K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2010, 11:31   #61
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
hej og svar

Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Det er desværre formentlig bare øregas, men jeg ville gøre din fagforening opmærksomme på det... måske kan de om ikke andet bruge det til at strække tiden, så du kan nå at blive afklaret...

har nu skrevet en lang mail til faglig konsulent i Hk, forklaret hende alle de ting de bør overveje mht den samtale jeg har haft med min arbejdgiver. for alle de personalpolitiske værdier kommunen så flot har nedskrevet, ja dem kører de ikke efter. så mon ikke Hk går ind i det så? føler virkelig mig uretfærdigt behandlet og når man søger på det rummelige arbejdsmarked så kommer følgende frem:


2.1. Definition
Definitionen af det rummelige arbejdsmarked omfatter som regel tre elementer:
Forebyggelse af, at de ansatte udstødes fra arbejdsmarkedet på grund af nedsat arbejdsevne
Fastholdelse af ansatte, som er udsat for at blive afskediget på grund af nedsat arbejdsevne
Rekruttering og integration af personer, der står uden for arbejdsmarkedet på grund af nedsat arbejdsevne.
Fastholdelse drejer sig om, at virksomheden gør en indsats for at fastholde egne ansatte, som er på vej til at miste deres job på grund af fx sygdom, alder, handicap eller nedsat arbejdsevne. Det er situationer, hvor de ansatte ellers risikerer at blive udstødt fra arbejdsmarkedet.

Så mener at kommunen bør rette sig lidt efter det eller er jeg helt forkert på den?


Ift. at skynde på sagsbehandleren kan det være svært, men du kan jo fortælle hende det, så kan hun jo gøre hvad hun kan.
Jeg kan jo kun fortælle hende om at de vil indstill mig, og så må jeg jo se om hun kan sætte speederen på. Det kunne være rart med en afklaring inden min fratrædelse, for så er de vel nødt til at se på om jeg kan omplaceres i et andet job, eller hvad tror du?

ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 16:06   #62
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Desværre nok ikke nødt til (da dine ansættelsesvilkår jo så vil ændre sig, og så er de ikke rigtigt forpligtiget til noget), men man kan jo håbe på at de vil gøre det!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 12:41   #63
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
svar

Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Desværre nok ikke nødt til (da dine ansættelsesvilkår jo så vil ændre sig, og så er de ikke rigtigt forpligtiget til noget), men man kan jo håbe på at de vil gøre det!
Nu har min tillidsmand læst det jeg har skrevet til ham, og han har rådspurgt sig med fag. konsultent HK. De siger at p.t. ser det ud til det er det moralske med hensyn til kommunens værdier/holdninger der er nedskrevet ang. fastholdelse, de vil køre på. For at se om de ændre opfattelse af i´ndstilling til opsigelsen. Han nævner dog, de også vil afvente psyk. erklæring for at se hvad den siger, inden de tager affære.

Det er vel så vidt et okay udspil, er det ikke? Men mener, stadig de må kæmpe lidt for min fortsatte anæsttelse, syntes du ikke**?

ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 12:44   #64
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jo da, kæmp endelig, så let skal de altså ikke tage på tingene! (altså for guds skyld, så længe har du altså ikke været syg endnu!).

Så synes det er helt fint at de kører på værdierne, hvad er ellers grunden til at de har dem? For det kan jo ikke bare være fordi det lyder godt vel
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 17:38   #65
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Har hyret en advokat idag

Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jo da, kæmp endelig, så let skal de altså ikke tage på tingene! (altså for guds skyld, så længe har du altså ikke været syg endnu!).

Så synes det er helt fint at de kører på værdierne, hvad er ellers grunden til at de har dem? For det kan jo ikke bare være fordi det lyder godt vel
Jeg har idag endelig besluttet mig for at hyre en advokat, i forbindelse med det erstatningsmæssige. For når jeg får opsigelsen og det tror jeg jeg gør, så er der så mange poster rent erstatningsmæssigt der skal revurderes i erstatningsnævn, for så får jeg jo pludselig et indtægtstab da jeg bliver fyret på grund af overfaldet.

Fundet en sød kvindelig advokat, så det skal nok blive godt og dyrt!!

Håber alt går bare så nogenlunde, når man har lidt bistand.

tak for svar.

hej

ANNa1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 19:23   #66
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Nemli', det er altid godt at have en advokat i baghånden når man har med kommunen at gøre...

Held og lykke med fremtiden
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 08:37   #67
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Hej takker
og så må jeg se hvor dyrt det bliver? Men får man en klækkelig erstatning, så betyder det jo ikke noget.

hej
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 16:41   #68
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Nyt herfra!!

Ja, bliver jo nok indstillet til en fyring i juni med fratrædelse til 1 nov. 2010.

Var så til et møde ang. vores afdeling idag. Trivsel/fremtidens afdeling.

Ja, man kan godt fordi der skal frigives nogle ressourser til ovenstående, sige: Vi skal have en elev i afd., vikar eller en i løntilskud, samme tidspunkt hvor man påtænker at give mig et los i R....????

Hænger det sammen? Nej, f.....nej hvor er jeg dog sur over dette. Der kan ikke gøres plads til mig og så gør de dette.

Hvad skal jeg dog gøre ved det,? Nogen forslag

ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 18:54   #69
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Ingen der har kommentarer til mit indlæg fra igår?????

ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 19:19   #70
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Desværre ingen gyldne ord... det er for dårligt, men ved ikke om det er ulovligt (det er her din fagforening skal på banen)...

Jeg ville måske hører om du kunne blive fritstillet, eller i hvert fald få lov til at komme i en arbejdsprøvning et andet sted, både fordi jeg ikke synes du skal bruge dine ressourcer på et sted som ikke fortjener dig, men også fordi det ikke er sjældent, at man får et job efterfølgende i den virksomhed som man bliver afklaret i, og det ser det jo desværre ud til, at du kan få brug for!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
av for hulan mine led kandelsdorff Alt det andet 12 13-03-2012 10:55
smerter i mine ben jyttels Alt det andet 9 12-05-2011 00:05
mine sygedagenge er stoppet Viva Alt det andet 8 31-08-2010 16:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension