K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2013, 20:35   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er vigtigt at man kører alt skriftligt, ikke mindst på sygedagpenge. MLT, jeg formoder at ud har sat dig ind i de 7 forlængelsespunkter, således at du overfor kommunen kan argumentere din forlængelses muligheder derudfra?

§7a kan du kun gøre brug af i det omfang at du skal partshøres senest 14 dage/2 uger før stop, husker ikke lige hvornår din stop dato er, men ellers er dette et evt. klage pkt.

Hvis jeg var dig ville jeg undlade at hænge fast i evt. revalidering. Fakta er at du har været i afprøvning og såfremt man kan afgøre din evt. forlængelse i sdp. systemet ser man på om du kan stå til rådighed for det ordinære arbejdsmarked eller evt. fleks og pension.

Jeg vil mene at såfremt dine arbejdsprøvninger har peget i retning af fleks eller pension så er det via §27 stk. 1 nr. 4 du bør kunne forlænges. Spørg din sagsbehandler hertil og anmod om tilbage melding herom snarest.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2013, 20:54   #22
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Tak Enteneller.... Jeg samler alle jeres input ! ...

Mine sygedagpenge stopper her den 28 / 2- der er lige under 2 uger til, og jeg fik brevet i går.. underligt nok modtager jeg kun breve fra Kommunen om fredagen, skylder jeg dem penge - kommer de hele ugen !

Jeg har kun kunnet komme op på i alt mellem 15 og 17 timer om ugen , alt efter hvordan jeg lige har det den dag, samt at jeg går derop 2 gange om dagen....

Men hvor finder jeg efterfølgende et job hvor jeg kan komme og gå ?

Jeg vil ikke have pension, de må komme med noget "bedre" ... Jeg er heller ikke intresseret i fleksjob, jeg bor i en mindre by uden de store muligheder for arbejde, jeg har en udd indenfor social og sundhed, og min sygdom gør at jeg ikke kan bevæge mig udenfor byen eller længere væk fra mit hjem, jeg kan heller ikke være væk fra mit hjem i længere tid :-/

Så uden revalidering ser det sort ud....
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 16:21   #23
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Så fik jeg brev i dag.... Mine sygedagpenge er forlænget 39 uger, - helt uden klager ,kamp eller andet.... Jeg er SÅ glad.... Men jeg ved også at de med den forlængelse,kan stoppe mine sygedagpenge hvis ikke de kan se en mening med forlængelsen efter hver opfølgningssamtale...

Så det er på med vanten

Har i nogen ide om hvor mange ugentlige timer de vil have en op på før man kan blive tilkendt revalidering ? Ifølge loven kan du blive tilkendt revalidering med henblik på delvis selvforsørgelse, men også med henblik på fleks, så den med 37 timer om ugen holder ikke.

Jeg kan se herinde at mange af jer kæmper forventer FP eller Fleks, men jeg kæmper for revalidering, og kan ikke helt finde ud af hvad der skal være opfyldt for at få det

MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2013, 13:24   #24
Elma
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Elma er ny på vejen
Nu har jeg været til samtale hos min sb, og har efterfølgende fået en skrivelse om "Udsættelse af afgørelse om forlængelse af sygedagpengeperioden"

Resumé af skrivelsen; Der kan på nuværende tidspunkt ikke træffes afgørelse om hvorvidt du opfylder betingelserne for forlængelse, da vi i øjeblikket afventer Rehabiliteringsteamets indstilling - din sag forventes behandlet på møde i Rehabiliteringsteamet d. xx/3.

Dette betyder, at din sygedagpengeudbetaling vil ophøre den 28/2 og indtil der er truffet en afgørelse.

Min sb mener der er gode chancer for at jeg får tilkendt et "ressourceforløb" da jeg pt helst ikke vil på fp.

Jeg spurgte desuden min sb, om der var mulighed for at få revalidering, hvortil hun svarede, at det ikke var realistisk, da der ud fra lægelig vudering ikke er udsigt til fuldt arbejdsdygtighed.
Elma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2013, 17:08   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MLT Se meddelelser
Så fik jeg brev i dag.... Mine sygedagpenge er forlænget 39 uger, - helt uden klager ,kamp eller andet.... Jeg er SÅ glad.... Men jeg ved også at de med den forlængelse,kan stoppe mine sygedagpenge hvis ikke de kan se en mening med forlængelsen efter hver opfølgningssamtale...

Så det er på med vanten

Har i nogen ide om hvor mange ugentlige timer de vil have en op på før man kan blive tilkendt revalidering ? Ifølge loven kan du blive tilkendt revalidering med henblik på delvis selvforsørgelse, men også med henblik på fleks, så den med 37 timer om ugen holder ikke.

Jeg kan se herinde at mange af jer kæmper forventer FP eller Fleks, men jeg kæmper for revalidering, og kan ikke helt finde ud af hvad der skal være opfyldt for at få det

Hej MLT,

Det var da dejligt for dig at de forlænger dine sdp. Det er jo nok også fordi at du har vist gode "takter" i din arbejdsprøvning med 15 -17 timer.

Såvidt jeg kender revalidering handler det om omskoling af dig i forhold til at vende tilbage på arbejdsmarkedet på normale vilkår, tager jeg fejl i det?

Hvis jeg var dig ville jeg lave en mail til min sagsbehandler og bede hende om en kortlægning af hvad din afklaring i forbindelse med denne nye forlængelse er planlagt til at omhandle?

Derudover bør du gøre opmærksom på hvad du "har tænkt dig" i forhold til revalidering og høre til at koordinering heraf under din forlængelse.

Det handler om kommunikation og først og fremmest at du er blevet forlænget for at kunne opnå det samme med kommunen. Så på med vanten og skriv hvad du tænker, mener og ønsker omkring din forlængelse, sagsbehandleren kan jo ikke læse dine tanker og vil sikkert gerne for alt i verden vide hvor du vil hen efter sdp. afslutning.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Elma Se meddelelser
Nu har jeg været til samtale hos min sb, og har efterfølgende fået en skrivelse om "Udsættelse af afgørelse om forlængelse af sygedagpengeperioden"

Resumé af skrivelsen; Der kan på nuværende tidspunkt ikke træffes afgørelse om hvorvidt du opfylder betingelserne for forlængelse, da vi i øjeblikket afventer Rehabiliteringsteamets indstilling - din sag forventes behandlet på møde i Rehabiliteringsteamet d. xx/3.

Dette betyder, at din sygedagpengeudbetaling vil ophøre den 28/2 og indtil der er truffet en afgørelse.

Min sb mener der er gode chancer for at jeg får tilkendt et "ressourceforløb" da jeg pt helst ikke vil på fp.

Jeg spurgte desuden min sb, om der var mulighed for at få revalidering, hvortil hun svarede, at det ikke var realistisk, da der ud fra lægelig vudering ikke er udsigt til fuldt arbejdsdygtighed.
Hej Elma,

Hvis du har spørgsmål eller noget på hjertet, så bør du hellere lave din egen tråd så vi kan svare direkte herpå. Du klikker bare ind på det "Spørgsmål om" du føler du er i og så kan du oprette det der. Det er meget nemmere end at vi blander de forskellige tråde sammen også selvom de evt. handler om det samme emne.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 09:26   #26
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Enteneller > jeg tror Elma har skrevet her i tråden fordi jeg skrev jeg var spændt på hvad hendes SB ville sige :-)

Mht til at tale med min egen SB så ved hun godt jeg gerne vil revalideres også til hvad og hvorfor .

Jeg har spurgt et hav af gange hvad der skal ske når min praktik udløber i næste uge, men jeg får hele tiden beskeden : nu afventer vi lige og ser....

Jeg kan ikke hive så meget som bare et lille bud ud af dem.... Og jeg hader usikkerheden omkring det hele, det gør min angst meget værre...

Elma... Dit forløb og dit brev er lige som mit, jeg fik dog et nyt brev ganske hurtigt efter hvor der stod de forlængede sygedagpengene fordi jeg er i afklaring... Dog kan de lukke ned for dem igen fra dag til dag hvis de lyster dette

Håber du kommer på det ressource forløb, så du kan få lidt ro i sindet

MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 11:35   #27
Justitia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2012
Indlæg: 22
Styrke: 12
Justitia er ny på vejen
Ordinære vilkår og A kasse

Hej.

Du spørg til, hvorvidt du skal op på 37t/ugen for, at du kan tildeles revalidering.

At blive selvforsørgende på ordinære vilkår betyder ikke 37t/ugen.
Hvis du kan arbejde (effektivt), hvad der svare til et alm deltidsjob, mener jeg, at du kan tildeles revalidering.
Til gengæld er din arbejdsevne ikke nok nedsat til, at du kan få fleksjob.

Mht A kassen, så kan du kun modtage penge af dem, hvis du kan stå til rådighed 37t/ugen - forudsat at du er fuldtidsforsikret.

Kan du ikke arbejde 37t/ugen og er der ikke udsigt til at du vil kunne det, så skal du være meget påpasselig med at raskmelde dig, da det kan blive brugt imod dig i evt sag om revalidering, fleksjob eller andet.
Justitia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 13:30   #28
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Tak Justitia...

jeg raskmelder mig ikke. jeg kan kun komme op på max 15-17 timer om ugen incl pauser ville jeg nok kunne ramme de 20 timer om ugen... men pt er det 15-17 timer uden pauser og alt efter hvor gode eller dårlige dage jeg har :-/
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 13:25   #29
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Hvad gør jeg nu ?

Min erhvervsevne afprøving er afsluttet, og jeg nåede op på max 12-15 effektive timer om ugen.

Dette vil kommunen åbenbart ikke "godkende"

Jeg har været til rundbordssamtale med SB og psykiatrien hvor jeg modtager behandling for min angst og ptsd.
Ved denne samtale påpegede min behandler at SÅFREMT kommunen blev ved med at presse mig, og ikke hjælpe mig til et fremtidigt mål ( fleks , revalidering ) så ville min tilstand blive stationær.

Kommunen har nu valgt at stoppe mine sygedagpenge- med henvisnng til at jeg så kan få ro fra dem

Må de det ? Jeg mener- nu er min tilstand stationær- hvor længe skal jeg så være plantet her ?

jeg har ingen fagforening eller andre der kan hjælpe, så jeg er nød til at kæmpe selv.
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 20:25   #30
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Når du har fået deres afgørelse på skrift skal du anke den... Der skal stå hvordan du gør samt tidsfristen for denne.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MLT Se meddelelser
Hvad gør jeg nu ?

Min erhvervsevne afprøving er afsluttet, og jeg nåede op på max 12-15 effektive timer om ugen.

Dette vil kommunen åbenbart ikke "godkende"

Jeg har været til rundbordssamtale med SB og psykiatrien hvor jeg modtager behandling for min angst og ptsd.
Ved denne samtale påpegede min behandler at SÅFREMT kommunen blev ved med at presse mig, og ikke hjælpe mig til et fremtidigt mål ( fleks , revalidering ) så ville min tilstand blive stationær.

Kommunen har nu valgt at stoppe mine sygedagpenge- med henvisnng til at jeg så kan få ro fra dem

Må de det ? Jeg mener- nu er min tilstand stationær- hvor længe skal jeg så være plantet her ?

jeg har ingen fagforening eller andre der kan hjælpe, så jeg er nød til at kæmpe selv.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Falder for varighedsbegrænsningen på forkert grundlag Heidi72 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 04-03-2012 17:38
Varighedsbegrænsningen fjernes? Eller? Ricky M. Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 29-11-2011 23:02
Socialdemokratiet vil fjerne varighedsbegrænsningen på sygedagpenge nilla Politik og Samfund 6 18-02-2011 13:53
Sygedagpenge stop pga.varighedsbegrænsningen , smidt på kontanthjælp.... DEZA Alt det andet 5 29-07-2010 11:46
Beregning af 52 uger ved varighedsbegrænsningen ama Din historie 0 08-11-2009 20:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension