K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2012, 08:46   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
>Du kan tale med din læge(se ovenstående), og få ham til at lave et journalnotat, du kan tage med til sagsbehandler.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 11:10   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Pige29, din arbejdsprøvning er dit bevis på, hvad du kan, og navnligt hvad du ikke kan.

Du kan vælge at trække tiden ud, møde ustabilt, eller, at holde tungen lige i munden og bare få det overstået.

Hvis der er for mange huller i din arbejdsprøvning, så sender de dig bare ud i en ny arbejdsprøvning, og den leg kan fortsætte indtil du har opfyldt deres krav, hvilket kan tage lige så mange år som du orker at bruge på det...

Mht din medicin. Så få fat i din læge. Enten kan din læge give dig noget tilsvarende UDEN rød trekant på, ellers må han sygemelde dig fra arbejdsprøvningen indtil du er stabil nok til at tage medicin uden trekant på.

Endvidere er et RIGTIG godt tip, at møde op til arbejdsprøvning UDEN nogen former for medicin, så du fremstår mest klar omkring din kunnen. Mange lægger et filter på, ved at tage enten smertestillende eller andet, og dermed bliver deres arbejdsprøvning forkert, da deres smertegrænse bliver udvidet og de fejlagtigt kommer til at præsterer flere timer, end hvis de bare mødte op, uden noget.

Spørg din læge om din medicin kan byttes ud med noget, hvor du kan være ''dig selv'' i arbejdsprøvningen, og hvor du kan blive smertedækket efter.

Det kan stærkt anbefales at du føre dagbog under arbejdsprøvningen, som du får vedlagt sagen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 11:38   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Rød trekant på medicin angiver forsigtighed ved fx. bilkørsel. Ikke forbud. Men det er selvfølgelig en individuel sag, hvordan medicinen påvirker een.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 14:51   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Pige29, din arbejdsprøvning er dit bevis på, hvad du kan, og navnligt hvad du ikke kan.

Du kan vælge at trække tiden ud, møde ustabilt, eller, at holde tungen lige i munden og bare få det overstået.

Hvis der er for mange huller i din arbejdsprøvning, så sender de dig bare ud i en ny arbejdsprøvning, og den leg kan fortsætte indtil du har opfyldt deres krav, hvilket kan tage lige så mange år som du orker at bruge på det...

Mht din medicin. Så få fat i din læge. Enten kan din læge give dig noget tilsvarende UDEN rød trekant på, ellers må han sygemelde dig fra arbejdsprøvningen indtil du er stabil nok til at tage medicin uden trekant på.

Endvidere er et RIGTIG godt tip, at møde op til arbejdsprøvning UDEN nogen former for medicin, så du fremstår mest klar omkring din kunnen. Mange lægger et filter på, ved at tage enten smertestillende eller andet, og dermed bliver deres arbejdsprøvning forkert, da deres smertegrænse bliver udvidet og de fejlagtigt kommer til at præsterer flere timer, end hvis de bare mødte op, uden noget.

Spørg din læge om din medicin kan byttes ud med noget, hvor du kan være ''dig selv'' i arbejdsprøvningen, og hvor du kan blive smertedækket efter.

Det kan stærkt anbefales at du føre dagbog under arbejdsprøvningen, som du får vedlagt sagen.
er helt enig, mød altid op.
for mange huller så kan de ikke vurdere ens arbejdsevne og man er lige vidt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 20:06   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Endvidere er et RIGTIG godt tip, at møde op til arbejdsprøvning UDEN nogen former for medicin, så du fremstår mest klar omkring din kunnen. Mange lægger et filter på, ved at tage enten smertestillende eller andet, og dermed bliver deres arbejdsprøvning forkert, da deres smertegrænse bliver udvidet og de fejlagtigt kommer til at præsterer flere timer, end hvis de bare mødte op, uden noget.
Hmmm, jeg vil mene, at man bør tage den medicin, og den dosis, som man plejer for, at kunne opretholde en så normal hverdag som muligt.

Jeg har f.eks. taget smertestillende i mange år, fast dosis hver dag (med mulighed for øgning efter behov).
Hvis jeg havde taget en kold tyrker inden min afprøvning, og sb havde fundet ud af det, så er jeg sikker på, at dén afprøvning var blevet dømt ude, så jeg skulle i en ny.

Jeg mener, at man skal tage sin sædvanlige medicin, som er aftalt med lægen.
Hvis afprøvnings-stedet eller sb så mener, at man skal øge sin medicin, for at kunne yde mere, så bør det vendes med lægen, og hvis denne siger ok for det, så kan det afprøves.

Men så er det vigtigt, at det kommer til, at fremgå af dagbogen, om man reelt bliver i stand til, at yde mere og, om man evt. får bivirkninger af den øgede medicin.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 20:15   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, som jeg skriver er der mange der tager smertelindrende i forbindelse med arbejdsprøvningen (altså mere end de plejer), og det har vi ført set herinde, giver bagslag.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 20:40   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Præcis, som jeg skriver er der mange der tager smertelindrende i forbindelse med arbejdsprøvningen (altså mere end de plejer), og det har vi ført set herinde, giver bagslag.
Helt enig.

Men hvis kommunen kræver det, fordi de er overbevist om, at man så kan yde mere, så kan man være nødt til, at prøve det, i en periode, men det skal foregå i samarbejde med lægen.


Jeg plejer at tage 3 Dolol (syntetisk morfin) om dagen, jeg kan godt tåle, at tage 4, men så bliver jeg mere tung i hovedet, så'n en anelse zombie-agtig, men hvis min ryg udsættes for konstant overbelastning, så hjælper det ikke en hujende fis. Ergo får jeg ikke mere arb.evne af, at øge min smertestillende medicin.

Men fordi jeg prøvede det i en periode, i min forrige arb.prøvning, så kan jeg dokumentere, at det er prøvet.
Så har de ikke længere det, at hænge sig i.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 21:12   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min sagsbehandler foreslog at jeg kunne tage nervepiller, så jeg kunne klare en arbejdsprøvning, hahahahaha..............

Min læge og psykiater farede DIREKTE i tastaturet og skrev og spurgte om hun var fuldstændig rablende vanvittig at komme med sådan et foreslag

Så det blev der naturligvis ikke noget af.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 22:36   #19
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Min sagsbehandler foreslog at jeg kunne tage nervepiller, så jeg kunne klare en arbejdsprøvning, hahahahaha..............

Min læge og psykiater farede DIREKTE i tastaturet og skrev og spurgte om hun var fuldstændig rablende vanvittig at komme med sådan et foreslag

Så det blev der naturligvis ikke noget af.
Da det ville være det der skulle til hvis jeg skulle gennemføre endnu en arbejdsprøvning beroliger det mig da at det er helt hen i vejret
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2012, 22:38   #20
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Hej!

Jeg skal lige være helt med..

Du er ledig fleksjobber??

Hvorfor er du i arbejdsprøvning??

Hvad er dit forsørgelses grundlag, er det ledighedsydelse??

Selvfølgelig kan man sygemelde sig under arbejdsprøvning, man kan da være så dårlig at man ikke kan komme afsted, det har jeg selv været...

Hun kan ikke sende dig på kontanthjælp, hvis du er på ledighedsydelse.

Og selvfølgelig kan sygemelde sig pga. det man er tilkendt fleks på, for ens sygdomme kan da blive værre. Jeg er selv blevet tilkendt pension pga. af forværring af det jegt blev tilkendt fleks på.

Hun lyder ikke specielt egnet til sit job, da hun da gerne skulle arbejde sammen med dig og ikke imod dig...

Husk at have en med til ALLE møder fremover og brug ALDRIG telefonisk kontakt, kun skrift og møder hvor du har en person med dig...

Håber du rigtig mange gode svar i løbet af weekenden...
Ja, jeg er ledig fleksjobber. Da jeg måtte melde fra på det sidste job jeg havde (i ca. 4 mdr), fordi ryggen ikke kunne følge med, valgte jeg at indrømme over for mig selv at fleksjob ikke var noget jeg kunne klare. Jeg har prøvet utallige jobs i min fleks-periode. De varede i gennemsnit 2 mdr. før jeg måtte opgive igen. Så da det job heller ikke kunne gå, valgte jeg at indrømme at det var tid til at søge ftp.

Jeg er i arbejdsprøvning, fordi de vil se hvor meget jeg kan holde til. Går ud fra det er standart når man søger ftp?! Selvom jeg lige havde haft job, kunne de ikke bruge de oplysninger til noget...

Hun kan jo godt sende mig på kontanthjælp hvis jeg ikke er ledig på arbejdsmarkede. Og det mener hun jo ikke at jeg er når jeg sygemelder mig fra jobbet. Det har hun måske ret i. jeg er ikke inde i de paregraffer.

Og HUN mener ikke at jeg kan ringe og melde mig syg, hvis det har noget at gøre med det jeg er tilkendt fleks på. Om hun har ret ved jeg ikke. Men om jeg så har fået en diskusprolaps igen. Så skal jeg møde på arbejd og så prøve at arbejde. Først derefter kan jeg, hvis jeg ikke kan noget, melde mig syg FOR DÉN DAG.

Og jeg kommer ALDRIG til at møde hende alene igen. Ikke engang for at spørge om hvad klokken er!!!
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
for syg til arbejdsprøvning, men ikke syg nok til flex Isabella1 Spørgsmål ang fleksjob 0 25-05-2012 14:53
Ikke egnet til arbejdsprøvning. Bertha65 Alt det andet 18 25-03-2011 09:33
Melde fra DR- Igen at melde fra, jeg tør ikke... Enteneller Alt det andet 3 11-12-2010 11:24
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
arbejdsprøvning - hvad hvis man ikke kan V_Brask Alt det andet 11 13-09-2009 08:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension