K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2015, 19:37   #11
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Håber du har modtaget min mailadresse og telefonnr. Vil du skrive her, når du ser det.
Håber du har haft en god luftetur
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2015, 22:06   #12
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 627
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Peter skrev:

"Har I noget på skrift desangående med at medlemmer af Rehabiliteringsteamet også sidder i kommunernes Pensionsteam"??"



Nej det har jeg ikke på en liste eller som opslag, hvor man kan se hvem der sidder hvor, men det er den samme person som var leder af rehabiliteringsteamet og den som underskrev pensionsnævnets afgørelse.

Vasen:
Jeg kunne meget gerne tænke mig at få det svar du har fået fra arbejdsmarkedsstyrelsen, så vil jeg gå videre med det.
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2015, 22:47   #13
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Det er påfaldende, at det kun er folk fra København der har svaret!
Jeg fandt ud af det ved en tilfældighed, da rehabiliterings indstillingen var skrevet under af samme person, som underskrev brevet fra pensionsnævnet.
Har googlet andre kommuner, og det virker til ar være meget hemmeligt hvem der sidder i de 2 instanser. Roskilde har en elendig hjemmeside. Frederiksberg nogenlunde åben.
Det er besynderligt, at vi må vide hvem der er valgt til byrådet, men ikke vide hvam der administrerer reglerne. Demokrati. Hvad er det
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2015, 22:54   #14
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
da min pensionsansøgning første gang blev behandlet i rehab.team og efterfølgende pensionsteam, oplevede jeg at den der var møde leder i rehab.team, også var det i pensionsteamet , hvor jeg deltog i mødet.

så det er også sådan i guldborgsund, men jeg kan ikke dokumentere det, da vedk. som deltog ikke stod som underskriver at indstillingen og efterfølgende afgørelse.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2015, 23:03   #15
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Tak sortepigen. Men som du sikkert har læst er det ikke efter god forvaltningskik ifølg. den mail jeg har modtaget fra arbejdsmarkedsstyrelsen.
Fulgte nævnet indstillingen fra rehabiliteringsteamet i din sag eller var det før reformen?
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2015, 23:07   #16
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Vasen, det var i 2014, og ja nævnet fulgte indstillingen fra rehab,teamet. men jeg klagede, og kommunens egen jurist sendte sagen tilbage til rehab,teamet igen, hvor sagen blev behandlet på ny, og jeg har nu i år fået tilkendt fp.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2015, 22:02   #17
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
rehabiliteringsteam og pensionsnævn

Hej Sortepigen.
hvordan finder man en bolig i din kommune. Jeg sidder her i en mørk lejlighed og kan ikke se den blå himmel. der er politibiler og hylende sirener fra ambulancer og evindeligt vejarbejde. Efter attentatet går der stærkt bevæbnede politifolk rundt lige uden for vinduerne, (mosaisk center og boliger) lige overfor. At hvad jeg håber på er en pension, så jeg kan flytte fra dette støjhelvede. Min PTSD er kun blevet værre after alle de år i et jobcenter, hvor de mennesker intet forstår og intet ved om min diagnose.
Nå, til sagen: Kommunens egen jurist gik ind i sagen. I Kbh. har vi borgerrådgiver, men de går ikke ind i sager. de råder og vejleder, men behandler ikke. Er det Jeres borgerrådgiver eller hvordan skal jeg forstå det?
Som jeg har fået oplyst, kan kommunen ikke genbehandle en sag hvor begge instanser er enige. så skal den sendes til ankestyrelsen. Så du skal ha tak hvis du kan uddybe det.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2015, 22:08   #18
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
hej Vasen

det var kommunens chefjurist( ja det underskrev han sig) som sendte sagen tilbage til rehab.teamet igen. det var samme jurist som tidligere i mit forløb, sendte min klage over sygedagpengestop videre til ankestyrelsen, så juristen er altså ansat i tilknytning til jobcentret.

mht. bolig i min kommunen så reseacher jeg gerne men tror ikke vi må bruge denne tråd til dette formål, så måske jeg kan reseache og sende dig en besked den vej under private meddelser.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2015, 22:25   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
DUKH, STAR, Cabiweb & Beskæftigelsesministeri har jeg stillet det samme spørgsmål...

"Flere og flere borgere oplever, at møde medlemmer af kommunernes og regionernes Rehabiliteringsteamet, som også sidder i kommunens Pensionsteam, der træffer den endegyldige afgørelse i en given sag.

Kun borgere der takker ja, til at mødes med kommunens Pensionsteam opdager disse gengangere.

Er det lovligt og hvor kan jeg finde dokumentation derfor? S.U.

En del kommuner begyndte også at placere deres administrative ansatte lægekonsulenter i Rehabiliteringsteamet.

Må en kommunens lægekonsulent være medlem af Rehabiliteringsteamet? S.U.

I givet fald, hvor kan jeg finde lovgivning og dokumentation for at det er lovligt eller ikke-lovligt? S.U.

Med venlig hilsen

Peter Hansen
"

Jeg modtager snart lidt dokumentation fra vasen.

Jeg er afvist fra Cabiweb, da jeg er almindelig borger.

DUKH modtager jeg svar fra den 13. november 2015.

Er det ikke herligt når vi kan samarbejde om løsninger andre kan have glæde af?

Vi er ret gode her på k10

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-11-2015, 22:37   #20
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
rehabiliteringsteam og pensionsnævn

Tusind tak for din hurtige respons. At jobcentrene har en jurist ansat er nyt for mig. Det anede jeg ikke. Jeg har sendt en klage over proceduren ved Rehahabiliteringsteamet til borgerrådgiver, og de har videresendt den til kommunens klageinstans. Jeg har også sendt den til beskæftigelsesborgmesteren og overborgmesteren. Det er også dette bureaukrati der gør mig vanvittig. I København er der så mange kokke alt fordærves, og man kan til sidst ikke huske fra næse til mund. Det kalder jeg at være dumsnu, og det er de er.
du skriver at vi kan gøre det over en privat besked. Hvordan er det man gør det. min mail og telefonnr. er ikke hemmelig. Jeg ved at jeg taler sandt og har ikke noget at skjule, og er efterhånden ligeglad med om diverse bogholdere kan genkende mig.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension