K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2012, 22:35   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LS1980 Se meddelelser
og for søren hvor er det bare dejligt at jeg kunne få noget hjælp og nok også et skub til at tage mig sammen til ikke at blive ved med at finde mig i alt fra jobcentrets side.

Mange tak for det
Jeg tror, at mange lige skal over en hurdle for at kunne skrive deres første klage.
Fint at du gjorde det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 22:45   #32
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Nu har jeg så fået læst min journal igennem fra psykiatrien. og det der blive skrevet der i, går på hvad der er blevet snakket om, hvad overlægen har observeret ved mig under møderne, behandlingsmetoder i form af medicin, hvornår jeg har været i stand til at møde osv. og tænker nu om jeg ikke skulle have haft hende til at lave en udtalelse med henblik på at få afklaret hvad man mener om min arbejdsevne eller hvordan skal den nu formulers hvis jeg skal have fadt i hende igen. Det samme vil jeg have lægen til at gøre.

Der ligger enlig en rimelig forståelig beskrivelse omkring mig, men tænker om det er nok i relation til en vurdering af min arbejdsevne.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg tror, at mange lige skal over en hurdle for at kunne skrive deres første klage.
Fint at du gjorde det.
fordi du gav mig et spark i røva
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 07:54   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LS1980 Se meddelelser
Nu har jeg så fået læst min journal igennem fra psykiatrien. og det der blive skrevet der i, går på hvad der er blevet snakket om, hvad overlægen har observeret ved mig under møderne, behandlingsmetoder i form af medicin, hvornår jeg har været i stand til at møde osv. og tænker nu om jeg ikke skulle have haft hende til at lave en udtalelse med henblik på at få afklaret hvad man mener om min arbejdsevne eller hvordan skal den nu formulers hvis jeg skal have fadt i hende igen. Det samme vil jeg have lægen til at gøre.

Der ligger enlig en rimelig forståelig beskrivelse omkring mig, men tænker om det er nok i relation til en vurdering af min arbejdsevne.
I papirerne fra psykiatrien bør der stå, om der er flere behandlingsmuligheder, altså om der f.eks. er medicin du stadig mangler at prøve (for at få fp skal behandlingsmulighederne være udtømte).

Der bør ligeledes stå, om din lidelse er stationær, eller om der er håb/forventning om, at du bliver rask igen (for at få fp skal lidelsen være stationær).

Hverken psykiatrien eller andre læger må udtale sig om din arbejdsevne, dette tilkommer udelukkende jobcenteret.

Men psykiatrien og andre læger må gerne udtale sig om din funktionsevne.

Andre må gerne lige byde ind med, om der er andet der skal være styr på fra psykiater/læger.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 22:05   #34
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Det står der slet ikke noget om, overlægen har sidst refereret til endnu en medicin som man vil finde ud af om jeg tidligere har fået. Det jo efterhånden ved at være mange forskellige slags jeg har prøvet uden at det har virket. Enten har det ikke virket nok eller så meget at jeg er blevet slået helt ud af kurs...Men tænker at jeg måske skal bede overlægen om at lave en vurdering af mig omkring min funktionsevne...Må håbe hun vil det så jeg kan nå at vedlægge den til rp.

rettelse fra din tekst vovse...ved psykiatrien er det en overlæge jeg har været til samtaler hos og ikke en psykiater og ej heller nogen psykolog, det har jeg slet ikke været i stand til at skulle komme og det er siden 2008.

Jeg har generaliseret angst, emotionel ustabil personlighedsstruktur, on and off depressiv enkeltepisode af svær grad uden psykosesymptomer og så har jeg, borderline type samt rengørings vanvid. Kan slet ikke socialt med andre mennesker, det fungerer bare ikke for mig.

Den behandlingsmulighed der er blevet omtalt at jeg har behov for er psykologsamtaler, det ville kunne give mig nogle redskaber, men dette er ikke muligt for mig økonomisk og ej heller al den medicin de vil give mig. Jeg må lige ringe derhen i morgen og bede om en udtalelse.

Jobmæssigt har jeg været i job aller højst i 3 år og 5 mdr. ved længste ansættelse. Jeg er 32 i dag.

Godt nok fortæller min journal det meste om mig, men hvis der skal udtalelser til om min funktionsevne nu her og om mine lidelser er stationære, så skal det bare på plads for ellers er den jo dømt til afslag med det samme, eller?

Hvis det forholder sig sådan, så passer det jo heller ikke med det sagsbehandler har sagt, om at der er store muligheder for at en ftp vil gå igennem.

Grundet økonomien vil jeg komme til at koste kommunen uanset hvad. Enten ved medicin, samtaler hos psykolog, kontanthjælp, eventuelt mere medicin efter nærmere undersøgelse af led/slidgigt eller fibromyalgi og behandling heraf og så har jeg begyndende partentose, tænder som allerede sidder løse og tandlægebesøg hver 3 mdr., samt børn jeg skal kunne være mor for og kan jeg ikke være der for dem, så vil det også koste kommunen eller så er der så en ftp.

Sidst redigeret af LS1980; 07-11-2012 kl. 22:33.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 22:27   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LS1980 Se meddelelser
Men tænker at jeg måske skal bede overlægen om at lave en vurdering af mig omkring min funktionsevne...Må håbe hun vil det så jeg kan nå at vedlægge den til rp.
Det vigtigste i lægepapirerne er, at der står, at behandlingsmulighederne er udtømte og, at lidelsen/lidelserne er stationære (hvis man har flere lidelser skal de alle være stationære).

Jeg mener ikke, at lægen nødvendigvis skal beskrive funktionsevnen.
Så vidt jeg husker er der ingen læger, der nogensinde har skrevet noget om min funktionsevne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 22:40   #36
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Jeg har ikke fået stillet nogen diagnose endnu på den fysiske del...så der kan man jo ikke sige at den er stationær, kun at smerterne er stationær???

Søgte kommunen om hjælp til psykolog men fik afslag herfra og det er selvom jeg påpegede at min læge mente det ville kunne give mig nogle redskaber. Dermed er denne behandlingsmulighed jo ikke muligt for mig...Hvad mener du om det vovse?
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 23:24   #37
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LS1980 Se meddelelser
Søgte kommunen om hjælp til psykolog men fik afslag herfra og det er selvom jeg påpegede at min læge mente det ville kunne give mig nogle redskaber. Dermed er denne behandlingsmulighed jo ikke muligt for mig...Hvad mener du om det vovse?
Aner det faktisk ikke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 23:49   #38
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Jeg vil da mene at når man ved, at jeg har ringe økonomi og bliver anbefalet en behandling og så jeg får afslag derfra, så det jo ikke længere en behandlingsmulighed der er mulig,...I ha.... er godt gal i skralden over at have en sagsbehandler der er som hun er....Hun ville jo ikke køre en § 18 fordi der var psykologbehandlingen som behandlingsmulighed og dermed var mulighederne ifølge hende jo ikke udtømt, så det lige det om de er det eller ikke er. Jeg fik heller aldrig en skrivelse på hendes udtalelse herom. Det havde været så meget nemmere for mig hvis den blev søgt av hende end af mig. Hun ved hvad der skal bruges og hvordan tingene skal være, det gør jeg ikke og jo mere jeg tænker over hvordan det her vil gå, når jeg åbenbart ikke har styr på de rigtige ting, jo mere trist bliver jeg og føler det er uoverskueligt.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 08:59   #39
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det med at rejse en ftp. sag når behandlingsmuligheden ikke kan i værksættes pg.a økonomi, det vil desværre ikke betyde at du så vil få pensionen umiddelbart.

Dog mener jeg at der så skal ses på andre behandlingsmuligheder tilsvarende psykolog. Jeg har ikke lige læste hele din tråd og ved ikke lige hvem der har peget på psykolog behandlinger, men via en speciallægeerklæring kunne man få oplyst "alternativer" såsom psykiater, offentlige behandlings tilbud via hospitaler eller gruppe terapi tilbud. Alt dette er ikke noget du skal betale for. Bare det at gå til psykiater kunne være en "løsning".

Hvad siger din sagsbehandler dertil?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 09:48   #40
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Det er slet ikke p.g.a økonomien at jeg beder om ftp.

Det bliver så ikke muligt med en udtalelse fra psykiatrien omkring min funktionsevne/vurdering. Jeg har på disse år ikke været stabil nok til at overlægen kan lave en enlig vurdering. Dertil så ville overlægen uanset hvad ikke lave sådan en til mig, da pågældende siger at dette kun er muligt hvis kommunen beder om en statusattest....Aaarh og **** Løber altid ind i en mur uanset hvor jeg kigger hen...dobbelt

Enteneller...Det er tilbage i 2009 hvor man fra en speciallæge har henvist til behandling hos psykiatrien eller en privat psykolog. Man vurderede dengang at efter nogle uger (3-4) til at komme i skånejob med henblik på at det skulle være med stille og rolige omgivelser så jeg kunne færdiggøre den ting jeg havde gang i. Dertil anbefalede speciallægen medicin som siden hen, er byttet ud adskillige gange og intet har virket som det skulle. Jeg har indtil idag ikke formået at komme ud i noget skånejob og siden behandling på psykiatrien begyndte har jeg ikke formået at være stabil nok til at møde hver gang. Kommunen har på intet tidspunkt indhentet oplysninger fra psykiatrien, kun fra egen læge. Kommunen har heller ikke vurderet om hvorvidt en ny speciallægeerklæring skulle laves. Man har som sagt givet afslag på hjælp til psykolog. Eventuelt hjælp til medicin fra kommune kunne bevilges i 3 mdr. Men den medicin jeg fik da dette var på tale måtte jeg stoppe med.

Citat:
Oprindeligt indsendt af LS1980 Se meddelelser
Enteneller...Det er tilbage i 2009 hvor man fra en speciallæge har henvist til behandling hos psykiatrien eller en privat psykolog. Man vurderede dengang at efter nogle uger (3-4) til at komme i skånejob med henblik på at det skulle være med stille og rolige omgivelser så jeg kunne færdiggøre den ting jeg havde gang i. Dertil anbefalede speciallægen medicin som siden hen, er byttet ud adskillige gange og intet har virket som det skulle. Jeg har indtil idag ikke formået at komme ud i noget skånejob og siden behandling på psykiatrien begyndte har jeg ikke formået at være stabil nok til at møde hver gang. Kommunen har på intet tidspunkt indhentet oplysninger fra psykiatrien, kun fra egen læge. Kommunen har heller ikke vurderet om hvorvidt en ny speciallægeerklæring skulle laves. Man har som sagt givet afslag på hjælp til psykolog. Eventuelt hjælp til medicin fra kommune kunne bevilges i 3 mdr. Men den medicin jeg fik da dette var på tale måtte jeg stoppe med.
Igen får jeg ingen medicin og på trods af det lider jeg af hyppig træthed ( kan ses i øjnene) og når jeg bliver træt snurrer det hele rundt for mig i den øverste. Kan ikke koncentrere mig og hukommelsen er rigtig gal og har været i mange år efterhånden. 12-13 år og blevet værre med tiden. Psykiskt har jeg det lige dårligt med og uden medicin, men når jeg får medicin, kan jeg slet ikke tænke, stå på benene, får hjertebanken og må lægge mig, dermed ikke kunne varetage mine børn og det går ikke. Sidst jeg fik medicin følte jeg at angsten blev værre. Jeg sidder selvfølgelig med tanken om hvor mange gange mere man mener jeg skal være forsøgskanin når det gang på gang viser sig, at jeg ikke kan tåle medicinen.

Ved speciallægen fik jeg også diagnosen paranoid personlighedstruktur og det lader ifølge min journal fra psykiatrien at man har overset denne for den bliver slet ikke nævnt i deres papir.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Seriøst brug for en som ved noget om dette? Indiansummer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 09-10-2013 10:17
Nogen der kan gennemskue dette? Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 60 13-01-2009 23:51
Nogen der kender dette ?? søsser s Alt det andet 4 22-08-2008 15:28
Mon nogen kan bruge dette? Odenseaneren Et godt link! 0 01-05-2008 07:40
Er der en der ved noget om dette emne missepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 31-10-2007 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension