K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2013, 15:18   #1
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Varighedsbegrænsningen ?

Jeg har lige et spørgsmål vedr stop af sygedapenge... har forsøgt at læse mig frem, men det er svært at overskue, når man som jeg- inderst inde føler sig presset.

Jeg fandt dette her på K10 : http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Mine sygedagpenge står til at udløbe 28/2-13.

Jeg har i Nov sidste år modtaget dette brev fra Kommunen :

Efter sygedagpengelovens § 24, stk. 1 ophører udbetalingen af sygedagpenge, når der er udbetalt
sygedagpenge eller løn under sygdom for mere end 52 uger i de 18 forudgående kalendermåneder.
For dit vedkommende medfører dette, at udbetalingen af sygedagpenge skal ophøre senest den: 28-2 -13
Kommunen har dog mulighed for undtagelsesvis at forlænge sygedagpengeperioden efter nedenstående
regler.
Du vil inden den 28-2-13
modtage afgørelse, om sygedagpengene vil ophøre denne dato, eller om kommunen finder, at der i
dit tilfælde er grundlag for at forlænge udbetalingen.
Ønsker du yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte os.


Hvornår kan jeg forvente at høre fra dem ?

Og vedr det link jeg har henvist til, kan jeg så regne med de ikke bare putter mig på kontanthjælp, men at de rent faktisk er forpligtiget til at komme med et andet " tilbud" end sygedagpenge ?

Håber nogen kan svare på dette.
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 15:53   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Mange hører fra dem ca 14 dage før stoppet...

Din ressourceprofil/rehabiliteringsskema skal være lavet/opdateret

Nej det kan du ikke regne med...hvis de stopper for sygedagpengene...ja så bliver man som regel bedt om at søge kontanthjælp...

Ihvertfald indtil videre....indtil de får lavet noget lov omkring varighedsbegrænsningen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 16:12   #3
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Webmaster ...

Så forstår jeg ikke meningen med §28 i Bekendtgørelse af lov om sygedagpenge.

Den siger nemlig :

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.


Kommunen SKAL samtidig have taget stilling til om du er berettiget til revalidering, fleksjob eller førtidspension. Kommunen skal i denne forbindelse også oplyse om hvorfor du ikke er berettiget til disse ting i forbindelse med stop af sygedagpenge.

jeg har ikke modtaget brev fra dem endnu, men det kan jeg vel få i morgen ? :-/

Min ressourceprofil er ikke opdateret, Sb har godt nok bedt mig opdaterer den, men intet har ændret sig siden jeg skrev den sidst, og der står udelukkende det jeg selv har skrevet.
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 16:52   #4
Frk.Nielsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Frk.Nielsen er ny på vejen
Prøv at ring til dem i morgen og forhør dig.. Din sagsbehandler burde vide det... Synes oftest man høre at folk ender på kontanthjælp efter... Fordi de ikke rigtig har andre muligheder..
Frk.Nielsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 17:54   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Men det er også rigtigt at de skal tage stilling til om du skal videre ud til noget andet....fleksjob, pension osv...

Hvis de finder ud af at du skal det...ja så vil du evt blive forlænget....og stadig få sygedagpenge...

Men i det tilfælde at du IKKE kan forlænges...ja så vil de stoppe sygedagpengene og bede dig søge kontanthjælp...

Jeg er desværre ikke helt inde i alle disse ting vedr sygedagpengereglerne...men jeg har set det herinde rigtig mange gange at folk har fået at vide at de ikke kan blive forlænget og at de bare skal søge kontanthjælp....og evt senere i jobtræning eller andet...

Men netop fordi de ikke altid får undersøgt til bunds om man er berettiget til et fleksjob, revalidering osv....ja så bør man altid klage over et sygedagpenge stop....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 00:03   #6
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Tak- så venter jeg bare i spænding på deres afgørelse

Læste lige i dag, at min kommune har hele 27 % fejl i deres sygedagpenge afgørelser.... det er så vel og mærke kun dem som anker, så mon ikke den ligger højere.

27% er i mine øjne et alt for højt fejl niveau.....
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 10:19   #7
Elma
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Elma er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Men det er også rigtigt at de skal tage stilling til om du skal videre ud til noget andet....fleksjob, pension osv...

Hvis de finder ud af at du skal det...ja så vil du evt blive forlænget....og stadig få sygedagpenge...

Men i det tilfælde at du IKKE kan forlænges...ja så vil de stoppe sygedagpengene og bede dig søge kontanthjælp...

Jeg er desværre ikke helt inde i alle disse ting vedr sygedagpengereglerne...men jeg har set det herinde rigtig mange gange at folk har fået at vide at de ikke kan blive forlænget og at de bare skal søge kontanthjælp....og evt senere i jobtræning eller andet...

Men netop fordi de ikke altid får undersøgt til bunds om man er berettiget til et fleksjob, revalidering osv....ja så bør man altid klage over et sygedagpenge stop....
Hvor og hvordan klager man over sygedagpenge stop? Mine stopper også den
28/2.
Elma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 14:02   #8
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Elma, har du fået brev om at de vil stoppe dem om 14 dage ? , i brevet skulle der vist også fremgå klagevejledning - jeg har ikke fået brev om det endnu

Nå, så havde jeg fået brev alligevel, det lå i postkassen.... Æv.

Men i brevet står der bla : ophør ved generel varighed - afventer endelig afgørelse.

Mit spørgsmål er nu : mine dagpenge stopper den 28/2-13, og i brevet står envidere at der kan gå op til 3-4 UGER , Før jeg modtager den endelige afgørelse.

Mister jeg så fuldstændig indtægt i den tid ?

Der er en fin klage vejledning med, men jeg kan ikke se hvad jeg skal klage over - når der ikke er nogen afgørelse at klage over ! Shit jeg er forvirret :-/

Sidst redigeret af Webmaster; 15-02-2013 kl. 14:55. Årsag: 2 indlæg lagt sammen til et
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 14:59   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Øhh det lyder mærkeligt....at der ikke er en afgørelse med....

De kan jo ikke stoppe dine sygedagpenge uden en afgørelse...

Prøv at kontakte dem [helst skriftligt] for at høre hvad der sker...og om hvornår du kan klage over det...

Jeg er ikke helt sikker på hvordan og hvorledes med penge i den tid indtil de laver den afgørelse...det ville jeg bestemt også høre dem om...

@Elma....

Ja normalt får man et brev om stop...og når de har lavet den afgørelse...ja så kan du klage....der burde følge en klagevejledning med...og hvis der ikke gør...så bed om den med det samme....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 15:13   #10
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Web,

helt præcist står der : " denne regl betyder for dig,at retten til sygedagpenge ophører med sidste udbetalingsdag 28/2-13. "

Så de stopper dem den 28/2-13.

Nedenunder fortsætter brevet : " Det har ikke været muligt for jobcenteret at træffe endelig afgørelse om din fortsatte ret til udbetaling af sygedagpenge. For at kunne træffe denne afgørelse,afventes at xxxxxx jobcentre træffer beslutning om forlængelsesmulighed"

" for at kunne genoptage udbetalingen af sygedagpenge kræver det , at xxxxx jobcentre træffer beslutning om forlængelse indenfor 3-4 uger regnet fra generel varigheds indtræden."

Jeg er SÅ forvirret, og syntes faktisk de er ambivalente i deres skrivelse, måske netop for at forvirre ?



Som jeg læser det, har de stoppet mine sygedagpenge med den begrundelse at de ikke ved hvilken begrundelse de skal komme med ha ha.....
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Falder for varighedsbegrænsningen på forkert grundlag Heidi72 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 04-03-2012 17:38
Varighedsbegrænsningen fjernes? Eller? Ricky M. Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 29-11-2011 23:02
Socialdemokratiet vil fjerne varighedsbegrænsningen på sygedagpenge nilla Politik og Samfund 6 18-02-2011 13:53
Sygedagpenge stop pga.varighedsbegrænsningen , smidt på kontanthjælp.... DEZA Alt det andet 5 29-07-2010 11:46
Beregning af 52 uger ved varighedsbegrænsningen ama Din historie 0 08-11-2009 20:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension