K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2008, 19:20   #1
LES
Ved at vænne sig til K10
 
LESs avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2008
Lokation: København NV
Alder: 61
Indlæg: 21
Styrke: 17
LES er ny på vejen
Lægekonsulent

Hej

Jeg er blevet tilknyttet "Plan og Handling" et privat udredningsbureau - de har tilbudt mig, at deres lægekonsulent Herluf i Købmagergade kan vurdere mine papirer igen, det har jeg sagt ja tak til - da det er Jens Bang der først har set på dem og ikke til min fordel.

Derfor vil jeg høre, om der er nogen herinde der kender Herluf - jeg har ikke andet end det navn

Jeg skal starte i arbejdsprøvning i morgen, det er med meget blandede følelser, men jeg skal igennem det og håber på det bedste.
LES er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 20:51   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg kender desværre hverken plan og handling eller den omtalte lægekonsulent, men jeg vil gerne ønske dig pøj pøj med imorgen. Håber, tiden går hurtigt, og det hele går godt.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 21:02   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Gad vide, om de private aktører også stiller spørgsmålstegn ved, om borgerne egentlig er så "arbejdsmarkedsparate", som kommunerne påstår.

Er det mon årsagen til dette tiltag?

Har desværre ikke hørt om det før. Måske andre har.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 22:18   #4
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
kære zuza min sagbehandel i plan og hanling satte spørgsmål tegn ved min sag allerede ved vores første møde for ca 3 år siden hun syntes at det havde været bedre at jeg havde fået en pension med det samme nmen nej den gik sku ikke for kbh komunne de er sku så kloge alle de der der sidder i de jobcenter og smider penge bort og vi sidder bare og venter igen og igen desvære er det os der er de små i samfundet . kh rolle sveige
rolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 22:24   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg ville da føle mig snydt, hvis jeg var privat aktør og skulle prøve at få folk i job, som går rundt med dropstativer eller netop har været vækket fra de døde efter et hjerteanfald, som Ellen Ryg Olesen skriver i sin bog.

Jeg ville også tjekke, om kommunen havde "set forkert" på lægepapirerne og førte mig bag lyset.

Det er da utroligt, hvad de finder på. Alle de ressourcer, der bruges på at UNDGÅ at give folk pension, var måske givet bedre ud ved at GIVE folk pension.

Så kunne alle de lægekonsulenter, jobkonsulenter osv., som blev tilovers tage sig af de syge på sygehusene, hvor der er lægemangel, eller til alle de 100.000 arbejdsløse, som ikke kan få et job (måske fordi det ikke findes).

Det er mig en gåde, hvordan et lægeløfte kan bruges "ved lejlighed" til at skrive recepter ud om formiddagen, og til at "raskmelde" om eftermiddagen.

Men der er så meget, jeg ikke forstår.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 22:40   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu søgte jeg lige omkring en lægekonsulent ved navn Herluf og fandt nogle ting som jeg ikke kunne komme ind og se på , men jeg faldt også i den forbindelse over en Herluf der svarede på dr debatten (en debat startet af @perchr ) og ve mig om ikke man kunne få den mistanke at det kunne være ham der står
Citat:
efter kommunesammenlægningerne, så er alt ikke blevet
til det bedre, hvis det er en enkelt persons bedømmelse
der afgør en persons skæbne.
Jeg kunne i min tid i staten, ganske vist er det snart 10 år
siden, tage stilling til om en person kunne for førtidpension eller ej. Jeg gjorde altid det, forespurgte
klienten hvad ønsker du selv jeg skal sætte i værk for dig.
Og så blev det gjort og jeg fulgte altid en "SAG" helt til dørs.Er der ikke mere noget der hedder en Arbejdspsykolog.Læger der kun tager sig af Arbejdsskader?
prøv evt at læs debatte og ikke mindst se hvor mange der stemmer for at loven skal laves om ... læs det hele her

http://debat.dr.dk/default.ns?strIte...intForumID=216

og har i energi til det så genopliv endelig debatten jeg kigger på det i morgen

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 22:00   #7
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
hejsan les jeg var hos ham for ca 4 år siden han er en gammel (ræv) mand men tag ikke fejl af han jeg syntes det han gjorde for min sag var ok men se ham an og med hensyn til plan og hanling kan du evt få kamilla terp som din kontakt person er det godt tycker jeg mvh rolle i sweden
rolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 10:07   #8
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hvor er det synd, at de bliver ved med at plage Dig
Hvis det bliver for hårdt at komme afsted til den arbejdsprøvning, mener jeg altså at Du kan sygemelde dig fra den, det gjorde jeg, men det hed virksomhedspraktik ( tror godtnok det er det samme ) Jeg mener ikke de kan sanktionere (straffe) dig økonomisk når Du er forhindret i at møde op gr. sygdom, bare din læge er informeret om sygemelding ( søg læge lige efter sygemelding, så det er klart dokumenteret hvorfor Du er sygemeldt ). Der må være nogen herinde der har prøvet det samme, jeg var i revalidering, da jeg sygemeldte mig fra praktikken, der er måske nogen der har stået ligesom Dig i en fleks/ledighedsydelses situation. Min egen sag er nu godkendt af sagsbehandleren og jeg er officielt indstillet til ftp nu, men endelig tilkendelse er ikke sket, men håber på afgørelse indenfor et par måneder, så det nytter at stå ved hvad man kan holde til, også ved en sygemelding. Du ved bedst selv, hvornår krop og sind ikke magter mere, der skal Du passe på dig selv, og sige fra med en sygemelding.
Tusind gode ønsker for Dig, og hold modet oppe

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 11:32   #9
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Det er sgu et hårdt liv, man har som syg i dagens Danmark

Jeg vil sige, hvis du ikke kan klare at gå op i tid, kan du ikke! Så er den egentlig ikke længere, selvom det er nemmere sagt en gjort.

Det er en god plan, at du vil tale med din læge. Indtil da, mød op så godt som du kan, og gå hjem når du er brugt op, om det så kun drejer sig om 15 min.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2008, 18:01   #10
LES
Ved at vænne sig til K10
 
LESs avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2008
Lokation: København NV
Alder: 61
Indlæg: 21
Styrke: 17
LES er ny på vejen
Københavns kommune

Hej med jer alle sammen!

Ja, det er rigtig længe siden, at jeg har været herinde og skrive noget - jeg har kun fulgt med i, hvad I andre har skrevet.

Jeg har haft rimelig travlt - jeg har som nogen ved, været i arbejdsprøvning som sluttede i juni, haft sølvbryllup og været ude at rejse (det fik jeg lov til).

Nu er det så (igen), jeg ikke ved hvad jeg skal gøre.

Jeg blev, som jeg skriver færdig med arbejdsprøvning i juni. Blev lovet, at jeg ville høre noget i slutningen af juli, da jeg ikke gjorde det rykkede jeg, her fik jeg besked om, at min sag endnu engang var ved lægekonsulenten, så sidst i august ville jeg få min sag til partshøring.
D. 26. august ringede min sagsbehandler, at hun lige var kommet hjem fra ferie, så nu ville hun sende min sag til lægekonsulenten, det ville tage ca. 1 uge. Jeg har rykket 2 gange siden, men har stadig ikke hørt noget.

Nu er det så, at jeg vil høre, HVAD SKAL JEG GØRE?? jeg ryger ud af sygedagpenge her med udgangen af oktober - hvilket jeg har gjort københavns kommune opmærksom på.

Jeg er usikker på, hvad mine rettigheder er. Der er nogen der har sagt, at sålænge kommunen ikke har færdigbehandlet min sag, kan de ikke tage sygedagpengene fra mig, er det rigtigt??

Jeg er også usikker på, om min sag har været forelagt lægekonsulenten 2 gange indenfor de sidste pr. mdr. - hvilket jeg også har spurgt den faglige kordinator i kommunen om i mandags - men her har jeg heller ikke fået noget svar.

Jeg har bedt om, at fuld agtindsigt (for anden gang) - således at jeg har alle opdaterede papirer.

Jeg håber meget der er nogen der kan hjælpe mig.
LES er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny lægekonsulent gøjneren Alt det andet 8 28-03-2012 17:26
Lægekonsulent Stueplanten Dit og Dat 14 18-12-2011 22:20
Lægekonsulent? Suk Spørgsmål ang fleksjob 8 14-05-2009 07:00
Lægekonsulent Dorthemusen Dit og Dat 4 26-03-2009 11:07
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension