K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2015, 00:01   #1
Mille My
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mille My er ny på vejen
Må jeg udgive en E-bog?

Hejsa.
Jeg skriver i min fritid på en E-bog (det har indtil videre taget mig ca 1,5 år) og jeg er nu kommet til at tænke på, om kommunen vil 'komme efter mig' fordi jeg bruger en lille del af min fritid på projektet.

Et af mine skånehensyn er nedsat arbejdstid, og jeg er bekymret for, om de vil se på projektet som noget jeg ikke burde kunne gøre??

En anden ting er også det økonomiske aspekt i det: Jeg har ikke planer om at skulle tjene på E-bogen, men den skal selvfølgelig koste noget, hvis man vil købe den.
Hvordan forholder jeg mig så til det?
Skal jeg bare opgive det som almindelig B-indkomst? Og hvordan vil flexjob-teamet se på det?

Vil jo nødig komme i klemme
Mille My er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2015, 00:39   #2
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mille My Se meddelelser
En anden ting er også det økonomiske aspekt i det: Jeg har ikke planer om at skulle tjene på E-bogen, men den skal selvfølgelig koste noget, hvis man vil købe den.
Hvordan forholder jeg mig så til det?
Skal jeg bare opgive det som almindelig B-indkomst? Og hvordan vil flexjob-teamet se på det?
Det kommer jo an på hvilken form for indkomst du har ?
På kontanthjælp vil der ske en modregning, ved enhver indkomst.

Hvis du udgiver bogen vil det nok være smartest at udgive den igennem et forlag, for som godkendt fleksjobber kan du ikke selv stifte firma.

Du kan forespørge på kommunen hvordan reglerne er, spørg på skrift, så har du dit på det rene.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2015, 08:38   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mille My Se meddelelser
Hejsa.
Jeg skriver i min fritid på en E-bog (det har indtil videre taget mig ca 1,5 år) og jeg er nu kommet til at tænke på, om kommunen vil 'komme efter mig' fordi jeg bruger en lille del af min fritid på projektet.

Et af mine skånehensyn er nedsat arbejdstid, og jeg er bekymret for, om de vil se på projektet som noget jeg ikke burde kunne gøre??

En anden ting er også det økonomiske aspekt i det: Jeg har ikke planer om at skulle tjene på E-bogen, men den skal selvfølgelig koste noget, hvis man vil købe den.
Hvordan forholder jeg mig så til det?
Skal jeg bare opgive det som almindelig B-indkomst? Og hvordan vil flexjob-teamet se på det?

Vil jo nødig komme i klemme
Hvilken indkomst har du - for er det sygedagpenge eller kontanthjælp, så putter du bogen i skuffen indtil du har anden indkomst.

Min mand som er akademiker var på et tidspunkt arbejdsløs, da han var til det obligatoriske fællesmøde med andre nyledige i deres fagforening fik de besked på at putte videnskabelige artikler, bøger og alt andet de havde eller kunne finde på at skrive mens de ikke var i arbejde langt ned i skuffen og vente med at udgive til de var i arbejde.

Der havde nemlig været sager med folk som skulle være til rådighed for arbejdsmarkedet som havde skrevet og fået udgivet..... De blev af jobcenterne trukket bagud for de timer som jobcenterne skønnede at de havde brugt på deres skriveri for i de timer var de ikke til rådighed for arbejdsmarkedet og skulle tilbagebetale det de havde modtaget.

Nu ved jeg godt at fagforeningen talte til folk på A-kasse, men det sammen gælder over hele linjen.
Kun royalitys for noget man har produceret før man kom på a-kasse, kontanthjælp, sygedagpenge m.v kan man få uden at de trækker for ens arbejdstid (her modregner de kun indtægten).

Fx. Modtager min mand royalities for fotografier han har taget og som sælges som download i hele verden. Så længe han er i arbejde, betaler han bare skat og beholder resten og fotograferer løs.

Bliver han arbejdsløs, må han ikke fotografere mere uden at blive trukket i a-kasse for det antal timer han bruger på at fotografere (for i de timer er han ikke til rådighed), bliver trukket i a-kasse for sine royalities og betaler stadig skat af dem

Kun hvis du er i arbejde eller pension ville jeg turde udgive. Og så opgive indtægten til jobcenteret/UdbetalingsDanmark
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2015, 08:53   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu skriver mille jo at hun arbejder med skånehensyn nedsat tid, er det på gammel eller ny ordning er det gmmel skulle de timer du skriver jo gives til arbejdes giveren, er det ny ordning kan de penge du tjener jo bare trækkes fra dit tilskud og det burde jo ikke være et problem
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension