K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2013, 23:54   #11
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Susanne,

Det vil være en rigtig god idé hvis du eller fagforeningen laver en update til kommunen, hvor I skriver hvorledes jeres sag har stået på stand by siden oktober og hvad det er I efterspørger. Dette skal I efterflg. blive ved med at rykke for indtil det ved det evt. møde er afklaret.

Det er vigtigt at din mand opnår forlængelsen af sygedagpenge efter 30/4 ellers er det meget svært at "overleve" i systemet som du jo nok ved.

Er fagforeningen gode til at hjælpe jer? Har I udpeget forlængelsespunkt for din mand og er han stationær i sine lidelser i forhold dertil?
Fagforeningen er totalt inde over. Der er lavet en strategi for mødet som går ud på at få lavet ressourceprofilen færdig, nye lægelige akter, da han ikke bliver bedre og dermed er stationær. Han vil gerne blive på arbejdsmarkedet og i arbejdsprøvning. Fagforeningen virker supergod og da de jo også skal med til mødet er vi trygge ved at hun er helt på vores side.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 15:14   #12
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
endelig et møde - håber vi

Endelig er der ansat en vikar for sagsbehandler og vi har fået berammet et møde på torsdag.... vi er glade men skal lige over til torsdag før vi tror helt på det.....
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2013, 00:09   #13
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Rehabiliteringsplan

Et møde blev afholdt i dag. Min mand skal ind under den nye lov som knap fungerer endnu Han har sygedagpengestop 30.04.2013 så den nye sagsbehandler vil handle hurtigt også fordi han kun er ansat 2 måneder og har denne sag som topprioritet. Han håber at vores læge vil agere hurtigt og lave en lægeattest iflg de nye regler. Attestens udformning er vist lidt uklar endnu men han mente at have modtaget en som kunne bruges. Han vil hurtigst muligt lave rehabiliteringsplanen således at både denne og lægeattesten er klar 16. marts. Det nye rehabiliteringsteam skal afholde de første møder 3 og 4 april og hvis papirerne er færdiggjort inden 16 marts vil sagen blive behandlet der. Vi havde en repræsentant fra fagforeningen med som bisidder. Hun var fantastisk god. Vi kender overhovedet intet til de nye regler og da vi ikke gør det har vi bedt hende være koordinator i forhold til kommunen. Vi magter ikke mere og har nok at kæmpe for at holde sammen på os selv og FORSØGE at bevare positiv indstilling til tingene Det er totalt uforståeligt at loven ikke fungerer endnu men vi har da lov at håbe men TRO har vi næsten mistet. Sygemeldte sagsbehandler har INTET foretaget sig siden 31/8 så sagen er blevet godt og grundigt forhalet.....
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2013, 15:31   #14
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Redigering af plan

Sagen er allerede redigeret igen i dag. Da sagsbehandler fik spurgt helt ind til procedurer fik han fortalt at min mand skal i arbejdsprøvning INDEN møde i rehaliberingsteamet så de har noget mere at gå ud fra. Han vil blive indkaldt til jobkonsulent meget hurtigt. Superskønt. Og tilmed ophører dagpenge først 31/05 2013

Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne Se meddelelser
Et møde blev afholdt i dag. Min mand skal ind under den nye lov som knap fungerer endnu Han har sygedagpengestop 30.04.2013 så den nye sagsbehandler vil handle hurtigt også fordi han kun er ansat 2 måneder og har denne sag som topprioritet. Han håber at vores læge vil agere hurtigt og lave en lægeattest iflg de nye regler. Attestens udformning er vist lidt uklar endnu men han mente at have modtaget en som kunne bruges. Han vil hurtigst muligt lave rehabiliteringsplanen således at både denne og lægeattesten er klar 16. marts. Det nye rehabiliteringsteam skal afholde de første møder 3 og 4 april og hvis papirerne er færdiggjort inden 16 marts vil sagen blive behandlet der. Vi havde en repræsentant fra fagforeningen med som bisidder. Hun var fantastisk god. Vi kender overhovedet intet til de nye regler og da vi ikke gør det har vi bedt hende være koordinator i forhold til kommunen. Vi magter ikke mere og har nok at kæmpe for at holde sammen på os selv og FORSØGE at bevare positiv indstilling til tingene Det er totalt uforståeligt at loven ikke fungerer endnu men vi har da lov at håbe men TRO har vi næsten mistet. Sygemeldte sagsbehandler har INTET foretaget sig siden 31/8 så sagen er blevet godt og grundigt forhalet.....
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2013, 16:43   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ej hvor godt, så har i lidt længere pusterum, mens din mand er i arbejdsprøvning - dejligt, der sker noget nu i hans sag!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2013, 22:42   #16
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Fra optur til nedtur og op igen på en dag

Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne Se meddelelser
Sagen er allerede redigeret igen i dag. Da sagsbehandler fik spurgt helt ind til procedurer fik han fortalt at min mand skal i arbejdsprøvning INDEN møde i rehaliberingsteamet så de har noget mere at gå ud fra. Han vil blive indkaldt til jobkonsulent meget hurtigt. Superskønt. Og tilmed ophører dagpenge først 31/05 2013
Jeg fik ringet til sagsbehandleren i dag for at høre om han havde sendt diverse papirer til relevante personer. Det havde han nemlig sagt at jeg skulle hvis vi intet havde hørt inden 2 uger. Der fik jeg en meget ubehagelig overraskelse endnu en gang. Sagsbehandleren var ikke ansat mere uanset han havde fortalt han skulle være der 2 måneder i stedet havde min mand fået en ny sagsbehandler.... Jeg ringede så til hende og sikke et held.... Der var INTET foretaget og hun havde ej heller haft tid til at se på sagen. Hun fik en lille forklaring på hvad den anden sagsbehandler havde lovet at igangsætte og lovede at se på den og ringe tilbage senere i dag med en melding på hvad der kunne gøres. Hun ringede tilbage og hun sagde at den bedste mulighed for min mand i hans situation var at komme i et afklaringsforløb på Reva Nord i Næstved. Han ville blive indkaldt til visiteringssamtale hurtigt. Vi kender ikke umiddelbart dette sted og hjemmesiden er intetsigende... Nå men nu håber vi så virkelig at der kommer gang i det for i mellemtiden er sygedagpengestop varslet 31.05.2013.... Hvis nogen kender reva vil jeg gerne høre om det
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2013, 18:24   #17
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Min mand skal starte et afklaringsforløb på Reva i Næstvedallerede onsdag. Selve det der er på Reva er SLET ikke noget for ham. Han er ej til træ, computer eller finmotorisk kreativitet. Han vil helst ud og lave noget mere håndgribeligt arbejde og han fik det fortalt så de ved det. Men han skal gennem dette forløb og hvis det viser sig hurtigt at det er totalt fejlplacering af ham skal han på privat virksomhed. Muligheden for førtidspension blev nævnt, men han vil helst i job og et flexjob er ok for ham i det sidste 1½ år han har tilbage på arbejdsmarkedet før han kan/skal gå på efterløn.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 12:09   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne Se meddelelser
Min mand skal starte et afklaringsforløb på Reva i Næstvedallerede onsdag. Selve det der er på Reva er SLET ikke noget for ham. Han er ej til træ, computer eller finmotorisk kreativitet. Han vil helst ud og lave noget mere håndgribeligt arbejde og han fik det fortalt så de ved det. Men han skal gennem dette forløb og hvis det viser sig hurtigt at det er totalt fejlplacering af ham skal han på privat virksomhed. Muligheden for førtidspension blev nævnt, men han vil helst i job og et flexjob er ok for ham i det sidste 1½ år han har tilbage på arbejdsmarkedet før han kan/skal gå på efterløn.
En afprøvning på REVA handler jo ikke om, at de skal finde drømmejobbet til din mand, det handler kun om, at de skal vurdere hans arb.evne.
Oftest varer sådan et forløb 3 måneder, så man kan da se en ende på det.

Mit råd til din mand er, at han tager det som en oplevelse, prøver at se positivt på det.

Hvis din mand kommer i arb.prøvning med "mere håndgribeligt arbejde" tror jeg der er en risiko for, at det senere kan blive et problem, at han ikke er afprøvet i lettere jobs.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 12:49   #19
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
En afprøvning på REVA handler jo ikke om, at de skal finde drømmejobbet til din mand, det handler kun om, at de skal vurdere hans arb.evne.
Oftest varer sådan et forløb 3 måneder, så man kan da se en ende på det.

Mit råd til din mand er, at han tager det som en oplevelse, prøver at se positivt på det.

Hvis din mand kommer i arb.prøvning med "mere håndgribeligt arbejde" tror jeg der er en risiko for, at det senere kan blive et problem, at han ikke er afprøvet i lettere jobs.
Han vil også prøve at tage det som en oplevelse men han KAN ikke se hvordan man kan lave en vurdering af hans arbejdsevne der. Men jeg kan ikke forklare det nærmere og har bedt ham tale med sin kontaktperson om det så han er med på proceduren... Hans ansigtsudtryk siger ALT hvad han ikke udtrykker verbalt. Han er nem at "læse" så han skal være åben fra start.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 18:43   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Susanne,

Reva er om noget et sted hvor man kan få kort lagt sin arbejdsevne på en ordentlig måde. Udfra din tråd kan vi læse, at I tidligere har haft erfaringer med systemet og derfor burde din mand jo også sætte pris på at komme i afklaring og så ved reva på sygedagpenge endda!!!

Jeg forstår ikke lige hvad det er din mand så har imod det? Det virker som om han bare vil ud og arbejde eller hvad?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Møde Jeanett Alt det andet 10 10-01-2012 10:56
Til møde ang pensionssag tumnus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 15-12-2011 10:17
Møde med SB! FrkSilverfox Alt det andet 24 13-07-2011 17:34
til møde men syg nille60 Spørgsmål ang fleksjob 8 04-02-2010 22:42
Møde med div. sagsbehandler Delph Alt det andet 14 26-02-2009 13:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension