderslev
Indlæg: 22
Styrke: 19
kicac er ny på vejen
Jeg har også haft meget fornøjelse af at følge med i hvad der sker rundt omkring
kicac er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2008, 23:19   #22
Birdie56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Lokation: Nordjylland
Alder: 68
Indlæg: 36
Styrke: 17
Birdie56 er ny på vejen
Jeg vil da meget gerne være med i det nordjyske hold.
Jeg er fra Rebild kommune.
Hilsen Birdie56
Birdie56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2008, 23:45   #23
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Thisted Kommune, Nordjylland

Melder mig lige fra Thisted Kommune, der jo nu også hører med til Nordjylland.
Jeg har været ret aktiv her, men har måttet bruge al min kraft de sidste 10 måneder på at få skrevet 2. klage til det sociale nævn, efter at Thisted Kommune igen vendte alt på hovedet, for at undgå det sociale nævns afgørelse og henstillinger.

Jeg havde et læser brev i Nordjyske Debat, omkring lukning af hjælpemiddelcentralen, men lukningen er vel gået glat igennem, uden at nogen påser/tager ansvar for at kommunerne også selv ka´n løfte opgaven. Vi har alle ret til at afprøve mulige hjælpemidler, for at finde frem til det som passer bedst, men i Thisted Kommune er "det som passer bedst" ofte brugte ting som har passet andre bedst, hvad enten det så er beklædning eller kørestole.

Jeg vil gerne i kontakt med andre fra Thisted Kommune, som har oplevet at de slet ikke kan genkende sig selv i de afslag der bliver givet.

Jeg håber nu at have så meget overskud, at jeg ca. en gang om ugen kan kigge ind igen. Jeg vil da svare, så godt som mine fingre formår, eller snarest derefter.

Dejligt med en regions-opdeling

Mvh
majs

Sidst redigeret af majs; 20-09-2008 kl. 23:47. Årsag: Stavefejl
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 10:03   #24
anja
Gæst
 
Indlæg: n/a
Dejligt at der er en mere fra Thisted.
Jeg kender dog ikke til hvor gode de er på hjælpemiddel området. Jeg kendte det igennem mit "gamle" job hvor jeg selv brugte hjælpemidler for at hjælpe ældre og handicappede.
Har du lyst til at fortælle om dit forløb her i Thisted kommune?
  Besvar med citat
Gammel 28-09-2008, 16:47   #25
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Hej anja

Jeg har fortalt en del om mine forløb med Thisted Kommune i min "Blå Bog":
http://www.k10.dk/showthread.php?t=801&page=3
men har siden været igennem en ny række af afgørelser og klager i forbindelse med §100 og hjælpemiddelafdelingen.
Kort fortsættelse af blå bog:
Kommunen skulle tage stilling til mine §100 udgifter, men gav, vedkendt bevidst, afslag på alt over 6000kr. pr. år for at få det afprøvet ved Det Soociale Nævn. Selv diagnoser omskrev de så de kunne give afslag. Det kostede mig et halvt års daglig kamp med at få skrevet anken på 16 fulde A4 sider. Derefter gav hjælpemiddelafdelingen afslag på alt (undtagen en opslidt knæpose og hullet regnslag til kørestolen) vilket kostede mig det samme arbejde med 4 fulde A4 sider til Det Sociale Nævn.
Jeg skal vil med til Fagforeningernes Debatmøde d. 1. 10. kl. 19 i Thyhallen, hvor der er mulighed for at debatere "Vilje til velfærd" og Budget 2009 med kommunalpolitikererne. Det er lettere for mig at tale end at skrive. Jeg vil bl.a. gerne vide om politikkerne er bekendt med afdelingernes sagsbehandlingsmetoder.

Du kan se mere om hvad jeg har skrevet herinde, ved at klikke på mit nick "majs" til venstre for inlæget her.

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2008, 09:45   #26
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 56
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Jeg er da også her fra Nordjylland, nærmere bestemt Frederikshavn kommune.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 23:01   #27
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Jeg kunne da godt tænke mig at høre hvad der sker i de andre nordjyske kommuner:
Er det venstre eller socialdemokraterne der sidder ved roret og hvordan syntes du du bliver behandlet?

Selv var jeg med til et debatmøde i Thisted (S) i går, hvor fagforeningerne havde indbudt til åbent debatmøde med kommunalbestyrelsens udvalgsformænd. Det var faktisk et ret interesant møde, idet at (alle) udvalgsformænd lyttede intenst til de indspark der kom i forhold til velfærd og budget 2009.
Aller mest interessant var det, at ALLE politikkerne (også venstre) var enige om, at den siddende regering gør det håbløst for kommunerne at levere velfærd.

Så´må der skisme snart være grundlag for et tiltrængt folketingsvalg!
Eller er Thisted en enlig svale?

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2008, 17:33   #28
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Jeg er fra Aalborg kommunen - På kontanthjælp på 8ende år ..
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2008, 18:47   #29
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
lisapigen. 8!!!!!! år

Det er altså ikke muligt, for det er kun en midlertidig ydelse (for at ingen skal være i tvivl er jeg sarkastisk) .... det er dælme godt gjort, 8 lange år *suk* for et samfund vi holder os.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2008, 22:31   #30
roma
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2008
Indlæg: 21
Styrke: 17
roma er ny på vejen
jeg er også fra aalborg.
og at være på kontanhjælp i alborg i 8 år er aldeles ikke ualmindeligt. Een ting er hvad loven siger, noget andet er hvad byrådet siger. de og deres beslutning er gældende.
i Nordjylland ( og især i Aalborg) har vi et kongevælde. dvs. det er hvad kongen befale. Aalborg har kong Henning.(S)

Husk lige, at Nordjylland er det tætteste på, hvad der hed DDR i gamle dage.
Jeg selv er på førtidspenison men det tog 14 år for at komme fra socialt forhøjet til højeste, uanset lægernes udmelding.

måske ikke tilfældigt, at Helle Thorning på det sidste landsmøde hilste forsamlingen med samme armhilsen som både Stalin og Hitler, altså som en heil-hilsen, metoden er også den samme. Det er samme model der anvendes her.
Det er forøvrigt også her, i TERM-modellens højborg, at de nu vil udstyre indlagte sindslidende med armbånd. (gældende allerede nu), men bliver stadig debatteret, især LAP er på banen
roma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Reumatolog Nordjylland Nucca Alt det andet 11 01-04-2013 10:31
psykolog nordjylland tije Dit og Dat 2 28-10-2012 16:01
smertecenter i nordjylland blme Alt det andet 1 26-10-2012 23:56
Århus kalder :-) jomfruen Dit og Dat 0 15-10-2011 17:04
kalder Odsherred... Huldra Dit og Dat 9 19-08-2009 17:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension