K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2012, 16:03   #61
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af HHHH Se meddelelser
ja et rigtig godt stunt af liberal alliance, robert og simon amintsbøl, har da godt kensskab til hinanden, og er det ikke sært at ham kuglestøderen ikke har givet lyd fra sig?
Kuglestøderen HAR været ude med riven, og kaldt ham ''den største skandale''

Der er jo helt klart tale om en joke der vil give bagslag og ramme en masse uskyldige kontanthjælpsmodtagere.

De eneste der kan klappe i deres kornfede hænder over en klovn som ham, er de partier der i forvejen har udset sig kontanthjælpsmodtagerene som roden til alt ondt i Danmark, og i disse dage sidder og regner på, hvor mange penge en kontanthjælpsmodtager kan undvære for at ramme et SU niveau.

Det hele oser af bestillingsarbejde.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 17:06   #62
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Åhh ja - sikke en joke - de unge folkevalgte med alle deres udtalelser og skrigeri for et retfærdigt samfund hvor alle selv dem på kontanthjælp finder sig i at magten og diverse skrivende skribenter ud i dutten og datten baner vejen for at det er acceptabelt at skære i kontanthjælpen -
jo mere der blir talt jo mere bliver den brede befolkning opildnet til at acceptere at sådan er det i vore arbejdsløshedstider - og slaver skal slave uanset hvad job der blir tilbudt.

Jeg har en naiv drøm om at tiden kunne skrues tilbage - så Danmak kunne opleve den største menneskelige demonstration der er set -uanset om de kan kravle eller gå - mod lovgiverne og de unge teenagere ( det kan man vel roligt kalde dem ) når de er så unge at tiden vil -at mennesker der er folkevalgt til at styre vort samfund skal " understøttes" på deres levebrød til de engang trækker sig tilbage fra arbejdsmarkedet.

Sidst redigeret af maruus; 10-09-2012 kl. 17:19.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 20:49   #63
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af HHHH Se meddelelser
ja et rigtig godt stunt af liberal alliance, robert og simon amintsbøl, har da godt kensskab til hinanden, og er det ikke sært at ham kuglestøderen ikke har givet lyd fra sig?
Kuglestøderen har skam også givet lyd fra sig. Først med et Facebook indlæg, som han så slettede igen (da det vist gik op for ham, at han måske var blevet snøret lidt) og så senere med et generelt udfald mod velfærdsstaten.

*****

Men her er et par ekstra indslag omkring debatten, fra lidt forskellige synspunkter:

Nu stopper I med at omtale arbejdsløse som undermennesker
- indlæg fra Peter Hummelgaard Thomsen, folketingskandidat for Socialdemokraterne og tidl. formand for Danmarks Socialdemokratiske Ungdom (DSU).

Dovne Robert
- af Knud H Nielsen, Kommunikationsmedarbejder, ph.d. - stiller sig også skeptisk omkring lødigheden af hele casen.

Robert Nielsen, en vaskeægte folkehelt
- Læserbrev. Interessante pointe omkring McDonalds.

Velfærdssnyltere er samfundsforbrydere
- "Jakob Engel-Schmidt er direktør i Dansk Iværksætterforening. Han er uddannet cand.merc.ibs og medlem af Venstres hovedbestyrelse." - ja, så det kan vel ikke overraske med den overskrift.

Robert forvrænger virkeligheden
- Indlæg fra Paula Larrain omkring lødigheden i, at bruge disse cases rent journalistisk og hvor oplysningerne ofte stammer fra.

Sidst redigeret af GentleGiant; 10-09-2012 kl. 20:54.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 21:03   #64
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Han har fået tilbudt job hos Anders Lund Madsen.

Jeg læste lige på tekstv på dr1 side 153 at Robert har fået tilbudt et job til efteråret på Anders Lund Madsens Talkshow som klummeskribent.

Så noget har han da fået ud af det. Jeg synes at det er for meget at nu bliver han næsten belønnet med et drømmejob, for det er jo sådan et job han gerne ville have
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 23:14   #65
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, den læste jeg også Lotus1, og fik faktisk også samme tanke......

Man kan også læse den her...

http://www.bt.dk/danmark/anders-lund...-robert-et-job
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 23:33   #66
bmx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2012
Indlæg: 33
Styrke: 12
bmx er ny på vejen
Var nu ikke ironisk eller noget,men jeg mener bare at folk har lov til at vælge om de gider arbejde eller ej.Hvis de ikke gider arbejde må de leve på den fattighjælp som nu er taksten.
bmx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 23:42   #67
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Selvfølgelig må folk selv bestemme om de vil arbejde eller ej, men ifølge loven, så er det en forudsætning for at modtage kontanthjælp, at man står til rådighed for arbejdsmarked.....

Så hvis han skulle have haft max respekt, så kunne han have sagt, jeg gider ikke arbejde, men klare mig selv.

Synes det er direkte pinligt, at ikke gide arbejde fordi jobbene ikke lige passer én, og så sende regningen for dovenskab videre til hårdt arbejdende skatteborgere......og så samtidig sætte spørgsmålstegn ved alle andre kontanthjælpsmodtageres hæderlighed.

Sådan en højrøvet klovn!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 02:34   #68
bmx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2012
Indlæg: 33
Styrke: 12
bmx er ny på vejen
Ok, RN er medstifter af Nihilistisk Folkeparti det ændrer jo en del på billedet

Det som er underligt er at han slet ikke nævner det,når han fortæller om sig selv.Hvorfor fortæller han ikke hvem han er?

Udover det så står jeg ved min holdning om at KH modtagere ikke skal tvinges til at arbejde for den ydelse de modtager,den holdning havde jeg også dengang jeg selv stod og knoklede på arbejdsmarkedet.
bmx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 06:17   #69
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Jeg læste lige på tekstv på dr1 side 153 at Robert har fået tilbudt et job til efteråret på Anders Lund Madsens Talkshow som klummeskribent.

Så noget har han da fået ud af det. Jeg synes at det er for meget at nu bliver han næsten belønnet med et drømmejob, for det er jo sådan et job han gerne ville have
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1824281.ece

Måske os ledige fleksjobbere skulle stille os op og sige at vi ikke gider arbejde, så får vi nok drømmejobbet serveret på et sølvfad.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 06:59   #70
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
På en måde synes jeg, han er "positiv provokerende", fordi han netop stille spørgsmålstegn ved tidens holdninger og tendenser. Fx: hvorfor er ikke i orden, at dagpengemodtagere skal på pipfuglekurser, og MF nu vil stramme op på den meningsløse aktivering - men det er ok, at kontanthjælpsmodtagere skal deltage i meningsløs aktivering og være billig, ja nærmest gratis arbejdskraft for kommunerne efter mottoet: skræmmer vi dem med skod-ting, finder de nok hurtigt et arbejde...?

Ligeledes stiller han spørgsmålstegn ved det materielle og jobindhold... Han rammer noget i folk... Og har sat en, måske, nødvendig debat igang...

På den anden siden gør han det på en rigtig, rigtig, RIGTIG dårlig måde: han læner sig tilbage og venter på, andre skaffer ham dét, han vil have i stedet for at gøre det, han skal, nemlig være aktiv søgende og selv gøre en indsats... Og han giver et fantastisk dårligt billed af kontanthjælpsmodtagerene, fordi han med hans holdninger bekræfter manges fordomme om netop de dovne kh'ere... Og dermed skaber et krav om stramninger af et i forvejen meget stramt system...

@ supersus: jeg tænkte faktisk på, at DR burde lave et nyt, ugentligt program: ugens kontanthjælpsmodtagere/fleksledige. Så kan de konkurrere om at provokerer sig til et nyt job i bedste sendetid...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulentens 2 jobs Anni_D Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 09-06-2010 09:36
Eliten gider ikke gå til FN-møde StonesTM Politik og Samfund 0 26-06-2009 16:36
Færre jobs til fleksjobbere Webmaster K10 Nyheder 0 16-02-2009 13:50
Gider i ikke.... Ragdoll Politik og Samfund 14 28-12-2008 14:35
Et indlæg ingen gider kommentere... Metro Dit og Dat 4 21-04-2007 10:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension