K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2010, 16:34   #1
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Fp og egen indkomst

Hej
Jeg har i et populært dameblad læst:
Hvis man har kapitalindkomst, medregnes dette i indkomstopgørelsen, dog ikke de første 5000,- !

Jeg har en lille kapitlaindkomst.

Er der nogen som ved om dette forhold er noget man skal fortælle kommunen, eller de faktisk tager det af sig selv

Godt Nyt år til alle her på siden
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2010, 16:36   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du må tjene 67000 ved siden af din FP, før du bliver modregnet
alså renter af din formue eller værdipapir
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2010, 16:57   #3
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Hej, Tak for dit svar.

Men det jeg er ude efter er, som jeg læste at 5000,- som er tjent ved kapitalindkomst ikke indgår i de 67000, men at det man tjener over 5000 i kapital indkomst gør !

Ved du noget om det ?

Venligst
Custer
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2010, 17:20   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
om du har en mio eller 5000 kr i banken er lige meget
det er kun afkast du bliver modregnet i
alså renterne eller afkast på aktier og obligationer
hvis dit afkast overstiger 67000 kr bliver du modregnet
med 30 kr pr 100 kr du tjener udover de 67000 kr
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2010, 17:56   #5
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej custer.

I min pensionsmeddelelse står der, at kapitalindkomst ikke er medregnet, fordi beløbet er under kr. 5.000,- men beløb over kr. 5.000, skal - så vidt jeg kan se - medregnes i pensionsgrundlaget.

Nu er det lidt svært at drage paralleller til min pensionsberegning, fordi jeg har forskellige pensioner og forsikringer med månedlige udbetalinger - udover den sociale pension.

Jeg kan også se på pensionsberegneren på min kommunes hjemmeside, at kapitalindkomst skal opgives separat.

Men oplys under alle omstændigheder din kapitalindkomst til din kommune. Hellere for mange end for få oplysninger.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 27-12-2010 kl. 18:04.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 02:28   #6
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af custer Se meddelelser
Hej
Jeg har i et populært dameblad læst:
Hvis man har kapitalindkomst, medregnes dette i indkomstopgørelsen, dog ikke de første 5000,- !

Jeg har en lille kapitlaindkomst.

Er der nogen som ved om dette forhold er noget man skal fortælle kommunen, eller de faktisk tager det af sig selv

Godt Nyt år til alle her på siden
Hej
Jeg selv er meget i vildrede om kapitalpension. Men jeg har fundet en pensionsberegner
https://www.borger.dk/SELVBETJENING/...spx?sbid=15021

Det ser ud til hvis beregneren er rigtig, kan man hæve beløbsgrænsen, de ca. 66.000 kr man max må have inden modregning, ved at indbetale(opspare) til "Indbetalinger til pensionsordninger, som ikke er fratrukket lønnen" .
Hvis man indbetaler 40.000 kr. til pensionsordning, hæver man de 66.000 med 40.000 inden der sker modregning. Jeg kender ikke "loftet" for pensionsindbetalinger, men jeg har fundet denne artikkel der siger 100.000 kr. http://360wealth.dk/pensionsloft-opsparing.html

Tænker det nok skal passe, for det er jo den finte "de rige" bruger for at mindske at betale topskat.

Syntes det er surt at skulle modregnes 30% i pension, når man oveni også skal betale kapitalindkomst skat på 25-40%

Jeg kan godt forstå, at der ikke er mange førtidspensionister der arbejder sig ud af pensionen, når man hurtigt kommer til at betale 70% i skat, hvis man har lidt på kistebunden/arbejdsskade erstatning.

Tænk hvis man bare kunne arbejde sig op fra pension til flexjob, for så ville der ikke være nogen begrænsning på hvor meget man max kunne tjene, bare betale alm. normal skat af hele indkomsten.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 14:24   #7
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af custer Se meddelelser
Hej
Jeg har i et populært dameblad læst:
Hvis man har kapitalindkomst, medregnes dette i indkomstopgørelsen, dog ikke de første 5000,- !

Jeg har en lille kapitlaindkomst.

Er der nogen som ved om dette forhold er noget man skal fortælle kommunen, eller de faktisk tager det af sig selv

Godt Nyt år til alle her på siden
må man spørge om hvilken dameblad du har se de oplysninger i ?? og hvilken ude det er udkommet i ..

jeg har selv været inde om undersøge en del omkring de ting i dec. så kan lige finde ud af hvilken link du kan bruge og jeg mener at loftet for den pensions mulighed du skal have er 46000.kr

se her er der en masse info..

http://penge.dk/pension

http://penge.dk/pension/artikler-pen...p-inden-nytaar..

vil så tilføje hvad jeg fik oplyst.. er at hvis man indskyder 46000 kr inde d.29.. så vil man få penge tilbage i skat.. men venter man til i 2011 og oplyser man har en forventning at indskyle det beløb, så vil vi få afkastet hver måned..
og det sidste vil jeg benytte. da det kan ændres i løbet af året hvis man ikke kan nå beløbet..

den sidste kopi er lidt rodet men kan finde i linket..

Fakta om kapitalpension

*

Indbetalingen kan fratrækkes fra i din personlige indkomst med op til 46.000 kr. (2010)
*

Indbetalingen er ikke fradragsberettiget i topskattegrundlaget, dvs. at fradragsværdien i en gennemsnitskommune er op til ca. 37,5 pct.
* Du skal have personlig indkomst for at få skattefradrag for
*

Udbetalingen kan tidligst ske ved din efterlønsalder og senest 15 år herefter. Du kan vælge, at ordningen udbetales på en gang eller af flere gange
* Der betales normalt 40 pct. i afgift til staten ved udbetaling

Sidst redigeret af maja-bell; 28-12-2010 kl. 14:47.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 15:46   #8
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
må man spørge om hvilken dameblad du har se de oplysninger i ?? og hvilken ude det er udkommet i ..

jeg har selv været inde om undersøge en del omkring de ting i dec. så kan lige finde ud af hvilken link du kan bruge og jeg mener at loftet for den pensions mulighed du skal have er 46000.kr

se her er der en masse info..

http://penge.dk/pension

http://penge.dk/pension/artikler-pen...p-inden-nytaar..

vil så tilføje hvad jeg fik oplyst.. er at hvis man indskyder 46000 kr inde d.29.. så vil man få penge tilbage i skat.. men venter man til i 2011 og oplyser man har en forventning at indskyle det beløb, så vil vi få afkastet hver måned..
og det sidste vil jeg benytte. da det kan ændres i løbet af året hvis man ikke kan nå beløbet..

den sidste kopi er lidt rodet men kan finde i linket..

Fakta om kapitalpension

*

Indbetalingen kan fratrækkes fra i din personlige indkomst med op til 46.000 kr. (2010)
*

Indbetalingen er ikke fradragsberettiget i topskattegrundlaget, dvs. at fradragsværdien i en gennemsnitskommune er op til ca. 37,5 pct.
* Du skal have personlig indkomst for at få skattefradrag for
*

Udbetalingen kan tidligst ske ved din efterlønsalder og senest 15 år herefter. Du kan vælge, at ordningen udbetales på en gang eller af flere gange
* Der betales normalt 40 pct. i afgift til staten ved udbetaling
Hej det var noget jeg fandt i Ude og Hjemme som udkom ca 22 dec.

Godt nyt år
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 15:56   #9
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
tak vil lige søge på det..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må man have B indkomst på Ledighedsydelse bsk Alt det andet 6 21-03-2012 15:10
evt. ekstra indkomst/løn Josephine42 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-01-2012 19:02
ændring af indkomst prebberp Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 04-01-2012 23:14
Samlever indkomst??? ca83 Alt det andet 6 02-08-2010 11:26
indkomst knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 31-01-2010 14:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension