K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2007, 20:20   #31
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Vil lige sige at den har jeg også hørt da jeg var i arbejdsprøvning og jeg skulle altså også ...

Men jeg var på et reva center hvor muligheden var der ( et specielt soverum ) senere da jeg fik visiteret fleksjob blev det sågar indført i min ressourceprofil at jeg skulle kunne gå ind og lægge mig en times tid eller et kvarter i ny og næ ...

Endnu har jeg ikke mødt den arbejdgiver hvor jeg så meget som ville give dem sådan en tåbelig besked

Så krebs25 gør som Zuza beder om få det på skrift , gå til din chef og fortæl det og bed vedkommen om at forklare for kommunen at det ikke er noget der kan lade sig gøre....

jeg var også i arbejdsprøvning på et plejehjem hvor jeg skulle være der tre timer om dagen , og hver time skulle jeg så sætte mig ned og hvile mig i 15 min ... den arbejdsprøvning blev stoppet da min chef bakkede mig helt op i at det ikke var muligt for mig med min personlighed at overholde de 15 min (man sidder jo ikke godt tilbagelænet og ser kollegaer ligge vandret af travlhed )


Som i et andet indlæg til dig (ang at skrive til din sagsbehandler om alder og sygdom) så vil jeg også her foreslå at du skriver til hende hvordan hun mener at det skal kunne forenes at være i job og hvile sig på en gang.. og husk for guds skyld at skrive dagbog mens du er i arbejdsprøvning
Hej Hejdien

Nej, jeg tror heller ikke, det vil blive så nemt at få en arbejdsplads til at sætte en skurvogn med soveplads til rådighed

Hvad har I brugt jeres dagbog til? Sidste gang ville min sagsbehandler ikke se den....men den er jo til for min egen skyld ikke altså dokumentation for, hvordan jeg har det??

krebs
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2007, 21:42   #32
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har brugt min dagbog som dokumentation over for min sagsbehandler hun har heller ikke haft tid til at sidde og læse den hele igennem , men har dog skimmet den og den har så været omtalt i store træk til at beskrive min hverdag både med og uden arbejde

Din sagsbehandler kan jo sagtens tage de store træk med i din ressourceprofil eller du kan selv skrive det ind i kommentar og så skrive at du hele tiden har ført dagbog , mange gange alt efter hvad man fejler kan man jo også bruge den netop til sig selv , jeg fandt feks via min en del ting som jeg kunne se kunne trigge mine migræner og det havde jeg aldrig tænkt på før, men efter et år kunne jeg se en rød tråd i det

Hvad ang at få refaret af mødte på skrift så kan det altid være en god ide lige at optage mødet , og derefter lige selv skrive til sin sagsbehandler om de ting hun har glemt at skrive ind i refaret og bede om at det bliver vedlagt din mappe
  Besvar med citat
Gammel 30-10-2007, 22:42   #33
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg har brugt min dagbog som dokumentation over for min sagsbehandler hun har heller ikke haft tid til at sidde og læse den hele igennem , men har dog skimmet den og den har så været omtalt i store træk til at beskrive min hverdag både med og uden arbejde

Din sagsbehandler kan jo sagtens tage de store træk med i din ressourceprofil eller du kan selv skrive det ind i kommentar og så skrive at du hele tiden har ført dagbog , mange gange alt efter hvad man fejler kan man jo også bruge den netop til sig selv , jeg fandt feks via min en del ting som jeg kunne se kunne trigge mine migræner og det havde jeg aldrig tænkt på før, men efter et år kunne jeg se en rød tråd i det

Hvad ang at få refaret af mødte på skrift så kan det altid være en god ide lige at optage mødet , og derefter lige selv skrive til sin sagsbehandler om de ting hun har glemt at skrive ind i refaret og bede om at det bliver vedlagt din mappe

1000 tak for dit svar Jeg tror, jeg vil til at være endnu mere obs. på, at det skal skrives ind i min ressourceprofil. I den opfølgningsplan hun sender med referat står der ofte, at hun henviser til resspurceprofilen, så jeg må jo formode, at hun er bekendt med den , hvor alle mine skånehensyn står præciseret og hvordan jeg har det, når jeg arbejder og har fri......

Fortsat god aften, nu vil jeg snart i seng igen, kram herfra
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2007, 22:53   #34
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
den er jo til for min egen skyld ikke altså dokumentation for, hvordan jeg har det??
Jo, Krebs25. Den ER en DEL af dokumentationen. DINE bemærkninger tæller OGSÅ med. (Ikke kun kommunens, selvom kommunerne tror det.)

Der ligger FLERE afgørelser i Ankestyrelsen om, at DINE kommentarer OGSÅ skal INDARBEJDES i din ressourceprofil.

Det står vist OGSÅ i Arbejdsevnebekendtgørelsen.

Der SKAL OGSÅ tages hensyn til restituering, når du kommer hjem.

Så jo... der FINDES LOVE og PARAGRAFFER, som henviser til DINE KOMMENTARER - derfor OGSÅ din dagbog.

og sov godt.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2007, 17:35   #35
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Århh jeg er bare ved at give op idag. Jeg har så ondt og har slet ikke kunne finde ro til at sove, fordi det gør ondt lige meget, hvordan jeg ligger. Mit humør er bare øv som følge af det. Jge kæmper og kæmper for at fuldføre, men jeg er ved at komme i tvivl om det er kampen værd - måske jeg bare gør mig selv en bjørnetjeneste ved at kæmpe så meget for ikke at blive fuldt sygemeldt...? Med mindre jeg får det bedre i løbet af aftenen melder jeg mig syg i morgen. Jeg skal dog til speciallægen og have svar på mr scanningen, så måske jeg skal høre ham, om han kan hjælpe mig med det her......

Hvorfor skal det hele være sådan en kamp
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2007, 17:42   #36
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Hej Krebs

Hvis du sygemelder dig, så se om du ikke kan få en akuttid ved egen læge.

Få egen læge til at skrive hvorfor du har ondt - altså undersøge symptomer og forklare dem på papir.

Dette UANSET om du måtte have en diagnose der understøtter generne. Det virker lidt pjattet at gå til læge, men tro mig - det papir kan blive vigtigt i sidste ende! Hvis kommunen vil køre på noget psykisk el.lign kan du fremvise et journalnotat fra egen læge, som har undersøgt dig i den akutte fase.

Bare et godt råd.
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 19:44   #37
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Tjaaaa....... Advarsel langt frustrations indlæg!!!!!


Dagen gav ikke de resultater, jeg havde håbet på desværre. For at starte med det fik jeg jo svar på mr scanningen idag, som ikke viste noget "abnormt" og efter den udtalelse sagde den fantastiske læge, at nu afslutter jeg dig så...... Hvad tænkte jeg bare - du kan da ikke bare afslutte mig uden at hjælpe mig videre, men det mente han godt.........

Han holder fast i den oprindelig stillede diagnose akut dysfunktion af sacro iliaca leddene (bækkenleds dysfunktion), som der INTET kan gøres ved......... udover du selvfølgelig skal træne, træne og træne Ja tak det forsøger jeg jo også, men mine kræfter er der bare ikke altid, fordi jeg bliver presset så meget på arbejde, så jeg får så mange smerter. Det kunne han godt se problemet i men mente i øvrigt også at arbejdsprøvninger var noget underligt noget, som ikke kan giver et reelt billede, fordi de sagsbehandlere ikke tar de smerter for gode varer......... Men hjælpe mig mente han ikke han kunne så slut for ham og så er jeg igen overladt til mig selv uden nogle behandlingsmuligheder eller lign.

Jeg havde håbet på, at scanningen viste noget, så han kunne sige, vi skal prøve det og det og se, om du opnår smertelindring, men nu er jeg banket tilbage til, hvor jeg stod for 3 år siden, at de ikke kan gøre mere hverken operation, manuel behandling eller lign. udover fysisk aktivitet og smertestillende - jeg behøver ikke sige, hvor skuffet og frustreret jeg er nu vel....? Det lille bitte håb jeg havde for bedring er nu definitivt slukket.........

Slutteligt spurgte jeg ham igen mht. en graviditet, hvortil han svarer, at vi må træffe nogle valg i livet og for dig er det vigtig at få et barn - forståeligt men så må du tage de eventuelle konsekvenseer, der vil komme - nærmere kom vi det ikke, men det er jeg jo også klar over!

Nu står jeg tilbage med et enormt tab, jeg ikke ved, hvad jeg skal gøre ved og en kæmpe frustration. Jeg ved godt, jeg nok skal komme videre, men det er hård den her............

Tak fordi du kom så langt:-)
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2007, 22:28   #38
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Bare lige en hilsen herfra

Jeg ville bare sende et knus og god weekend herfra - hold modet oppe trods alt. Håber det hele går alligevel!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2007, 00:31   #39
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Brug et par dage på at komme dig og tag den så derfra du er ikke tilbage til for tre år siden, du er mange erfaringer klogere , og dem kan og skal du bruge nu ..

Jeg kan sagtens følge dig i din frustration , der er ikke noget værre end at føle man bare bliver ladt tilbage i ingenmands land og tænke fint så står jeg sq alene med hele møjet ...

men men helt alene er du nu ikke, jeg tror ikke at der ikke er mange herinde der ikke kan følge dig i den frustratiton du har nu , og jeg er sikker på at når du får ro på og samlet lidt op på det hele , så skal du nok komme videre ...
og vi er mange herinde der står klar både med et spark bagi , eller noget moralsk opbakning eller mere praktisk opbakning i form af at samle op på det hele hvis du har brug for det

Det vigtigste er lige nu at du tænker på dit helbred, lad dig ikke skubbe ud over den grænse som du selv føler du har, du kan mærke din sygdom og du kan mærke dine smerter det er der ikke andre der kan for dig ...

så hold fast i forhold til din arbejdsprøvning, du kan kun det din krop tillader dig ....

  Besvar med citat
Gammel 03-11-2007, 22:27   #40
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Jeg ville bare sende et knus og god weekend herfra - hold modet oppe trods alt. Håber det hele går alligevel!
Tusind tak - det er sødt af dig
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ØH frem og tilbage er lige langt eller noget - vedr førtidspension igen Lejeko Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-05-2013 20:01
I'M BACK! Og har brug for hjælp igen. annagw Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 18-02-2012 18:32
Igen igen.. Nyt spørgsmål vedr. Pensionskasse. Cerise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-05-2011 10:36
Har brug for hjælp, ang. aktivering/arbejdsprøvning missjane Alt det andet 2 05-04-2011 09:51
Brug for hjælp igen..... krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 1 30-04-2007 21:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension