K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2014, 17:42   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er slet ikke bedrageri, at have penge i en bankboks. Men pas på, de er normalt ikke forsikrede. Selvfølgelig skal du opgive dem som kontant beholdning, hvis det påvirker en evt. offentlig ydelse,
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 17:44   #12
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gumpegås Se meddelelser
Helenekr jo rettet i mit indlæg.

Jeg spørger fordi jeg slås med forsikring omkring tabt arbejdsfortjeneste, dækning af de udgifter jeg haft til behandling fr mit piskesmæld og svie og smerte. Jeg vil gerne have mulighed for at gennem nogle af penge og nogle af penge er jo brugt da jeg har lagt ud for behandlinger. Mere at jeg ikke vil stå i en situation hvor jeg ikke kan få hjælp fra kommunen fordi der står for meget i banken. Derfor har jeg stillet det spørgsmål :-)

Mange tak for jeres svar.
Var det så ikke bedre med en kreditorbeskyttet konto?
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 17:47   #13
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Var det så ikke bedre med en kreditorbeskyttet konto?
Tabt arbejdsfortjeneste, svie og smerte og behandlingsudgifter kan IKKE kreditorbeskyttes.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 17:57   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej TA kan ikke beskyttes, og skal ædes op, hvis det kommer dertil.

DOG, må der stå 10.000 kr hvis du er alene, eller 20.000 kr hvis du har en partner. De penge kan de ikke bede jer om at bruge, da de indgår i formueloftet.

De må også ligge i bankboks, men når og hvis der skal søges kontanthjælp, skal de angives såfremt de spørger om der er formue. Ellers kan man få en sag om socialt bedrageri på halsen, hvis de sammenkører de forskellige systemer og det bliver opdaget.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 18:54   #15
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Alt det ved jeg, men trådstarteren har jo ikke fået pengene endnu, derfor mit skriv.
Detmå være din antagelse, ikke noget jeg kan se nogle steder.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 19:02   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cykeltyv Se meddelelser
Detmå være din antagelse, ikke noget jeg kan se nogle steder.
Nej, trådstarter rettede det oprindelige indlæg midt i det hele, så der pludselig manglede de afgørende informationer.

Jeg var på før det blev rettet, og du var så på efter. Derfor forvirringen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 19:14   #17
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
http://www.gold.de/kurs,30,Kruegerrand.html
Her er gangbar valuta som kommunen ikke ville ane hvad de skulle stille op med når de skal beregne kontanthjælp.
Hvad tænker en kommune mon ikke at værdien er hvis man skriver at man ikke ejer andet end 12 Krugerrand, de siger sikert pyt, det er for svært at regne med sådan noget der ikke er rigtige penge.
(Men der er faktisk 89.000 kr)
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 19:24   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cykeltyv Se meddelelser
http://www.gold.de/kurs,30,Kruegerrand.html
Her er gangbar valuta som kommunen ikke ville ane hvad de skulle stille op med når de skal beregne kontanthjælp.
Hvad tænker en kommune mon ikke at værdien er hvis man skriver at man ikke ejer andet end 12 Krugerrand, de siger sikert pyt, det er for svært at regne med sådan noget der ikke er rigtige penge.
(Men der er faktisk 89.000 kr)
Tror ikke helt det fungerer i praksis
Man skal jo stadig angive sin formue i danske kroner.

Jeg har investeret i bitcoins, indtil videre med mega overskud.
Men jeg er så heller ikke på kontanthjælp, men har sprunget formueloftet fælt uden at røre så meget som en finger...hvilket volder kommunen en hel del problemer under beregningerne
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 20:06   #19
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tror ikke helt det fungerer i praksis
Man skal jo stadig angive sin formue i danske kroner.
Hvis det er korrekt, at alt skal opgives i Danske kroner så er kommuner da mere inkompetente end først antaget.

Den nævnte valuta ligger jo og svinger fordi der ikke er nogen fastkursaftale, hvad den koster nu og imorgen er ikke det samme, desuden er der købs/salgs omkostninger der gør at man ikke lie ka sige en værdi i forhold til Danske kroner.
Men det undrer mig da ikke hvis man i Danmark ikke kan finde ud af at håndtere en ellers gangbar valuta.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 20:17   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cykeltyv Se meddelelser
Hvis det er korrekt, at alt skal opgives i Danske kroner så er kommuner da mere inkompetente end først antaget.

Den nævnte valuta ligger jo og svinger fordi der ikke er nogen fastkursaftale, hvad den koster nu og imorgen er ikke det samme, desuden er der købs/salgs omkostninger der gør at man ikke lie ka sige en værdi i forhold til Danske kroner.
Men det undrer mig da ikke hvis man i Danmark ikke kan finde ud af at håndtere en ellers gangbar valuta.
Nej de er helt væk, hvis der bare er en smule slinger i valsen - indrømmer jeg nyder det
For som du nævner, hvor svært kan det være!?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension