K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2010, 00:38   #1
Moneypenny
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Alder: 48
Indlæg: 2
Styrke: 0
Moneypenny er ny på vejen
Kan man stille flexjob i bero

Hej allesammen - det min første dag på k10, så jeg håber, at jeg skriver det rigtige sted

Situationen er som følgende:

Min mand er blevet opsagt pr 1/8-10 -han har aftalt med arbejdsgiveren at hvis han finder andet arbejde inden - så kan han blive fritstillet. Der er i øvrigt intet galt med fyringen (der er bare ikke arbejde nok).

Kan vi tvinge kommunen til at hjælpe med at finde et nyt flexjob inden 1/8?

Vi er i den situation, at hvis min mand ryger på ledighedsydelse i mere end 2 mdr. så ryger vi på tvangsauktion, da vi ikke har råd til terminen - vi kan ikke låne mere i huset da vi er teknisk insolvente på grund af husprisernes fald.

Kan flexbeviset sættes i bero hvis min mand af økonomisk nødvendighed tager et 37 timers job i en periode?

Min mand er tilkendt 16 timers flexjob fordi han er kronisk hjertesyg (4 blodpropper i hjertet en dobbelt by-pass og et senest en blodprop i hovedet)

Vi forventer selv, at han måske kan holde til et normalt job i 3-4 måneder inden det begynder at blive risikabelt.

Hvis nogen foreslår, at vi kan bede familien om at hjælpe økonomisk, så er det ikke en mulighed. Alle ressourser blev brugt da vi søgte og fik tilkendt flexbevis i okt. 2008. - det tog 10 mdr. at få den og så tog det 10 måneder at finde et flexjob (han fandt det selv) -jeg ved godt at det er ingenting i forhold til hvad mange at jer har været igennem. Jeg vil dog sige, at det kun var fordi jeg er pisseihærdig og supergod til at græde på kommando - det kan man nemlig når man er diagnosticeret grådlabil.

Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe.
Moneypenny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2010, 01:08   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moneypenny Se meddelelser
Hej allesammen - det min første dag på k10, så jeg håber, at jeg skriver det rigtige sted
Velkommen til
Citat:
Situationen er som følgende:

Min mand er blevet opsagt pr 1/8-10 -han har aftalt med arbejdsgiveren at hvis han finder andet arbejde inden - så kan han blive fritstillet. Der er i øvrigt intet galt med fyringen (der er bare ikke arbejde nok).

Kan vi tvinge kommunen til at hjælpe med at finde et nyt flexjob inden 1/8?
Din mand skal selvfølgelig med det samme kontakte jobcenteret og fortælle dem hvordan landet ligger men desværre er der ikke noget med at man kan tvinge kommunen til at finde et job inden for en vis tidsfrist og der er desværre rigtig mange flekser om buddet..
Citat:
Vi er i den situation, at hvis min mand ryger på ledighedsydelse i mere end 2 mdr. så ryger vi på tvangsauktion, da vi ikke har råd til terminen - vi kan ikke låne mere i huset da vi er teknisk insolvente på grund af husprisernes fald.

Kan flexbeviset sættes i bero hvis min mand af økonomisk nødvendighed tager et 37 timers job i en periode?
Jeg ved ikke om det kan sættes i bero kender til en sag hvor en flekser der var visiteret til fleks fik lov til af kommunen til kort at prøve et andet job fordi han håbede og troede på at det kunne lade sig gøre at tage et ordinært job, men det drejede sig bare om at kommunen i to mdr stoppede hans ydelse for at han kunne få lov til at snuse til jobbet og hvis det gik ville han hoppe fra fleksbevilling til alm job, det viste sig i løbet af 14 dage at være ønske tænkning fra hans side at han ville kunne påtage sig et ordinært job også selv om det var ønske jobbet , så jeg har meget svært ved at se at kommunen kan gå med til at din mand tage alm job selv for en så kort periode


Citat:
Min mand er tilkendt 16 timers flexjob fordi han er kronisk hjertesyg (4 blodpropper i hjertet en dobbelt by-pass og et senest en blodprop i hovedet)

Vi forventer selv, at han måske kan holde til et normalt job i 3-4 måneder inden det begynder at blive risikabelt.
I kan selvfølgelig godt prøve at tale med kommunen men jeg tror godt nok ikke at det er en de godtager og jeg vil da også mene at det lyder mere end risikabelt og kan forestille mig at kommunen rynker på brynene hvis din mand kan arbejde 37 timer mod de nu 16 timer og hvad værre er, hvis der skulle ske noget med din mand mon så ikke kommunen vil hævde at det er hans egen skyld...

Citat:
Hvis nogen foreslår, at vi kan bede familien om at hjælpe økonomisk, så er det ikke en mulighed. Alle ressourser blev brugt da vi søgte og fik tilkendt flexbevis i okt. 2008. - det tog 10 mdr. at få den og så tog det 10 måneder at finde et flexjob (han fandt det selv) -jeg ved godt at det er ingenting i forhold til hvad mange at jer har været igennem. Jeg vil dog sige, at det kun var fordi jeg er pisseihærdig og supergod til at græde på kommando - det kan man nemlig når man er diagnosticeret grådlabil.

Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe.
Ja det er jo nok ikke til meget hjælp det jeg har svaret

Den bedste mulighed for jer lige nu er som jeg ser det, ud og søge med alt hvad den kan trække igen... surt men sådan er det nok ...
  Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 00:58   #3
Moneypenny
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Alder: 48
Indlæg: 2
Styrke: 0
Moneypenny er ny på vejen
Hej hejdien

tak for hurtigt svar...

Jeg tænkte nok, at der ikke var noget at gøre
Moneypenny er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad kan vi stille op ? Birkes-musen Politik og Samfund 8 02-01-2012 11:14
Kan jeg sætte min pension i bero? Må kommunen frakende den eller nægte mig det? logikeren Alt det andet 6 12-05-2011 06:55
Kan kommunen nægte, at stille min førtidspension i bero? Danskerdude Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 09-08-2010 10:01
Få sat ftp i bero! andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 29-07-2010 14:10
Kan flexjobordning sættes i bero DRAGEN Spørgsmål ang fleksjob 6 07-05-2006 22:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension