K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2012, 06:46   #1
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Danskere på støtten vil sætte blå kryds

http://www.bt.dk/politik/danskere-pa...tte-blaa-kryds
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 10:04   #2
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Mon ikke det skyldes, at de rødes politik vil resultere i, at der inden længe slet ikke er råd til overførselsindkomster i Danmark?

Pssst Keld: Ifølge K10's forumregler må man ikke bare poste et link, så skriv lige et par ord om, hvad du selv mener.
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 10:17   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Selvom jeg sidder fast i systemet og er uden indtægt
Stemmer jeg altså ikke rød
Hvad har s og sf gjort for de svage
Ingen ting ud over nye afgifter, som rammer dem på kontanthjælp rigtig hårdt

Nu kommer der så nyr refomer, som bliver umenneskelig
Samt jeg kan se frem til ydeligere 2-3 år uden indtægt

Så kan absolut ikke se nogen forskel, i forhold min situation
Med blå får da ikke nye afgifter hver måned

Ved godt de fleste på k10 stemmer rød, men det kommer ikke bag på mig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 10:22   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Husk lige, at de afgifter der er trådt i kraft, er vedtaget af den gamle regering.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 10:51   #5
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg ville ikke stemme blåt. Har stemt soc.dem. altid. Også da jeg gik på universitetet. Om jeg gør det igen afhænger i meget høj grad af, hvad de finder på med reformerne af kh, ftp og energi. Bliver de reformer så umenneskelige og dyre, som det har skinne igennem, og fortsætter regeringen med, som nu, at være så svag generelt og rapkæftet overfor de forkerte i særdeleshed, stemmer jeg noget andet næste gang. Ved bare ikke lige på hvem...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 11:00   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Selvom jeg sidder fast i systemet og er uden indtægt
Stemmer jeg altså ikke rød
Hvad har s og sf gjort for de svage
Ingen ting ud over nye afgifter, som rammer dem på kontanthjælp rigtig hårdt

Nu kommer der så nyr refomer, som bliver umenneskelig
Samt jeg kan se frem til ydeligere 2-3 år uden indtægt

Så kan absolut ikke se nogen forskel, i forhold min situation
Med blå får da ikke nye afgifter hver måned

Ved godt de fleste på k10 stemmer rød, men det kommer ikke bag på mig
Reformen er faktisk startet af de blå, og de røde skal føre den videre.

De har da fået fjernet kontanthjælpsloftet, og givet kontanthjælpsmodtagere ret til ferie, og sygedagpengene bliver også forlænget, og det er da gode ting.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 11:11   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
IMO så er de røde blevet mere blå, og de blå mere røde. Jeg er sgu lige ved at tro Løkke har ret, da han under valgkampen sagde, at Venstre er det moderne arbejderparti...

Hvor om alting er, så er jeg stadig rød selvom jeg erkender, at jeg med tiden er gået over i en mere lilla nuance....

Dog er jeg helt enig med regeringen i, at sunde, raske, arbejdsdygtige under 40, ikke bare skal modtage kontanthjælp, de skal i gang med en uddannelse og til at komme ind i kampen og gøre økonomisk plads til dem, der IKKE er sunde, raske og arbejdsdygtige....

Det med at ''unge'' under 40 skal have sværre ved at få førtidspension, bekymrer mig dog, for jeg er bange for at det vil gøre de mennesker endnu mere sårbare, og at de mennesker vil blive jagtet rundt i mangen på kontanthjælp i årevis.

Så derfor sidder jeg med blandede følelser omkring mit politiske ståsted.
Og det gør det heller ikke bedre, at det stadig er de svageste og aller fattigste der STADIG skal holde for og bidrage mest i form af frustrationer over forhøjede skatter og afgifter mm, godt hjulpet påvej af både gammel og ny regering.....

Med blå regering sejlede os på overførselsindkomst bare rundt i vores egen sø, med rød regering bliver vi nu smidt ud på åben hav og som det ser ud nu, så er det ikke alle der har redningsvest, og beskeden er, at redningsbåden er for lille. Så skrækscenariet er vel at en masse syge under 40 drukner....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 12:16   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Husk lige, at de afgifter der er trådt i kraft, er vedtaget af den gamle regering.

VH Popiae
Det kan godt være, men hørte så sent som i går SF sige at de der er højtlønnede skal have meget mere, middelklassen mere og de uden for arbejdsmarkedet ingen ting (så lidt som muligt)
Lige efter snakkede de tvang af udd til de som er uden for.

Det er SF´s nye politik, han indrømmede blankt at det var lidt af en kovending, men det er immer væk det de mener nu, "men vi HAR leveret på fattigdomssiden, vi har jo afskaffet KHJ-loftet, så nu er det resten af samfundets tur til et ordentligt løft" Underforstået det var så det de svageste grupper får, nu får de en pisk for resten, mens især top-lønnede virkelig skal mærke velfærdssamfundet.

Jeg er godt nok glad for at jeg ikke stemte SF, for så ville jeg have haft en MEGET! dårlig smag i munden efter den udtalelse (kovending) Det kan da ikke blive meget mere blåt pisk til de svageste, og en masse gulerod til de stærkeste.

Det sagde han i øvrigt også, "det er vores måde som politikere at give toppen af erhvervslivet et skulderklap for deres indsats her under krisen"

Jo jeg er glad for at jeg ikke valgte SF at smide mit kryds ved, men på den anden side som vi var nogle stykker der sagde før valget, at stemme rødt er trods alt med et håb om at tingene bliver lidt mindre skidt, end ved at stemme blåt, for uanset vil det blive skidt, allerede den gang var det tydeligt at rød regering ville tage mange af blå´s tiltag og bruge dem, måske bare knapt så piske agtigt, og med lidt mere øje på på de svageste end hvad blå ville levere.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 12:56   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Husk lige, at de afgifter der er trådt i kraft, er vedtaget af den gamle regering.

VH Popiae
Ja den blå regering lavede en stor regning som den nye regering må tage tæskene for at betale...

Selvom det er skuffende at den røde regering fører en så blå politik som de gør i øjeblikket må man undre sig over undersøgelsen... logikken må være at danskere på overførselsindkomst er blevet så vant til pisk og evighedskarusellen på jobcentrene at de savner at tommelskruerne bliver strammet endnu mere af de blå...
Jeg synes logikken er uforståelig men dem der har svaret i undersøgelsen må jo tro på at de blå vil behandle dem bedre... og fred med det... de får jo nok chancen til flere pisk efter næste valg... den røde regering overlever næppe alle de løftebrud de har lavet...


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 21:08   #10
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Mette Frederiksen klar til job i Netto
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/02/18/155343.htm


Hun får nok chancen som kassedame efter næste valg
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Joachin B Olsen på støtten - har fået mere end hidtil kendt. Ninja Politik og Samfund 15 28-07-2013 05:24
Kryds fingre.... MissMurphey At søge førtidspension 45 28-02-2013 20:29
kryds fingre de næste 3 måneder sandie86 Din historie 4 10-02-2011 00:15
Hvad nytter det, at sætte sit kryds? Indiansummer Politik og Samfund 18 30-11-2009 16:01
staten skærer i støtten til syge buster Politik og Samfund 1 26-05-2009 11:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension