K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2010, 19:09   #71
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære Katharina

Ja jeg må sige, at jeg overhovedet ingen hjælp har fået fra sdpkontoret. Det eneste hun gik op i var, hvilke aktiviteter jeg deltog i og jeg må sige, at jeg kun gik op i træningscentret, fordi jeg var tvungen til at deltage i noget. Dette resulterede i, at jeg fik smadret min skulder.

Desuden skulle jeg også deltage i zumba, hvilket jeg synes, er totalt hul i hovedet

Så nej, jeg har ingen hjælp fået og desuden har sdp sb ikke hentet nogen som helst lægepapirer overhovedet, det eneste de har bygget det på, er den GH attest de bad om at få lavet, så der står jo diagnoser på af nogen art.

Jeg mødte jo op til det sidste møde med sb på sdpkontoret fordi det var aftalt, at vi skulle tale om arbejdsprøvning, som så blev annulleret, da jeg jo pludselig ikke var syg nok mere og som ovenstående skrevet, har hun intet hentet hos min læge.

Knuzzzz

Sidst redigeret af tlf_dame; 16-11-2010 kl. 19:14.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 19:41   #72
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære Tlf dame!

Jeg er rystet og beskæmmet over:

- du ikke har fået hjælp til speciallægefaglig afklaring af dine alvorlige diagnoser i sygedagpengeperiode

- at sygedagpenge blev stoppet under påskud af at kunne raskmelde administrativt, uden partshørt ressourceprofil

Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Ja jeg må sige, at jeg overhovedet ingen hjælp har fået fra sdpkontoret. Det eneste hun gik op i var, hvilke aktiviteter jeg deltog i og jeg må sige, at jeg kun gik op i træningscentret, fordi jeg var tvungen til at deltage i noget. Dette resulterede i, at jeg fik smadret min skulder.

Desuden skulle jeg også deltage i zumba, hvilket jeg synes, er totalt hul i hovedet

Så sb's hovedfokus var på 65 % statsrefusion af sygedagpenge!

Så nej, jeg har ingen hjælp fået og desuden har sdp sb ikke hentet nogen som helst lægepapirer overhovedet, det eneste de har bygget det på, er den GH attest de bad om at få lavet, så der står jo diagnoser på af nogen art.

Og det er speciallægerne, der har den største lægelige fagkundskab og kan og skal levere de afgørende diagnoser omkring ens sygdom - med vurdering af tilstand varig og stationær, og med vurdering af betydeligt og varigt nedsat funktionsevne, og med vurdering af lægelige helbredende behandlingsmuligheder udtømte med hensyn til hoveddiagnoser.
Din sygedagpengeperiode er ramt sb's fokus på aktivering!

Men det skulle ikke hindre fokus på speciallægefaglig udredning af - sygdoms diagnoser/status/prognose, funktionsniveau, behandlingsmuligheder, vurdering af egnethed til arbejdsprøvning - i sygedagpengeperiode - og socialfaglig afklaring af arbejdsevne ved arbejdsprøvning - i sygedagpengeperiode.

Det er dette, du nu sammen med egen læge skal søge mest mulig lægefaglig og speciallægefaglig dokumentation for!


Knus!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 19:59   #73
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære Katharina

Jeg vil kontakte sygehuset, hvor jeg er tilknyttet m.h.t. min sukkersyge og se om jeg kan få en udtalelse fra dem og m.h.t. min dårlige ryg, har min egen læge oplysninger fra røngtenbillerne, da det blev konstanteret.

M.h.t. min astma, KOL og lungebetændelser, er det kun min egen læge, der har undersøgt mig, der er ingen speciallægehenvisning.

Det samme gælder min stress og depression, men det er vel derfor han har henvist mig til psykriater for at se, hvad han kan finde ud af.

SB på sdpkontoret var i øvrigt kun interesseret i at jeg er ryger, for så er det jo min egen skyld, at jeg er syg.

Jeg må indrømme, at jeg føler mig lidt lost i det her game.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 20:28   #74
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære tlf dame!

Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Jeg vil kontakte sygehuset, hvor jeg er tilknyttet m.h.t. min sukkersyge og se om jeg kan få en udtalelse fra dem

Enig!

og m.h.t. min dårlige ryg, har min egen læge oplysninger fra røngtenbillerne, da det blev konstanteret.

Har du her også kontakt med reumatolog? Så vil udtalelse fra ham også være vigtig!

M.h.t. min astma, KOL og lungebetændelser, er det kun min egen læge, der har undersøgt mig, der er ingen speciallægehenvisning.

Her tænker jeg udredning og udtalelse fra speciallæge på Astma Allergi Ambulatotium ville være vigtig i din sag: omkring astma, KOL, næsten kronisk lungebetændelse med risiko for forværring ved stress - da disse diagnoser er de helbredsmæssigt mest truende diagnoser i dit komplekse sygdomsbillede - er de ikke det?

Det samme gælder min stress og depression, men det er vel derfor han har henvist mig til psykriater for at se, hvad han kan finde ud af.

Enig!

SB på sdpkontoret var i øvrigt kun interesseret i at jeg er ryger, for så er det jo min egen skyld, at jeg er syg.

Sygdom er sygdom - og skal tages alvorligt af sb!
Knus!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 20:34   #75
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
HJÆLP!!!!!!!!!!

Er der nogen der ved, hvad man skal gøre, hvis min ikke har råd til at blive boende i sin lejlighed, når man kun får 2400 kr. i kontanthjælp, fordi de modregner min mands pension der er på 12000 netto og ikke kan få nogen som helst hjælp til husleje 6500) og de fornødne ting i dagligdagen. Jeg er desuden diabetiker og skal have frugt og grønt.

Det kan da ikke være rigtigt, at man som syg skal smides på gaden, fordi man ikke kan få nogen hjælp.

Jeg er ved at bryde sammen over den uvished. om jeg er købt eller solgt i min klagesag over ulovlig stop af mine sygedagpenge, da det jo ikke er sikkert jeg får medhold hos kommunen og så skal den jo til ankestyrelsen og inden den tid, er vores økonimi ramlet totalt.

HJÆLP!!!!!!!!!!!
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 00:16   #76
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære tlf dame!

Jeg kommer til at tænke på, der er mulighed for vejledning om de spørgsmål, du her stiller, og om spørgsmål generelt i din sag: i SR-Bistand:

http://www.sr-bistand.dk/social_og_j...aadgivning.asp

I Frivilligcenter SR-Bistand giver vi gratis og anonym rådgivning til alle i hele landet efter princippet hjælp til selvhjælp.

Al rådgivning varetages af frivillige jurister og socialrådgivere/socialformidlere eller studerende på sidste del af deres uddannelse.

Rådgivningen kan vedrøre spørgsmål af social og juridisk karakter, som f.eks. kontanthjælp, boligstøtte, revalidering, pension, klagevejledning, skilsmisse, forældremyndighed, lejeret osv.

Hvordan kommer du i kontakt med en rådgiver?

Du kan ringe til os mandag - torsdag mellem kl.10.00 - 15.00
og fredag mellem kl.10.00 - 14.30.

Hvis muligt, vil du blive stillet om til en rådgiver med det samme.

Der er også mulighed for personlig samtale mandag - torsdag kl.13.00 - 15.00.

Tlf. til SR-Bistand er: 35 39 71 97

Se her indslag fra tvsyd.dk om borgmesters ændring af afgørelse i sygedagpengesag som din:

http://www.tvsyd.dk/artikel/71856?autoplay=1

Knus!

Sidst redigeret af Katharina; 17-11-2010 kl. 00:46.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 08:49   #77
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære Katharina

Sjovt du lige nævner SR, for allerede igår, bestemte jeg mig for, at ringe til dem idag.

Jeg håber de forstår min situation, for jeg er helt nede i kælderen og frygter, at denne sag trækker så langt ud, at vi mister både vores lejelejlighed og min mands handicapbil, fordi vi ikke har penge til hverken husleje, el, benzin eller forsikring.

Det er frygteligt ikke at vide om man er købt eller solgt.

Nu har jeg set den optagelse fra aabenrå kommune, så det kan være, at jeg idag skal prøve tale med vores borgmester, som jeg kender udemærket.

Knuzzzz

Sidst redigeret af tlf_dame; 17-11-2010 kl. 08:58.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 09:52   #78
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære Tlf dame!

God idé at kontakte SR-Bistand om din sag i dag!

Og god idé at kontakte borgmester, som du kender, om sygedagpengestop - uden grundig lægefaglig og socialfaglig udredning - og uden ressourceprofil - og uden partshøring af ressourceprofil.

Har du kopi af Krifas brev til sygedagpengekontor. Det kan måske også gives til borgmester - samtidig med mundtlig forelæggelse af sag for borgmester!

Borgmesteren er ansvarlig for de kommunalt ansattes administration af love og regler i kommunen. Så Borgmesteren er den rigtige at kontakte om ønske om forlængelse af sygedagpenge - med mulighed for en grundig lægefaglig og socialfaglig udredning i sygedagpengeperiode, som loven foreskriver!

Held og lykke!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 13:44   #79
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære Katharina

Jeg har været til møde idag¨med hende der står for arbejdsprøvning. Hun vil finde et sted til mig, hvor der satrtes ud med 10 timer og hvor der vil blive taget hensyn til min psykiske tilstand samt de andre skavakner jeg har.

Desuden fik vi en kort samtale med min sb i kontanthjælpsregi og hun vil kigge på min sag og ringe for at aftale en tid, så lidt har jeg da fået ud af at bryde sammen deroppe, så jeg venter med borgmesteren til jeg ved hvad hun har fundet ud af.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 15:38   #80
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære tlf dame!

Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Jeg har været til møde idag¨med hende der står for arbejdsprøvning. Hun vil finde et sted til mig, hvor der satrtes ud med 10 timer og hvor der vil blive taget hensyn til min psykiske tilstand samt de andre skavakner jeg har.

OK!

Desuden fik vi en kort samtale med min sb i kontanthjælpsregi og hun vil kigge på min sag og ringe for at aftale en tid

Du fortjener al mulig støtte med helhedsvurderingsperspektiv i din sag!

så lidt har jeg da fået ud af at bryde sammen deroppe

Du har jo været tapper og sej - de aner ikke, hvordan de slidt på dine ressourcer!

så jeg venter med borgmesteren til jeg ved hvad hun har fundet ud af.

OK! Jeg håber, ny sagsbehandler kan hjælpe med forlængelse af sygedagpenge jf. forkert stoppede sygedagpenge - også jf. brev fra Krifa.
Men hold også kontakt med SR-Bistand og VISO - og med DUKH!

Knus!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension