K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2011, 15:52   #341
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hej alle

Så har jeg modtaget brev fra jobcentret og jeg får forskellen mellem kh og sdp retur d. 4/8 for perioden fra 25/10-30/5-11, hvor det første år er gået, desuden vil de tage stilling til, hvad der så skal ske evt. forlængelse ellers ved jeg ikke, hvad der er af andre muligheder.

Knuzzzz og kram til alle.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 16:23   #342
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
De skal jo helt klart vurdere om du kan komme under en af forlængelses mulighederne og i denne forbindelse indhente opdateret læge papirer. Der stod jo at du var under behandling og dette skal de have svar på om du er færdig med og hvorledes din funktionsevne således vurderes.

Ydermere er det meget vigtigt om din læge/psykiater vurdere din lidelse til at være stationær. Hvis den er det er det muligt, alt efter hvor slemt du har det, at du kan komme i arbejdsprøvning !!? og forlænges efter §27 stk. 2. Er det slemt, men stadig stationært, taler vi måske om §27 stk. 4 !!?

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 16:33   #343
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE

Ja jeg føler mig helt på bar bund lige nu, når jeg ikke ved hvad der så sker.

kan du så fortælle mig, hvad jeg så får udbetalt efter 1/5 - 11... bliver det alm. kh eller kh svarende til sdp beløb ?????


Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 17:39   #344
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej tlf. dame,

De kan ikke bare sætte dig på kh. efter 1/6, de ved jo ikke om du skulle have været forlænget eller ej da. De er nødt til at følge sagen op og vurdere dig helbredsmæssigt, evt. med tilbagevirkende kraft.

Vurderes du rask eller ikke opfylder nogle af forlængelses mulighederne, kan du ryge på kh med tilbagevirkende kraft, men så kunne de jo være at du havde meldt dig ledig dengang !?

Prøv evt. at tage det på chatten med Krifa, de er jo hurtige der, mere hvis du gerne vil vide det nu, eller sagsbehandleren endeligt i morgen. Der kan dog også være her på K10 at nogen ved det !?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 17:55   #345
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
hejsa igen EE

Jeg har sendt en mail med kopi til SB hos krifa, så jeg håber han ringer i morgen, ellers vil jeg selv ringe til ham.

Mht sb på kommunen, der ved jeg ikke hvem jeg er blevet tildelt, da jeg ikke vil have hende igen, som jeg havde før.

Men hvad sker der så, når de skal finde ud af, hvad jeg kan eller ikke kan ??


Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 18:25   #346
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Super godt

De skal jo finde ud af om du kan arbejdsafklares, vil jeg tro, for de skal jo finde ud af hvad din arbejdsevne er. Du kan ikke komme i arbejdsprøvning hvis din lidelse ikke er stationær og hvis du ikke kan dette kan det blive rigtigt svært med en forlængelse.

Hvis du stadig er i behandling kan du måske komme under §27 stk. 3, der foreskriver at din læge således skal garantere at du til går det ordinære arbejdsmarked indenfor min 2 x 52 uger. Denne som flg. og ellers 2éren for arbejdsprøvning:

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 18:41   #347
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa igen igen EE

Jamen hvad nu hvis jeg ikke / har overskud til at arbejde mere end 2 - 2½ timer dagligt med 1 ugentlig fridag, jeg ved ikke, hvilke oplyninger kommunen så skal have.

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 20:15   #348
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er jo det kommunen skal finde ud af via en arbejdsprøvning og det er afgørende for forlængelse af dine sdp. at du kan komme i arbejdsprøvning, men det kommer så anpå dit helbred, om du overhovedet må arbejdsprøves i flg. dine læger.

Kommer du i arbejdsprøvning er det som du ved meget vigtigt at du kun arbejder det du kan. Det er enormt svært at finde ud af, men kun derved kan de afgøre hvor på arbejdsmarkedet du skal placeres fremover.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 21:24   #349
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Jamen jeg har jo været i en virksomhedsafprøvning i begyndelsen af året, kan de så ikke bruge den ??

ja jeg er godt klar over jeg skal klappe hesten, istedet for at køre los.... men det er en dårlig vane jeg har, desværre, for det koster rigtig meget på hjemmefronten.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 21:50   #350
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
problemet med arbejdsprøvning eller andet viser kun din tilstand på det tidspunkt
så hvis du er under behandlig og måske har fået det bedre eller dårligere
så kan man faktisk kun bruge en arbejdsprøvning, når alle bahandlingsmuligheder er udtømte. Grunden til man ser nogen har været i 5 eller mere
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension