K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2020, 09:39   #1
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Er der loft over antal ansøgninger til Førtidspension?

Hej

Jeg sidder lige nu og afventer mit møde d. 5.2 med rehab. Jeg er vurderet varig og stationær (psykiske lidelser) (51 år gammel), og drømmer om FP.

Har været i ressourceforløb, og har været i fleks, hvor jeg gik fra 9 til 6 timer ugt. Har nu været sygemeldt siden aug. 2018.

Jeg har FULD aktindsigt - alle steder fra. Jeg har det fulde overblik. Jeg har løbende haft klaget over diverse "forglemmelser" osv. osv. Jeg er forventer dog et afslag (ja, selvom mine lægelige udtalelser fortæller det modsatte. Men kommunen finder altid en vej)

Derfor er jeg allerede nu ved at udforme min klage over afgørelsen (det er nemmere at smide den i skraldespanden, hvis den ikke bliver nødvendig, end jeg vil være uforberedt). Der jo ikke er meget tid til at sammenfatte en fyldestgørende klage (28 dage).

Mit el. mine spørgsmål er:

1) Hvis jeg ender med at skulle anke (hvis rehab. ikke indstiller, og kommunen støtter op om indstillingen), kan jeg så øjeblikkelig søge Fp. på foreliggende grundlag?

2) Hvor ofte, og hvor mange gange må en borger ansøge om FP. Jeg kan nemlig ikke finde nogle oplysninger om der er loft over dette?

-

Sidst redigeret af fatternada; 16-01-2020 kl. 09:42.
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2020, 10:47   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvis der er nye oplysninger......

Kære fatternada

.... eller ændringer i forhold til din tidligere sag, kan du søge påny.

Men, hvis du søger påny, efter afslag af tidligere afgørelse, uden nye oplysninger eller ændringer, modtager du afslag påny.

Hvis kommunen vurderer at der ikke er mulighed for førtidspension kan de fravælge adgang til Rehabiliteringsteamet.

Så i pricippet er der ikke begrænsninger på antal ansøgninger, men...........

.... hvis der er tilkommet nye oplysninger i din sag, kan du søge og kommunen skal behandle din ansøgning, iht § 17 stk.2, på det foreliggende grundlag.


https://dsr.dk/kredse/syddanmark/loe...oertidspension

Følg også med i denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=37937

https://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp...on-pa-to-mader

ALT drejer sig udelukkende om DOKUMENTATION om din arbejdsevne og intet andet.

Hilse Peter

Sidst redigeret af phhmw; 16-01-2020 kl. 10:52.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-01-2020, 08:36   #3
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Tak Peter
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2020, 21:17   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Er der loft over...................

DUKH

https://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp...det-klagefrist

Hvis en borger gentagne gange søger om det samme

I DUKH er det vores holdning, at det er op til borgeren, hvornår pågældende ønsker at søge om en ydelse på ny. På den anden side er det klart, at gentagne ansøgninger om det samme kan være en stor belastning for kommunens medarbejdere og kan have karakter af chikane
.
Folketingets Ombudsmand har i FOU 2005.584
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=28865 udtalt, at

”kommunen var forpligtet til at træffe afgørelse, når der forelå ansøgninger, som kommunen ikke tidligere havde ta- get stilling til. Ombudsmanden mente ikke, at en myndighed generelt kunne beslutte, at ansøgninger af en bestemt karakter ikke skulle besvares.

Endvidere udtalte ombudsmanden, at en myndighed inden for visse snævre rammer vil have mulighed for at begrænse kontakten til en borger, herunder at begrænse eller helt at stoppe sin korrespondance med borgeren om spørgsmål, som myndigheden har truffet afgørelse om.”


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension