K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2011, 12:06   #11
ghh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
ghh er ny på vejen
hej picasso. tak for det, jeg fik først 15 % i mengrad efter min arbejdsskade i ryg. 2 stk diskusprolaps hvor jeg blev opereret men den ene sad så den ikke kunne fjernes hvilket medførre meget store smerter og meget medicin. derefter blev jeg visiteret til flexjob, og nu kom min afgørelse så på ehrvervsevnetab. jeg er rigitg glad for at jeg nu ikke skal tænke mere på det. og håber at du også må få din sag igennem.
ghh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 12:09   #12
ghh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
ghh er ny på vejen
Hej igen Mai-britt, tak for hjælpen
ghh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 15:48   #13
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mai-Britt Se meddelelser
Hej det er sådan at når man kan få 50% kapitaliseret det betyder at du får hele beløbet udbetalt på en gang og så skal ud ikke betale skat af dem :-) det er for de fleste mange penge vi snakker om omkring et sted mellem 1mil og 1.5 mil afhænging af din indkomst før skaden og det er da lidt sjover at få dem på en gang og uden skat en at skulle betale skat fordi du får dem løbenden hver månende og skal så betale skat af dem. du skal kontakte ask for at sige at du vil have dem kapitlaiseret hvis du kun har en uge så vil straks i morgen ringe til dem og skynde mig at sende en mail eller køre der ind til dem .

håber det kan hjælpe dig ellers så gå ind på www.ask.dk der står alt om kapitallisering og der kan du også udregne hvor du får :-)
jeg vil få det fulde beløb udbetalt.. men skal man så yderligt bede dem udbetalt som kapitaliseret.. jeg forstår det ikke helt. undskyld.

men er det det som kræves så ringer jeg så snart jeg har dit svar...
men har siddet og rodet på ATP pension og på deres hjemme side. har jeg set at man ikke undgår det fratrækkelsen af beløbet til skat..

finder det lige ... under de ofte stillede spørgsmål..


kopi Jeg har fået udbetalt et engangsbeløb. Skulle det ikke være skattefrit?

Det udbetalte beløb er en erstatning for en periode tilbage i tid. Da erstatningen er tilkendt som en månedlig skattepligtig ydelse tilbage i tid, skal vi trække skat af engangsbeløbet.

http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect...ik/aes/aes.htm

så undskyld at jeg er lidt forvirret..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 16:32   #14
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
jeg vil få det fulde beløb udbetalt.. men skal man så yderligt bede dem udbetalt som kapitaliseret.. jeg forstår det ikke helt. undskyld.

men er det det som kræves så ringer jeg så snart jeg har dit svar...
men har siddet og rodet på ATP pension og på deres hjemme side. har jeg set at man ikke undgår det fratrækkelsen af beløbet til skat..

finder det lige ... under de ofte stillede spørgsmål..


kopi Jeg har fået udbetalt et engangsbeløb. Skulle det ikke være skattefrit?

Det udbetalte beløb er en erstatning for en periode tilbage i tid. Da erstatningen er tilkendt som en månedlig skattepligtig ydelse tilbage i tid, skal vi trække skat af engangsbeløbet.

http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect...ik/aes/aes.htm

så undskyld at jeg er lidt forvirret..
Tror ikke jeg helt forstår dig det med engangsbeløbet og skat ved jeg ikke noget om min erstating var også fra atp huset i det at jeg i gennem 7 år kørte for vikarbeuraer hvilket vil sige at jeg ikke havde noge fast arbejdsgiver som man kunne bede om at betale erstatningen fra . Jeg fik min 50% udbetalt på en gang og de sidste 15% får jeg løbenden altså hver månede som jeg så svare skat af . Hvis du er i tvivl så ville jeg ringe ind til Ask de plejer at være meget hjæpsomme :-) og for en sikkerhedes skyld skal du bede om at få det fulde beløb kapitalisereret .

Håber du kan bruge det til noget :-)
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 17:15   #15
Mikkel-Nakskov
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2008
Lokation: Lolland
Alder: 58
Indlæg: 12
Styrke: 17
Mikkel-Nakskov er ny på vejen
Først tillykke med afgørelsen,hvor længe har du måttet vente er blevet tilkendt 12% men,og venter stadig på erhvervsevnetab nu 5 år
Mikkel-Nakskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 21:44   #16
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mai-Britt Se meddelelser
Tror ikke jeg helt forstår dig det med engangsbeløbet og skat ved jeg ikke noget om min erstating var også fra atp huset i det at jeg i gennem 7 år kørte for vikarbeuraer hvilket vil sige at jeg ikke havde noge fast arbejdsgiver som man kunne bede om at betale erstatningen fra . Jeg fik min 50% udbetalt på en gang og de sidste 15% får jeg løbenden altså hver månede som jeg så svare skat af . Hvis du er i tvivl så ville jeg ringe ind til Ask de plejer at være meget hjæpsomme :-) og for en sikkerhedes skyld skal du bede om at få det fulde beløb kapitalisereret .

Håber du kan bruge det til noget :-)
den sidste del hvor jeg skriver kopi er kopi fra linket.. :-) så derfor virker det lidt underlige skrevet kan jeg se nu...

men mange tak for hurtigt svar.. og jeg kontakter dem lige i morgen og får undersøge hvordan det kommer til at se ud for mig..
og vil lige sige at jeg syntes det er stort at du fik 50%. jeg fik 30% men blev rådet til at godkende vurderingen via min fagforening.. så det har jeg bøjet mig for. da de fortalte at den nok med stor sandsynlighed ville blive laver hvis man strittede i mod..
tog den også med min læge som mente det var sjældent at de en vurdering så højt.. men jeg kan jo heler intet i dag.. og skal have hjælp til rigtig meget..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 21:46   #17
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ghh Se meddelelser
Hej jeg er blevet tilkendt 60% i ehrvervsevnetab af arbejdsskadestyrelsen efter en arbejdsulykke. mit spørgsmål lyder på, jeg også selv har tegnet en forsikring mod ehrvervsevnetab, for flere år siden . ville den have nogen betydning for den udbetaling som arbejdsskadestyrelsen har lavet, jeg tænker på kommer begge forsikringer til udbetaling ( arbejdsgiver forsikring og den jeg selv har tegnet )
fik helt glemt at ønske dig tillykke. med din flotte procent del. skulle være sjældent i dag..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 22:05   #18
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
den sidste del hvor jeg skriver kopi er kopi fra linket.. :-) så derfor virker det lidt underlige skrevet kan jeg se nu...

men mange tak for hurtigt svar.. og jeg kontakter dem lige i morgen og får undersøge hvordan det kommer til at se ud for mig..
og vil lige sige at jeg syntes det er stort at du fik 50%. jeg fik 30% men blev rådet til at godkende vurderingen via min fagforening.. så det har jeg bøjet mig for. da de fortalte at den nok med stor sandsynlighed ville blive laver hvis man strittede i mod..
tog den også med min læge som mente det var sjældent at de en vurdering så højt.. men jeg kan jo heler intet i dag.. og skal have hjælp til rigtig meget..
Tror at også det var fordi jeg havde advokat på en god en som først to betaling hvis han fik anerkendt mig og det fik han :-)
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 12:02   #19
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mai-Britt Se meddelelser
Tror at også det var fordi jeg havde advokat på en god en som først to betaling hvis han fik anerkendt mig og det fik han :-)
ja det er nok forklaringen..

men jeg har nu ringet rund og fundet frem til at når erstatningen ikke er op eller over de 50% så skal det ikke kapitaliseret. da hele beløbet vil blive udbetalt som en engangs ydelse skattefrit..

hvis der så skulle være udbetale ydelser fra kommunen i venteperioden. vil det pr automatik blive fratrukket inden udbetalingen..

håber det giver lidt mening.. kan også oplyse at mit er anket af forsikringen. så skal forsat gå i spænding i de næste 14 dage.. puuu haa. lang tid uden at vide hvordan det kommer til at gå..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 17:35   #20
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
ja det er nok forklaringen..

men jeg har nu ringet rund og fundet frem til at når erstatningen ikke er op eller over de 50% så skal det ikke kapitaliseret. da hele beløbet vil blive udbetalt som en engangs ydelse skattefrit..

hvis der så skulle være udbetale ydelser fra kommunen i venteperioden. vil det pr automatik blive fratrukket inden udbetalingen..

håber det giver lidt mening.. kan også oplyse at mit er anket af forsikringen. så skal forsat gå i spænding i de næste 14 dage.. puuu haa. lang tid uden at vide hvordan det kommer til at gå..
ok det lyder jo godt at du får dem alle på en gang skattefrit :-) og ja forsikringerne er ikke meget for at betale men tror på det så skal det nok lykkes :-)
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension