K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2016, 20:15   #21
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Når man ansættes i en virksomhed der ikke har en overenskomst, skal man hvis der findes en overenskomst på et sammenligneligt området følge den. Da du arbejder i butik må det være HK overenskomsten på området, der er gældende.

Citat:

Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats

§ 72 stk 1
I ikke overenskomstdækket ansættelse skal overenskomsten på sammenlignelige områder gælde.
Da I skrev ansættelseskontrakt var din fagforening så inde over? Hvilken fagforening er du medlem af?

Der er klare regler for hvad en ansættelseskontrakt skal indeholde.
http://loenguiden.dk/ansaettelse-kontrakt.html
Jeg vil klart mene at hvis man skal arbejde helligdagstimer ind i stedet for at blive trukket i løn for dem, så skal det fremgå af kontrakten. Du må finde den HK overenskomst frem der ville gælde på butiksområdet.

Håber din nye jobkonsulent og fagforeningen reder tråde ud. Men forvent at du skal tilbagebetale lønnen for de timer der lå på helligdagene.

Sidst redigeret af Akvamarin; 18-04-2016 kl. 20:24. Årsag: indsat link til lønguiden.dk
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 21:41   #22
Jaykay
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2016
Indlæg: 10
Styrke: 9
Jaykay er ny på vejen
Ja betaler gerne tilbage istedet for at skylde, tror også jeg skifte til HK, efter al min søgen i dag på nettet, virker HK til at have mere styr på det... Og nej min fagforening var ikke med indover min kontakt, og min kontrakt fylder dårligt en side, der er ikke meget med i den, hvor min forrige var på 30 sider :-D
Jaykay er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension