K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2009, 00:41   #81
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er fandeme så fordækt det hele, at det er til at brække sig over

Luskepolitik, det er hvad det er!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 11:23   #82
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Historien er ikke slut endnu... den fortsætter i Folketinget i disse dage.

Også i dag klokken 13.00.

Men læs også her:

Citat:
Ringsted kommune er en af forsøgskommunerne. Her er der udset 100 til at deltage i forsøget, som bliver forvaltet at en såkaldt anden aktør, Quick Care. Firmaet er et team af fysioterapeuter, hvis 'kerneydelse er afklaring og opkvalificering af sygemeldte'. Afklaringen sker fortrinsvis via fysisk træning.

Alle deltagere i forsøget har fået besked på at møde op i et lokalt fitnesscenter. Hvis de udebliver, mister de sygedagpengene.
Citat:
Juraprofessor Kirsten Ketcher fastholder dog, at trods de nye begrundelser, så er forsøget ulovligt.

Hos LO Midtsjælland er man enig med juristen:

- Vi mener, at forsøget er ulovligt. Arbejdsmarkedsstyrelsen har undersøgt sig selv. Derfor har vi søgt aktindsigt i den korrespondance, som styrelsen har haft med Kammeradvokaten om juraen. Vi vil gerne vide, hvad det er for argumenter, Kammeradvokaten har for lovligheden, men det har vi fået afslag på, siger Henrik Kjær.
http://www.arbejderen.dk/index.aspx?...S_ID=1&C_ID=76


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 11:48   #83
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
I samrådet oplyste ministeren, at forsøget foreløbig har kostet fem deres sygedagpenge. Havde de været født i et andet år, ville de ikke være sket.

Men trods de klare meldinger inden samrådet, så sprang Dansk Folkepartis ordfører Bent Bøgsted fra, han vil alligevel ikke kræve forsøget stoppet. Dermed har ministeren ikke et flertal imod sig, og forsøget kan fortsætte.
Foreløbig 5 skæbner der er blevet rundbarberet i forsøget... men nej Bent Bøgsted hoppede lige over og støttede de tvivlsomme forsøg... det blev åbenbart for meget at forsvare nogen syge når det blev virkelighed
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 12:02   #84
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Det er godt nok grotesk.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 12:28   #85
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
I samme forbindelse skrev jeg endnu engang til denne prægtige journalist fra DR for at rose ham for hans arbejde. Få sekunder efter indløb denne mail fra ham.


Hej Peter

To notater fra Kammeradvokaten er lige blevet offentliggjort på Arbejdsmarkedsstyrelsens hjemmeside:
http://www.ams.dk/sw28978.asp

Og kl. 13 i dag er der hasteforespørgsel til sagen i Folketinget.

Der ligger nu også en stribe svar fra ministeren på Folketingets hjemmeside.

De bedste hilsner Jesper :-)


Endnu engang: vi skal værne om vores dygtige journalister.
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 21:28   #86
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
godt, at du phww skynder dig at rose, den slags journalister kan vi ikke få for mange af

Hm, har forsøgt at tygge mig igennem brevet fra kammeradvokaten men må tilstå at min hjerne simpelthen ikke kan kapere det.

Er der nogen der kan forfatte et konkret og forståeligt sammenfattet indhold af dette?

Kort sagt: hva er det han siger?

På forhånd tak for hjælpen.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 00:01   #87
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
he-he... Buster...

Det betyder, at Regeringen har sparet på juristerne i diverse ministerier, så de fyrer bare love af, og så er det op til domstolene at vurdere, om det strider med Menneskerettighederne.

Jeg vil gætte mig til, at der sidder en flok stressede og nyuddannede jurister, der får det som deres første opgave at lave (lorte)lovgivninger for borgerne, så der kan komme skattenedsættelser, fordi så mange undervejs får frataget deres forsørgelse og ikke orker - har penge til - at køre en retssag.

Denne gang var det så bare en journalist, der "opdagede", at det var en (lorte)lovgivning, som var totalt ude i hegnet, og jeg gad godt være en flue på væggen hos de jurister, der adskillige gange må ændre bekendtgørelse om bekendtgørelse om bekendtgørelse, så ingen aner, hvad der er op eller ned.

Det må helt klart være yderst pinligt, at man sidder som jurist og nu må høre i radioen, folketinget osv. og nu flere gange rundt om Kammeradvokaten pga. det makværk, man har lagt navn til.

Det viser bare, hvilken tillid man kan have til fremtidige - og gamle - lovgivninger fra regeringens side.

Men for at svare på dit spørgsmål, så blåstempler Kammeradvokaten forsøget ved at sige, at "opfølgning" inkluderer behandling, revalidering,træning osv. Altså siger han, at det er lovligt. Han kalder "opfølgning" for et "samlebegreb".

Det var en meget kort "oversættelse".

Et andet punkt er forskellen på genoptræning og behandling.

En kommune må IKKE "behandle" eller "ordinere behandling" (min formulering).

Det er kun en læge, der må ordinere behandling... i forsøget drejer det sig om "smertetackling".

Kommunen må altså IKKE standse sygedagpengene, hvis en læge ikke har ordineret en behandling, selvom kommunen siger behandling.

http://www.ams.dk/graphics/Dokumente...0DOK157689.pdf

Så foreslås endnu en lovændring, for at lovliggøre forsøget.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 01:41   #88
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Flere bliver smidt på porten p.gr af sygdom
Læs mere på:
http://nyhederne.tv2.dk/video/index....-21728536.html

Sidst redigeret af bla-bla; 16-04-2009 kl. 02:14.
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 02:18   #89
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det er trist.

Det er, som om de tænker, at først tager vi pengene, så bliver den syge nok rask.

Hjælper det ikke, så prøver vi med hjemløshed. Det skal nok virke.

Næste skridt er at fjerne barnet, fordi den voksne selv er skyld i det hele, for "der er jo ikke noget at komme efter", da "det er ikke samfundets skyld" mere. Det er den enkeltes ansvar.

(jeg må vist hellere gå i seng... før jeg hidser mig så meget op, at jeg ikke kan sove...)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 09:45   #90
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Undskyld mig lige. men er det overhovedet gået op for dem , at HUN ER SYG.

Dette er helt undladt. Og så snakkes der bare videre om manglende overblik over egen situation! FØJ.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advarsel Job og førtidspension ErikD Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 06-04-2011 00:03
Advarsel!!!! Ragdoll Det er da strengt ! 21 17-04-2009 12:00
Advarsel stenbuk Din historie 2 12-05-2008 22:29
ADVARSEL!!! Willis nhg21 Din historie 0 03-01-2007 14:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension