K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2014, 14:37   #111
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Min erfaring er at hvis man synes noget er relevant og skal med, så man samarbejde med sagsbehandleren om at få materialet bragt til veje.

Det vil efter min bedste overbevisning, ud fra egen erfaring, bedre at man selv graver dybt i sine bunker, end at sagsbehandleren er måneder om at skaffe materialet fra diverse instanser.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 15:46   #112
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
De skal da begynde ret hurtigt efter ansøgningen og have truffet en beslutning senest 3 måneder efter, - men jeg har en bunke papirer fra min sag, som er samlet sammen af en jurist til brug, hvis sagen går skævt igen-igen-igen.

Retshjælpen sagde, at sagsbehandler hverken må underkende speciallægepapirer eller kræve, at borgeren skal finde egne sagsakter frem, da hun/han sjældent er inde i lovstoffet på samme måde som kommunen.
De har jo det hele derinde.

Min sag er simpelthen så lang og kompliceret, - det sidste fordi INGEN nogensinde har gjort noget ved den. Flere har forsøgt, men er blevet stoppet. Jeg ved sq ikke, hvad det er, der ligger i den, - men rigtig er den ikke!

Sidst redigeret af mukke; 08-04-2014 kl. 15:50.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 15:52   #113
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er måske rigtigt men det hjælper jo heller ikke hvis man ikke selv vil hjælpe med det man kan....for så spænder man bare ben for sig selv og sagen trækker længere ud...hvis de skal til at hente papirer igen...

Du skriver at de har dem...men det kan du ikke være sikker på...det sker tit at papirer bliver væk for kommunen....og her vil det jo hjælpe en selv hvis man så kan smide en bunke papirer som de mangler....sådan at de ikke skal til at hente den på ny...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 15:53   #114
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Hvis man ikke selv finder ekstra materiale frem risikerer man at sagen oversends uden.

De tre måneder du taler om, er fra når sagen overgår til behandling, ikke fra man indsender ansøgning.

Har du modtaget brev om hvornår sagen overgår?
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 16:39   #115
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Nej, for min ansøgning var kun nået til sagsbehandlerens bord fordi den var forkert formuleret. Man kan ikke bede om §17 subsidiært flex. Kun en ting ad gangen.

Der ud over overtalte de mig til at frafalde min ansøgning, men da jeg havde tygget lidt på den sammen med bisidderen, bad jeg hurtigt om betænkningstid.
Målet var tydeligvis at sende mig ud i et længere forløb, der skulle ende med kontanthjælp.

Sagsbehandleren sagde, at de ikke ville tage sig af speciallæge-status og at hun ikke mente, at mine problemer er store nok til flex. Det kan hun sq ikke udtale sig om. Hun manipulerede simpelthen.

Baldersgade har sendt en samling af mine papirer derover fordi de mener, at der er en flex/pensionssag. Altså fra en del af kommunen til en anden!
Sagsbehandlerne har ikke ret til at nægte at tage dem i betragtning!



Jeg søger §17 for at tvinge dem til at læse sagen, men lige nu skal jeg finde ud af, om det vil være et klogt træk at sende juristens samling derover inden jeg indsender en ny ansøgning.

Sidst redigeret af mukke; 08-04-2014 kl. 18:40.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 21:07   #116
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det er ikke fordi jeg ikke selv vil bidrage, men jeg ANER ikke, hvad jeg skal sende. Meget af det står flikket ind i andre tekster, så det er svært at få obverblik over.
Jeg har simpelthen brug for hjælp til det.

Sidst redigeret af mukke; 08-04-2014 kl. 21:29.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 22:34   #117
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Nu har sagsbehandleren bedt mig præsentere alle lægestatus, jeg kan finde og alle papirer på alle mine arbejdsprøvninger og aktiveringer.
Her har du jo sådan set muligheden for, at komme med de ting, der taler for din sag.
Jeg mener du skal tage mod den mulighed med kyshånd, om så du skal bruge et par dage, og nætter, på at finde de ting frem, som du mener kan være relevante.


Da min sag nærmede sig sin slutning ville sb have mig omkring en psykolog.
Tidligere i mit sagsforløb havde en sb lavet en meget sjusket og fejlciteret opremsning af mine lægepapirer, og denne opremsning havde sb genbrugt da jeg skulle til en anden aktør.
Derfor spurgte jeg sb, i en mail, hvilke lægeoplysninger hun havde tænkt sig, at sende til psykologen. Og hun havde (selvfølgelig) tænkt sig, at genbruge den sjuskede og fejlciterede opremsning.

Jeg forklarede hvorfor jeg ikke syntes om den idé og spurgte, om jeg selv måtte sammenfatte mine lægepapirer med henblik på, at sende det til psykologen. Det fik jeg "ja" til.

Jeg satte mig med alle mine lægepapirer og sammenfattede det hele i kronologisk orden.
Enkelte steder var det lidt uenighed mellem de forskellige speciallæger og der valgte jeg selvfølgelig den, der talte til min fordel og nævnte ikke et ord om den anden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 00:02   #118
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ja, men de har jo fået det.
Skal lige høre fra juristen. Ved ikke hvad de synes er relevant og hvorfor. Er rundt på gulvet.
Det er ikke bare sådan, at jeg kan finde det frem. Det gemmer sig inde i tekster. Er det ENHVER lægestatus? Næppe. Nogle af dem er midtvejsmeldinger inde i et forløb og rummer oplysninger, som ikke har noget med denne sag at gøre.

Jeg kan ikke gennemskue det her. Jeg kan ikke bedømme det. jeg ved ikke, hvornår det er noget rod eller ikke. Kan ikke se det. Har ikke det der overskud længere og billedet er forvirrende. Jeg har ikke "sygdomme", som er til at tage og føle på. Det er en blanding af fysiske og psykiske ting.

Hvis jeg skal tro juristen og den sociale retshjælp, er det kommunen, der selv skal gennemskue min sag. Her hører jeg det modsatte.
Hvis ingen i kommunen tager ansvar for, at det er de rigtige papirer, hvor skal man så gå hen?
Det her er til at gå i spåner over.

Jeg har skrevet til juristen og bønfaldet hende om at sige mig, hvad jeg kan sende. Jeg har INGEN fornemmelse selv.
Måske ville Københavns Retshjælp være noget....bare der er mulighed for stabil kontakt og stabil rådgivning.
Jeg kan ikke det her.

Sidst redigeret af mukke; 09-04-2014 kl. 01:13.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 07:43   #119
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Ja, men de har jo fået det.
Skal lige høre fra juristen. Ved ikke hvad de synes er relevant og hvorfor. Er rundt på gulvet.
Det er ikke bare sådan, at jeg kan finde det frem. Det gemmer sig inde i tekster. Er det ENHVER lægestatus? Næppe. Nogle af dem er midtvejsmeldinger inde i et forløb og rummer oplysninger, som ikke har noget med denne sag at gøre.
Det er før set, at ting er forsvundet i kommunerne, nogen har oplevet, at hele deres sag er forsvundet.

Når din sb ikke mener, at dine problemer et store nok til flex, så er det måske netop fordi der er ting, der mangler i din sag.

Jeg er lidt forvirret over, at du skriver:
"Det er ikke bare sådan, at jeg kan finde det frem. Det gemmer sig inde i tekster."

Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det fungere hos andre, men jeg har en kopi (altså på papir) af samtlige mine special-lægeerklæringer, røntgenbeskrivelser, statusattester og helbredserklæringer i en mappe.

Du kan også evt. kontakte de læger, hospitaler o.l., som du har været i kontakt med, og bede om aktindsigt.

Det jeg mener er bare, at hvis nu, at der vitterligt er ting fra din sag, som er forsvundet, så har du her alle tiders mulighed for, at komme udenom evt. lægepapirer, som taler imod din sag.

Håber du forstår hvad jeg mener.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 08:17   #120
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Som jeg sagde, jeg har det ikke så grydeklart og har ikke en "sygdom", som er til at tage og føle på.
Jeg har mine lægepapirer, fys-beskrivelser, psyk beskrivelser osv og så en lang smøre om mislykkede forsøg på at få varige jobs, - helt tilbage til 80erne. Det har være fysiske problemer og frygt og dysfunktion hele vejen, men det hedder jo ikke noget.

Jeg har rodet rundt i papirerne, men jeg er for subjektiv. Det ene øjeblik finder jeg et papir og tænker "det der", men et par timer efter ser jeg det helt anderledes, - der står måske noget helt andet end jeg troede.
Nej, jeg kan ikke.

Jeg havde håbet, at juristen ville følge den til dørs, men det har hun nok ikke tid til alligevel (the story of my freaking life), så jeg har skrevet, at hun ikke skal høre mere fra mig, hvis hun bare vil fortælle mig, om jeg gør klogt i at kopiere en bestemt bunke.

Det, Baldersgade har samlet og sendt er konkluderende papirer. Alt det andet forvirrende mellem halløj, hvordan skal jeg dog håndtere det`?

Sidst redigeret af mukke; 09-04-2014 kl. 08:38.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension