K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2010, 18:46   #1
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Flytte kommune - sygedagpenge.

Hej

Jeg har en ven der står og skal til at flytte og derved også kommune. Han har en kørende sygedagpengesag over 52 uger. Har forløb gennem en anden aktør og i et aktiverings forløb på 10 timer om ugen.

Han er i tvivl omkring han automatisk får sygedagpenge fra den nye kommune ved flytning, samt om han skal fortsætte i det forløb hans nuværende kommune har iværksat at han skal deltage i når han skifter kommune?

Håber nogen kan hjælpe min ven.

Tak
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 21:50   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Når han er ude i en forlængelse, så skal den nye kommune se på, om han stadig vil være berettiget til sygedagpenge når han flytter - dette kan man dog bede kommunen om at kigge på, inden han flytter, så han er sikker i sin sag - det har jeg f.eks. lige skullet gøre med en kommende borger.
De fleste gange plejer der dog ikke at være problemer, den gamle kommune skulle jo gerne have dokumenteret grunden til forlængelsen.

Han kan højst sandsynligt ikke fortsætte på det nuværende tilbud (muligvis kan han hvis det er en nabo kommune, men det er individuelt, hvad kommunerne går med til).

Jeg ville i hvert fald ringe til den kommende kommune forinden med alle spørgsmålene, det er der man kan få de mest sikre svar i lige præcis hans tilfælde!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytte kommune pnordb Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 11-04-2012 14:18
Flytte kommune Klund Dit og Dat 10 25-10-2011 19:47
flytte kommune MissChar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-09-2011 19:52
Flytte kommune Monk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-02-2011 17:10
flytte kommune jomfruen Alt det andet 4 06-09-2008 16:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension