K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2012, 19:39   #191
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
I torsdag rykkede jeg sb via afleveret brev til jobcentret mod kvittering, for at få de sidste sagsakter (dokumenter) og bad således også om at få en bekræftelse på det hun d. 19/11 fortalte mig telefonisk, at der ikke længere blev lavet nogen journalrapport (journalnotater som det åbenbart hedder hos dem) Jeg har d. 19/11 fået bekræftet af damen i skranken på jobcentret, at der siden 12/6 og indtil d. 19/11 ingen notater har været i min sag. Det undrer mig selvfølgelig at disse pludseligt er at finde, har man fra sb side hurtigt og pludseligt skyndet sig at lave nogle notater???

Jeg har fortsat ikke modtaget nogen bekræftelse om at der ikke bliver lavet journarapporter mere, men jeg har modtaget mine sidste sagsakter. Dertil så lå der sørme om ikke, en journalrapport som jeg jo i flere omgange har haft rykket for.

Når jeg så kigger i min journalrapport, nævnes der intet om at jeg til møde d. 16/8, som gangske rigtigt var d. 14/8, fortæller at jeg vil søge ftp. Der nævnes heller ikke at sb fortæller mig, at hun ikke kan søge denne for mig og at jeg selv skal gøre det på en § 17. på det foreliggende.

Der står ingen steder noget om at jeg d. 21/8 via mit brev samt en skriftlig ansøgning søger om ftp på det foreliggende. Af mit brev d. 21/8 har jobcenterchefen jo givet mig ret i at have søgt. ftp dog kun en § 17.

D. 2/11 (Matchdato) eller 5/11 (notatdato) under samme notat, nævnes der at jeg har ønsket at rejse en pensionssag i h t § 17. Og så har hun skrevet i forlængelse med dette, at jeg ønsker at aflevere papir fra psykiatrien. Det er bare så meget løgn og latin. Ingen af disse datoer har jeg søgt ftp. Da min sidste ansøgning om førtidspension på en § 17 på det foreliggende, var d. 16/11. (for at have min dokumentation i orden) Jeg ved jeg havde telefonisk samtale med hende efterfølgnede ang. aflevering af min journal fra psykiatrien, men det var da i forbindelse med et brev hun havde sendt mig d. 22/10 hvor hun bad om oplysninger til sagen inden 8 dage og på det papir stod der da. vedr. ansøgning om førtidspension på det foreliggende.*

D. 23/8 er det første gang der bliver lavet notater efter sommerferien, hvor jeg forinden i juni bad om aktindsigt.

Der nævnes slet ikke noget om telefonisk kontakt fra d. 23/8 hvor mødet fra d. 16/8 (14/8) først bliver noteret og indtil d. 2/11 eller 5/11, hvor 5/11 noteres som personlig kontakt. Men lad mig nu se, det virker jo ikke til at kommunen tager telefoniske henvendelser til sig, dermed sagt så burde jeg have haft et personligt møde med hende her eller?

Ligeledes er der kun lavet 3 notater i alle disse mdr. og jeg kan via mine egne notater bevise at der har været betydeligt flere kontakter.

Tror slet ikke min sb selv kan finde hoved og hale i min sag.

Jeg rykkede for aktindsigt d. 27/11. og alligevel har hun valgt kun at sende journalrapport som løber til d. 13/11. Det finder jeg også meget forunderligt. Hvorfor kan jeg ikke få lov til at få indsigt op til den dato hvor sb modtager min henvendelse?

Længst oppe på forsiden af mine journalpapir står der at de er udskrevet d. 29/11 men der står så sandelig også at " sag redigeret d. 29/11...Jeg tænker selvfølgelig hvorfor mine papir er redigeret fra denne dato, da det sidste notater er noteret tilbage til 13/11.

Til sidst af alt, skriver sb. således til mig:
Du fik tilsendt dine sagsakter den 13/11-2012. Der vedlægges derfor kun sagsakter fra denne dato. Der forelå ikke journalnotater fra periode fra du sidste gang fik sagsakter, kun stemplinger fra arbejdsmarkedsportalen/opera. Disse har jeg nu udskrevet og disse fremsendes sammen med de sidste dokumenter i din sag.

Dermed sagt, jeg har fået alle mine dokumenter i hele min sag
Jeg fik ingen journalnotater da jeg bad om sagsakt d. 13/11.
Hvordan kan sb. skrive til mig at der ikke foreligger nogle journalnotater siden sidst når jeg i hele dette forløb ikke har modtaget sådanne, men at de når alt kommer til alt, åbenbart alligevel ligger der. Sidst jeg modtog nogle var som sagt før sommerferien og strækker sig til d. 12/6.


Gud hvor kan man bliver gal og frustrerende over at have sådan en sb. Synes virkelig ikke at jeg eller så mange andre fortjener sådan en behandling.

Var det ikke fordi jeg har børn, så var denne sag endt hos medierne. Min kommune skulle simpelthen skamme sig. Føj for den at behandle syge og svage på sådan en måde. Skam Jer!!!

Sidst redigeret af LS1980; 01-12-2012 kl. 20:31.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2012, 20:01   #192
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja din sag er jo en lærebog i hvorfor man IKKE skal have telefonisk eller mundtligt kontakt med kommunen...

De overholder ikke deres notatpligt...og de skriver lige hvad det passer dem og de holder sig ikke til sandheden...

Det er derfor man altid bliver rådet til at have sin dokumentation i orden og ikke tale med kommunen...alt skal gøres skriftligt....på K10...

Det er sørgeligt at det er nødvendigt at gøre det på denne måde....men desværre er det den eneste måde hvor på man kan holde styr på sin sag...

Hvis man ved eller finder ud af at man ikke rigtigt kan stole på sin sagsbehandler...ja så bør man også når man fx skal til møde....optage dette så man har denne dokumentation...

Du LS1980....du bør lige vente med at gøre noget videre med alt dette....til de har truffet den afgørelse om førtidspension....

Hvis du får den pension....ja så kan du overveje om du gider at lave et slagsmål om hvornår din pension skal være gældende fra...

Det samme med at klage over deres måde at køre din sag på...altså selve sagsbehandlingen....den vil også være nemmere for dig at køre bagefter afgørelsen...

Som de har kørt alt andet i din sag...ja så sker der jo nok ikke meget ud fra den klage du allerede har afleveret...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 19:37   #193
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
I morgen er det 1 uge siden at min sag skulle med på 1. møde ved pensionsnævnet. Jeg har fortsat ikke hørt noget nyt, da jeg endnu ikke har modtaget noget brev om at sagen skulle være overgået. Bør jeg foretage mig noget pt? Få en status fra sb eller noget andet?
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 19:39   #194
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
LS, ved du at pensionsnævnet skal møde i morgen og at du skulle have hørt noget forinden?

Jeg var selv sidste år indstillet til en §18 og blev indstillet af social service, derfor kunne jeg kontakte dem om samme, men ved du det samme eller andet i din sag?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 19:45   #195
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
LS, ved du at pensionsnævnet skal møde i morgen og at du skulle have hørt noget forinden?

Jeg var selv sidste år indstillet til en §18 og blev indstillet af social service, derfor kunne jeg kontakte dem om samme, men ved du det samme eller andet i din sag?
Det var i onsdags d. 28/11 at min sag skulle med på møde (det møde hvor sagen overgår) Jeg har fået jobcenterchefens ord på papir, at min sag skulle med der. Hos mig er der tale om en § 17 på det foreliggende grundlag

Sidst redigeret af LS1980; 04-12-2012 kl. 19:54.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 19:48   #196
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvis du har fået at vide at din sag overgår til social service, så kan du jo kontakte dem omkring din sag og hvornår denne så evt. indstilles eller ej til pension.

Og hvis ikke i forhold til en §17, så kan du jo altid høre hvordan det går med din sag i grenene af systemet, det er jo ingen skade til.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 19:56   #197
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hvis du har fået at vide at din sag overgår til social service, så kan du jo kontakte dem omkring din sag og hvornår denne så evt. indstilles eller ej til pension.

Og hvis ikke i forhold til en §17, så kan du jo altid høre hvordan det går med din sag i grenene af systemet, det er jo ingen skade til.
Hos os hedder det pensionsnævnet ved både 1. og 2. møde.

Webmaster har tidligere skrevet at han ikke kan forstå at de overhovedet ville have min sag med til 1. møde da den skal gå videre til 2. møde hos pensionsnævnet og det har virket som om de heller ikke har villet lade sagen overgå før den har været med til 1. møde.

Min sag har været et stort rod og jeg er fortsat selv meget forvirrende om de behandler min sag efter § 17 eller § 17 på det foreliggende, netop fordi der har været en masse rod og at jeg ikke hører noget om min sag med mindre jeg selv gør noget ved det.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 20:00   #198
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Der er så nok om så meget, spændende om de nogensinde finder en forbindelse til alle dine sager for efterhånden har du om nogle.

Men møder du op til de kommende møde?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 20:04   #199
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Der er så nok om så meget, spændende om de nogensinde finder en forbindelse til alle dine sager for efterhånden har du om nogle.

Men møder du op til de kommende møde?
Jeg møder ikke op til det kommende høringsmødet, tror jeg går helt i hundende hvis jeg skal sidde der og ikke må forklare sagens gang og om så jeg måtte, så ville jeg ikke kunne behærske mig selv. Får jeg et afslag på ftp, ryger hele min sag til øverste top. Min skrivelse på hele forløbet ligger klar hvis og så frem...
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 06:52   #200
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er efterhånden ved at være tid til du lige skriver et brev til dem....

Stil det evt til jobcenterlederen....den dato hvor sagen overgår.....den SKAL de skrive til dig....

Som sagt tidligere er det ikke altid det sker...da ikke alle kommuner kan finde ud af at overholde lovgivningen...

Så skriv til lederen og spørg ind til hvorfor du ikke har fået den dato at vide...

Datoen SKAL fremgå af din sag...

Nu behøver jeg vel efterhånden ikke fortælle dig at du skal huske kvittering osv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Seriøst brug for en som ved noget om dette? Indiansummer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 09-10-2013 10:17
Nogen der kan gennemskue dette? Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 60 13-01-2009 23:51
Nogen der kender dette ?? søsser s Alt det andet 4 22-08-2008 15:28
Mon nogen kan bruge dette? Odenseaneren Et godt link! 0 01-05-2008 07:40
Er der en der ved noget om dette emne missepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 31-10-2007 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension