K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2013, 06:32   #11
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
Ekspert: Kommuner stiller ’grænseoverskridende’ spørgsmål til enlige mødre
http://www.information.dk/464920

Jeg kan kun være enig med eksperten!

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 10:09   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg sad en dag og talte med børnenes far om, at vi måske bare skulle gifte os rent pro forma. Jeg er så træt af det her mistænkeliggørelse. Børnes Far synes det er en kanon ide, og de penge jeg mister kan jeg bare få af ham, men jeg synes alligevel det er et stort dumt skridt, når man slet ikke VIL, men nærmest bare gør det for fredens skyld....
- vi vil så fortsat have hver vores lejlighed, og hver vores liv, og den eneste forskel bliver så, at jeg ikke får noget nogen steder fra - andet end fra ham.

Jeg må indrømme at jeg overvejer det.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2013, 11:24   #13
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Er da også latterligt at folk skal være bange...

Ligesom at Enlige folke pensionister ikke må have venner som de spiser med fordi det er så ensomt alene..

Eller den ene part er frisk og den anden ikke kan lave mad..

Kommunen burde skuda se det som et plus at de slipper for mad ordning til vedkommende...!!

Der burde være en regel der hedder har i IKKE Sex når i er mellem 80 og skinddød er i ikke kærester og kan desfor ikke trækkes..
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2013, 13:41   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er jo fordi der er så megen dobbelt moral.

De siger at de er lige glade med om der er sex i forholdet, det de hæfter sig ved er, om der er fælles økonomi i forholdet og om man bidrager til hinandens underhold. Og om man kan betegnes som værende et par.

Når det så er sagt af kommunen, så må man så gerne splejse til middagen med sine forældre, børn eller søskende. Disse må også gerne overnatte , have en tandbørste stående, ordne haven for én eller male køkkenet, og man må gå ud og handle sammen, låne hinandens bil, hjælpe hinanden med benzinen, tage ud og rejse sammen og ja - faktisk have et endnu dybere forhold, hvor man virkelig bidrager til hinandens underhold økonomisk og modtage mere fra dem, end man nogen sinde kan få af en partner.
Men det er i orden!!????

Jamen så er det jo ikke KUN økonomien de er ude efter, for den kan man jo dele med sine forældre, børn og søskende, UDEN de piller ved pensionen.

Men møder man en eller anden nærig stodder der sidder hårdt på pengepungen (og tro mig, de findes!), og som aldrig hjælper med noget økonomisk, så ryger der en bid af pensionen, for så er man et par fordi man holder i hånd nede i Netto og omverdenen kan se at man er et par.


Sidst redigeret af Ninja; 29-06-2013 kl. 13:44.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2013, 19:41   #15
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er jo fordi der er så megen dobbelt moral.

De siger at de er lige glade med om der er sex i forholdet, det de hæfter sig ved er, om der er fælles økonomi i forholdet og om man bidrager til hinandens underhold. Og om man kan betegnes som værende et par.

Når det så er sagt af kommunen, så må man så gerne splejse til middagen med sine forældre, børn eller søskende. Disse må også gerne overnatte , have en tandbørste stående, ordne haven for én eller male køkkenet, og man må gå ud og handle sammen, låne hinandens bil, hjælpe hinanden med benzinen, tage ud og rejse sammen og ja - faktisk have et endnu dybere forhold, hvor man virkelig bidrager til hinandens underhold økonomisk og modtage mere fra dem, end man nogen sinde kan få af en partner.
Men det er i orden!!????

Jamen så er det jo ikke KUN økonomien de er ude efter, for den kan man jo dele med sine forældre, børn og søskende, UDEN de piller ved pensionen.

Men møder man en eller anden nærig stodder der sidder hårdt på pengepungen (og tro mig, de findes!), og som aldrig hjælper med noget økonomisk, så ryger der en bid af pensionen, for så er man et par fordi man holder i hånd nede i Netto og omverdenen kan se at man er et par.


Jeg syntes virkelig deres At låne andres bil så er det et forhold er Farlig...

Jeg har altså lånt vores bil til flere singler..

Derfor skal mig og min mand ikke til at forsørge dem..!!!

Er da normalt at låne sin bil ud..

Kommunen havde udtalt at man lånte da ikke bare sin bil ud til hvem som helst, det var da kun til en kæreste...... øhh..??? Hvilken verden lever de i..

Alle jeg kender bytter biler engang imellem og låner trailerer og biler osv...

Er folk så i bigami forhold med halvdelen af deres bolig blok..??

Kender da også flere enlige som folk henter ting for pga de ikke selv har bil..

Det er da ikke folk de har et forhold til...

Forstår ikke at politikerne ikke vil lave klare linjer så kommunerne ikke står og bilder folk ind at kysser de nogen 3 gange er de samlevende...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 00:39   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Jeg syntes virkelig deres At låne andres bil så er det et forhold er Farlig...

Jeg har altså lånt vores bil til flere singler..

Derfor skal mig og min mand ikke til at forsørge dem..!!!

Er da normalt at låne sin bil ud..

Kommunen havde udtalt at man lånte da ikke bare sin bil ud til hvem som helst, det var da kun til en kæreste...... øhh..??? Hvilken verden lever de i..

Åh åh, for nylig tilbød min kusine, at ungerne og jeg kan bo i deres hus mens de er ud og rejse i sommerferien, og benytte deres ene bil.

Måske jeg lige skal spørge hende og manden, om de nu er sikre på, at de kan forsørge mine børn og mig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 01:23   #17
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg er ret sikker på at folk godt ved hvornår man er et par,der er bare det at mange par har delt øknomi,og hver sin huslege,jeg tror mange flere ville springe på det med fældes bopæl og fældes øknomi hvis de var sikker på at der ville være en bolig til dem hvis de ikke følte for at være et par mere.

Så måske er bolig manglen med til at skabe socialt bedrageri,fordi rigtig mange par har to boliger ,den de deler og en tom for en sikkerheds skyld,og det koster.
Nogen par har reelt set to boliger. En til hver.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 10:52   #18
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Åh åh, for nylig tilbød min kusine, at ungerne og jeg kan bo i deres hus mens de er ud og rejse i sommerferien, og benytte deres ene bil.

Måske jeg lige skal spørge hende og manden, om de nu er sikre på, at de kan forsørge mine børn og mig.
Det er jo lige netop det..

Så kommer kommunen og tjekker, og de behøver reelt kun tjekke den ene gang også passer du hus for en der er på ferie..

Jamen hov du sov der og passede deres hunde, eller undulat, så nu klapper fælden... lamt...

Og man må så ikke tage over og bo hos nogen en uge, for der får du da mad af dem eller du køber ind for dem en gang så det løber lidt op...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 20:44   #19
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Nogen par har reelt set to boliger. En til hver.
Det var det jeg mente -mange bor sammen men beholder ungkale/pige boligen til hvis forholdet det alligevel ikke holder,det dyrt at have to boliger og kan ende i at men ikke registrere sig som samboende,for at få råd til det hele.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 20:39   #20
anfo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
anfo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Det var det jeg mente -mange bor sammen men beholder ungkale/pige boligen til hvis forholdet det alligevel ikke holder,det dyrt at have to boliger og kan ende i at men ikke registrere sig som samboende,for at få råd til det hele.
Blander mig lige fra sidelinjen. Tror du misforstår Abraxus.
Nogen par har reelt set to boliger, en til hver, FORDI de reelt set lever hver for sig og har hver deres økonomi og også ønsker at være kærester/et par på den måde. Din forståelse af det synes jeg lyder som om du mener at mange pro forma opretholder egen bolig, selv om man reelt set bor i den enes bolig.
anfo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er bare sur gal ked af det, så skal lige af med dette Smidt Alt det andet 70 24-02-2011 10:31
Prøv lige og læs dette!!!!! Kjersti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 09-02-2010 23:57
nu må jeg altså lige have luft! buster Dit og Dat 6 11-08-2008 22:56
Må altså bare lige fortælle buster Dit og Dat 13 02-06-2008 15:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension