K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2013, 20:46   #21
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Skal vi skære det ud i pap?


Som jeg har været inde på i andre indlæg, så lever vi åbenbart i en tid, hvor det er politisk comme il faut at styre ud af den tangent, der skaber øget afstanden imellem rig og fattig.

Det i sig selv giver grobund for social uro ... og på et tidspunkt kan tønden måske futte af som under den franske eller russiske revolution.

Det fører så tilbage til at velfærdsstaten som sådan er et fænomen skabt som en forsikring imod at den sociale uro, den ikke ender der, hvor der bliver vendt op og ned på de herskende politiske og materielle magtstrukturer.

Mogens Løkketofte har åbenbart set lyset og var inde på det for nylig i TV med reference til sydeuropa ... om resten af Tingets ærede medlemmer ... når dertil inden det bliver for sent, det er ikke til at afgøre ...
Det er jo der hvor det bliver morsomt, den sociale kontrakt er opsagt. Men det er ikke bare en henvisning til lidt humanistisk Rosseau som en eller anden overklasse studine ville tro, det er en henvisning til hele lovgivningen og den juridiske konstruktion som samfundet er i sig selv. Den er ikke længere gældende.

Kombineret med et destabiliseret, og debaseret monetært system så er det de samme socioøkonomiske forhold som da romerriget gik under. Så snup en flaske vin og en bid brød for de sidste rationeringsmærker. Man har begået hybris og stjålet solen fra himlen på samme tid.

Det KAN ikke ende godt.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2013, 01:50   #22
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Skal vi skære det ud i pap?
Ja

Citat:
Som jeg har været inde på i andre indlæg, så lever vi åbenbart i en tid, hvor det er politisk comme il faut at styre ud af den tangent, der skaber øget afstanden imellem rig og fattig.
Det har altid været sådan at du skulle betale din vandregning. det er ikke en ny opfindelse.

Hvad er det du så vil? Skal velfærdstaten betale alle basale udgifter som el, vand og varme?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2013, 03:14   #23
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser

Hvad er det du så vil? Skal velfærdstaten betale alle basale udgifter som el, vand og varme?
JA!

Jeg mener, at der foreligger en force majeure situation når en borger får lukket for vand, el eller varme. EFTERFØLGENDE kan velfærdsstaten/kommunen så vurdere om borgeren har tilbagebetalingspligt, og hvordan man bedst muligt undgår, at borgeren kommer i samme situation igen.

Et eksempel
3 borgere har ikke betalt deres vandregning fordi pengene er brugt på:

1) En rigmand har købt en ny hækspoiler til Porschen
2) En lønmodtager har været 14 dage på Barbados på et all-inclusive hotel
3) En KH-modtager har brugt pengene til mad til børnene

Løsning:
1) Kommunen gør udlæg i Porschen
2) Kommunen kan sende vandregningen til inddrivelse (f. eks. lønindeholdelse)
3) Kommunen kan administrere kontanthjælpen eller der kan udbetales enkeltydelse (med evt. tilbagebetalingspligt alt efter situationen)

Håber, at ovenstående er fyldestgørende, da jeg løbet tør for pap.

P.S. Velfærdsstaten betaler jo også DINE udgifter til el, vand og varme.

Sidst redigeret af nemesis; 03-02-2013 kl. 03:47. Årsag: tilføjelse
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvorfor ikke bare afskaffe førtidspension MTVRV1 Politik og Samfund 3 26-02-2012 19:29
Ministre drukner i rødvin og chokolade buster Politik og Samfund 0 08-12-2010 10:09
Jeg ved ikke hvorfor jeg skriver.. N.N Din historie 21 03-03-2009 16:56
Hvorfor er jeg pludselig ikke berittiget? mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 16 28-10-2008 15:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension