K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2015, 18:06   #1
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
hvor mange jobansøgninger skal man skrive ?

lige et spørgsmål ?

hvordan og hvad skal man gøre når man bliver ledig fra et flexjob ?

jeg ved godt det lyder forkælet når jeg fortæller at jeg aldrig har prøvet at være arbejdsløs siden jeg blev godkendt til det i December 2000. og været i job siden. jeg går selvfølgelig i gang med at søge det samme idet,jeg bliver gjort ledig,men hvad sker der og hvor mange jobansøgninger skal man skrive-søge om ugel,måneden eller hvad det nu hedder. ( skal" en ansøgning være skriftlig. )

jeg ved nemlig ikke meget om at skrive" en ansøgning. jeg har altid været ude på selve arbejdspladserne,hvor jeg har arbejdet.
Det er jo lidt noget andet det med at finde job når man er 20.årgl. end 40.år gl.
for da jeg var 20.år troede jeg altid at job bare hang på træerne,for hvis jeg var træt af jobbet skred-sagde jeg bare op. og så direkte videre til det næste. og sådan er verden jo ikke i dag. plus at når man er 20.år gl. har de fleste jo nok heller ikke meget at tabe hvis man ikke har familie el. ligende. ( jeg tænkte kun på fest i weekenden og ellers være sammen med venner og veninderne. jeg har lavet mange spændende ting primært butik og ellers 2x7 år på hver sin arbejdsplads hvor jeg har arbejdet med børn.
jeg har arbejdet med børn siden 1998. og før det ellers butikker.

mvh. Anne-christine.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2015, 18:24   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
lige et spørgsmål ?

hvordan og hvad skal man gøre når man bliver ledig fra et flexjob ?

jeg ved godt det lyder forkælet når jeg fortæller at jeg aldrig har prøvet at være arbejdsløs siden jeg blev godkendt til det i December 2000. og været i job siden. jeg går selvfølgelig i gang med at søge det samme idet,jeg bliver gjort ledig,men hvad sker der og hvor mange jobansøgninger skal man skrive-søge om ugel,måneden eller hvad det nu hedder. ( skal" en ansøgning være skriftlig. )

jeg ved nemlig ikke meget om at skrive" en ansøgning. jeg har altid været ude på selve arbejdspladserne,hvor jeg har arbejdet.
Det er jo lidt noget andet det med at finde job når man er 20.årgl. end 40.år gl.
for da jeg var 20.år troede jeg altid at job bare hang på træerne,for hvis jeg var træt af jobbet skred-sagde jeg bare op. og så direkte videre til det næste. og sådan er verden jo ikke i dag. plus at når man er 20.år gl. har de fleste jo nok heller ikke meget at tabe hvis man ikke har familie el. ligende. ( jeg tænkte kun på fest i weekenden og ellers være sammen med venner og veninderne. jeg har lavet mange spændende ting primært butik og ellers 2x7 år på hver sin arbejdsplads hvor jeg har arbejdet med børn.
jeg har arbejdet med børn siden 1998. og før det ellers butikker.

mvh. Anne-christine.
Hej Anne-Christine

Jeg hører mange må søge rigtigt mange stillinger før de får noget, men nu så jeg lige en på jobnet.dk der måske kunne passe på dig Afhængigt af hvor i landet du bor selvfølgelig.
https://job.jobnet.dk/CV/FindJob/details/3884048

Må jeg foreslå du skriver i en tråd. Det er svært at svare dig når alle oplysninger om dig er spredt over mange tråde - i din statistik kan jeg se du har startet i alt 43 g tråde her på K10, bare i januar er det blevet til 3.

Vh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2015, 18:42   #3
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Hej Anne-Christine

Jeg hører mange må søge rigtigt mange stillinger før de får noget, men nu så jeg lige en på jobnet.dk der måske kunne passe på dig Afhængigt af hvor i landet du bor selvfølgelig.
https://job.jobnet.dk/CV/FindJob/details/3884048

Må jeg foreslå du skriver i en tråd. Det er svært at svare dig når alle oplysninger om dig er spredt over mange tråde - i din statistik kan jeg se du har startet i alt 43 g tråde her på K10, bare i januar er det blevet til 3.

Vh Akvamarin
hej igen og mange tak. jeg bor i Nørresundby ca.2.km fra Aalborg.
jeg har 18.timer om ugen. som sagt,skyldes det det psygiske arbejdsmiljø at jeg bare MÅ" væk. det er jo ikke selve jobbet.
var lige inde og kigge på dit link. du rammer 100% plet. jobbet ligger desværre bare i den forkerte by. (æv..) og som du nok også kan se har jeg rimelig mange år på bagen inden for børne området. og vil også gerne fortsætte der. grunden til jeg også er lidt betænksom ang. nyt arbejde skyldes at det skal være noget jeg kan se mig selv lave om 10-15 år frem,hvis du ved hvad jeg mener. ellers er jeg ikke ked af at stå og sælge hotdogs og grillmad kl.2 om natten. ( har prøvet det masser af gange. og det er sjovt. ) men der er nok ikke mange der gider have en på 40.år og 20.år frem til at sælge pølser.

altid glade mennesker.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2015, 18:55   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Vær obs på at det idag er et lovkrav for at modtage ledighedsydelse at man er tilmeldt jobnet.dk med CV m.v.


Antal ansøgninger m.v er forskelligt fra kommune til kommune, så der er du nød til at høre på jobcenteret. Mange jobcentre indkalder "nyledige" fleksere til et informationsmøde ang. Hvad man skal og ofte skal man også ud i et forløb hos anden aktør, for hurtigt at komme i job igen.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2015, 19:35   #5
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Vær obs på at det idag er et lovkrav for at modtage ledighedsydelse at man er tilmeldt jobnet.dk med CV m.v.


Antal ansøgninger m.v er forskelligt fra kommune til kommune, så der er du nød til at høre på jobcenteret. Mange jobcentre indkalder "nyledige" fleksere til et informationsmøde ang. Hvad man skal og ofte skal man også ud i et forløb hos anden aktør, for hurtigt at komme i job igen.
tak skal du have Gisne som jeg sagde før og nu,lyder det jo som ren forkælelse at jeg siger jeg bare må" væk i forhold til jeg jo har et job.
men jeg er bare der hvor det nu har stået på så mange år mindst 3-4 år i hvert" fald at jeg ikke har trives. ( bare overlevet og holdt min kæ... ) er jeg nu der hvor jeg ikke går grædende hjem mere. nej,jeg er der hvor jeg er mega vred" når jeg går hjem,at jeg ikke har flere tårer tilbage.
og jeg er jo som sagt ikke den eneste flexjobber der har haft det sådan der.
jeg er tæt på ligeglad med hvor mange ansøgninger jeg skal skrive om ugen eller for den sags skyld om jeg skal gå langs motorvejen og samle ukrudt op,bare jeg får min ledighedsydelse skal jeg nok klare mig. (( sidder og bliver helt ophisset på min leder.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2015, 20:11   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det tror jeg mange af os kender - jeg har ihvertfald selv prøvet det (før jeg kom til skade). Havde et godt fuldtidsjob med god løn, men en træls gruppeleder og tilsidst trives jeg bare ikke med det og skulle bare væk hurtigt uanset hvad næste job/løn ville være
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2015, 20:18   #7
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Det tror jeg mange af os kender - jeg har ihvertfald selv prøvet det (før jeg kom til skade). Havde et godt fuldtidsjob med god løn, men en træls gruppeleder og tilsidst trives jeg bare ikke med det og skulle bare væk hurtigt uanset hvad næste job/løn ville være
undskyld jeg spørger Gisne! når du skriver gruppefører,har du været i forsvaret ? jeg er gift med en der har 8.udsendelser bag sig.
( overkonstanel af 1.ste grad..
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2015, 21:48   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, der står gruppe leder, ikke fører

Ikke ved forsvaret - er uddannet social og sundhedsassistent + pædagog + sprogvejleder
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension