K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2009, 11:54   #31
DorteG
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2009
Lokation: Slagelse
Indlæg: 16
Styrke: 15
DorteG er ny på vejen
Okay - dejligt du er inde i det her - når jeg er ny på området - men vi kontakter ask med det samme - de må vide noget - han ved det nemli ikke selv.... desværre.
DorteG er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 13:12   #32
storesøster
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Indlæg: 42
Styrke: 15
storesøster er ny på vejen
Det er bedst at kontakte en advokat til din brors ASK sag, det ser ud som om at det hele skrider ganske gevaldigt. Det er hamrende vigtigt at alle tidsfrister bliver overholdt.

Man må være klar over, at selv om sagen er anmeldt i ASK så vil den ikke bare køre af sig selv, svie og smerte f.eks dèt skal man selv bede forsikringen om, har din bror udgifter til medicin/fysioterapeut og lignende, der kan relateres til arbejdsskaden så skal forsikringen også betale, hvad med hans øvrige pensionsordninger? Han har/havde sikkert en arbejdsgiverbetalt pensionsordning ved skadestidspunktet som muligvis også kan give lidt.

Forsikringen vil typisk betale rimelige advokatudgifter, og typisk vil en advokat vente med betaling til der falder en afgørelse, under alle omstændigheder kan det betale sig at kontakte en advokat og få ham til at gennemgå sagen.

Er din bror så skadet, at der ligefrem er tale om fleksjob eller pension p.g.a af hans skade, så kan det være rigtig mange penge han kan miste og det er svært med sådan en sag når man er syg og har problemer med bolig og kommune o.s.v, man kan lynhurtig miste overblik og fokus, tilsyneladende er det dèt som er sket for din bror nu, så få en prof. til at overtage dèn del...så du kan få overskud selv, til at hjælpe ham med kommunedelen.
storesøster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 13:25   #33
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
storesøster, ja, det er et godt råd, det er nemlig mange gange uoverskueligt

-men vil blot sige at det er ikke ALLE forsikringer der vil betale advokatsalær(og specielt ikke en arbskadesag) så man skal være obs på at det kan koste nogle kr at få en sådan med på "sidelinjen!
(jeg valgte så tilsidst at engagere en sådan, da ASK simpelthen gik i stå i min sag og det kostede bestemt nogle kr, men de var det værd )

Har man ikke lige overskud på den ene eller anden måde ja, så kan jeg varmt anbefale den lokale afd af LFA, som tidligere nævnt, de er eksperter på området og er frivilligt engagerede, dejligt ikk´

Godt din bror har dig, DorteG
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 15:02   #34
DorteG
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2009
Lokation: Slagelse
Indlæg: 16
Styrke: 15
DorteG er ny på vejen
Lige pt. er han i gang med opringning til ASK. Så må vi se hvad de siger, ang. om skaden er anerkendt.....

Jep - godt der er nogen der har overskudet til, at hjælpe - selv jeg er ved at stå af;(

Dejligt med jer mennesker - I er mere end guld værd.....

ASK - svaret er, at de endnu ikke har anerkendt, det er de spørgeskemaer de venter på, som min bror skal udfylde - derefter tager de stilling til anerkendelsen.....de skal ha' lønsedler fra de sidste 12 måneder....osv osv.....
Alle papirer fra sygehus læge osv det har ASK. Sagen kører på fuld skrue - vi venter med tålmodighed.....
Nu vil vi ta' kontakt til hans forsikrings selskab vedr. svie/smerte.....

Ingen er til for nogen;( Forsikringsselskabet kaster bolden videre - så nu skal han kontakte fagforeningen vedr. svie og smerte..... hold da helt op - spørg liiiige om vi er ved, at være trætte af systemet her;(

Sidst redigeret af Stezu; 13-01-2010 kl. 01:16. Årsag: 3 indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser
DorteG er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 10:48   #35
Eline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
Eline er ny på vejen
Hej Hejdien. Tak for den info. Det tager jeg med til næste jura møde på Den sociale højskole. Umiddelbart lyder det jo fuldstændig galt både for sagsbehandler og den syge.
kh Eline
Eline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 00:37   #36
DorteG
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2009
Lokation: Slagelse
Indlæg: 16
Styrke: 15
DorteG er ny på vejen
Sidste nyt ..... sygedagpenge er kørende igen.

Ved ikk om jeg skrev det - men i torsdags fik han sat 1600 kr ind for 3 dage....noget med at han skulle melde sig ledig eller havde haft meldt sig ledig.... hvad ved jeg - man den har ALDRIG meldt sig ledig, da han ER på SDP. Hvor faen får de det fra alt det her???? De 1600 kr. skal række til den 30.11.....dvs. vi har måtte kontakte hans fagforening, da regningen dertil, ikke kunne betales, ligeledes en anden forsikring på kolonihavehus osv.....ja ja - håber de er forståelige i denne sag - for hvad skal dog gøre? Man kan vælge (selvom der ikke er penge nok) at betale sine regn. eller få lidt mad..... selvfølgelig hjælper vi ham med kosten, det slet ikk det - det bare systemet i sig selv......

D. 3.12 får han sat en fjorten dages løn ind....men hvad med sagen fra d. 16.10 da de stoppede?? Den sag kører stadig og han ved ikk, om han får med tilbagevirkende kraft.

Da han stadig ingen penge har - kunne han søge om et enkelt ydelse til mad fra kommunen - men ja, når man så kontakter sygedagpenge kontoret kan han intet få - men får af vide - at han få sat 2000 kr. ind på kontoen fra kontant hjælp d. 30.11.....kontant hjælp hmm - han er IKKE på kontant hjæl - er der noget at sige til, man INTET fatter??

Nå - det fredag - det hygge, uanset om vi på den eller ej ..... svært at undgå det der er sket - men vi forsøger midt i dette her, IKKE at lade os gå på at det, nu det er weekend......
DorteG er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygdagpenge stoppet den trætte Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 22 05-03-2012 01:10
Arbejdsprøvning stoppet Diablo Alt det andet 19 18-11-2011 12:02
Sygedagpenge stoppet! STOR misforståelse sara7 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 38 06-11-2011 21:42
Sag er stoppet på ubestemt tid Mille3 Alt det andet 8 15-09-2011 09:41
mine sygedagpenge er stoppet mettekragesand Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 14-02-2011 15:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension