K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2011, 10:38   #1
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Sidder og tænker.....

Når nu Vi er så mange, der skriver hist og pist = Kunne det ikke være muligt, at samle fra K10, Kontanten og hvor vi ellers falder over mennesker, der skriver om deres fortvivlede situation, få samlet alt sammen gjort det overskueligt samt kontakte hende, der står bag underskrifts indsamlingen = Gensidig Forsørgelsespligt - Nej tak. Møde op i samlet trop = Medier, samt div. aflevere alt inde på Christiansborg = Få sat en fælles focus på PROBLEMERNE HER I VELFÆRDS DANMARK = DER ER JO VALG LIGE OM LIDT.

Samtidig endnu engang komme med en opfordring til alle = Gå ind og sæt Jeres underskrift på Linket:

http://skrivunder.dk/sign/?subdomain=forsoergelsespligt

Lad linket sprede sig som ringe i vandet....Til familie, venner & kollegaer, ingen ved jo, hvor lynet slår ned næsten gang...

Ved det har været en drøj kamp, at nå til det antal underskrifter der er på nuværende tidspkt. = Det undrer mig, når nu vi er så mange, der giver vores mening til kende.....

Lidt hist og pist, dør hend i strømmen = Fælles fodslaw bliver synligt.

Lotus


__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 11:37   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Til alle der er på Facebook:

Over feltet "Hvad har du på hjertet" trykker i på "Link". Indsæt ovenstående link.
Tryk "Vedhæft".
Skriv evt. en personlig opfordring i feltet "Sig noget om dette link".
Tryk "Del".

Hermed har I postet linket, så alle jeres såkaldte venner derinde ser det.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 11:57   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg overvejer seriøst at oprette en profil mere på fb til alt hvad der har med sygdom og politik at gøre

Jeg ved ikke med andre men jeg sidder hver dag med så meget (er også bisidder) og skriver så meget at jeg vil have et sted til fis og ballade og hvor jeg ikke vil have blandet politik ind og hvor jeg bare kan få lov at være mig og lukke det **** ud som jeg i den grad også indeholder , jeg har såmænd gamle klassekammerater på min liste som end ikke ved at jeg er førtidspensionist så jeg vil ikke have hverken politik eller sygdom ind på min profil , og kan fornemme på nogle andre at de har det på samme måde

faktisk først for ganske nylig at jeg har sat linket på til K10 under hjemmeside, så derfor opfodre jeg aldrig til noget via min profil ...

måske en ny profil ville være på sin plads til sådanne ting

jeg har flere mail adresser bla en der hedder @k10.dk og der har jeg lige sat underskrift indsamlingen ind i signaturen for det er den mail jeg bruger til at skrive fra til alt hvad der har med politik og sygdom at gøre, så sådan kan man også få den underskift indsamling ud ...

Måske nogen af os der er på andre fora lige kunne tage en smut rundt i dem og huske folk på at den indsamling er der ...

Lotus jeg kan godt lide din ide og guderne skal vide at vi har forsøgt herinde fra at gøre som du foreslår (for nogen år siden lavede vi et skema man kunne udfylde og fortælle sin historie og det blev så sendt til div medier politikere osv ingen respons ) men det er et kæmpe arbejde og der bliver nød til at være en eller to koordinator på sådan et projekt og tror ikke der er mange der har energi og ressourcer til det
  Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 13:07   #4
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Done

Done på livs og face :-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Til alle der er på Facebook:

Over feltet "Hvad har du på hjertet" trykker i på "Link". Indsæt ovenstående link.
Tryk "Vedhæft".
Skriv evt. en personlig opfordring i feltet "Sig noget om dette link".
Tryk "Del".

Hermed har I postet linket, så alle jeres såkaldte venner derinde ser det.
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 14:10   #5
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg overvejer seriøst at oprette en profil mere på fb til alt hvad der har med sygdom og politik at gøre

Jeg ved ikke med andre men jeg sidder hver dag med så meget (er også bisidder) og skriver så meget at jeg vil have et sted til fis og ballade og hvor jeg ikke vil have blandet politik ind og hvor jeg bare kan få lov at være mig og lukke det **** ud som jeg i den grad også indeholder , jeg har såmænd gamle klassekammerater på min liste som end ikke ved at jeg er førtidspensionist så jeg vil ikke have hverken politik eller sygdom ind på min profil , og kan fornemme på nogle andre at de har det på samme måde

faktisk først for ganske nylig at jeg har sat linket på til K10 under hjemmeside, så derfor opfodre jeg aldrig til noget via min profil ...

måske en ny profil ville være på sin plads til sådanne ting
Hej Hejdien

Fint du vil holde sygdom og politik ude fra din "rigtige" profil. Men hvis det kan lade sig gøre at du opretter en profil mere, ser jeg en alvorlig risiko for du lokker andre profiler (personers skæbne) i en fælde/uføre hvis disse profiler ikke skriver fra deres Profil 2 dæknavn.

Desuden er der jo det fakta at ip adresser stadig er den samme, uanset om du skriver fra din rigtige profil eller profil 2, medmindre du vil skrive fra en anden persons netopkobling


Kan absolut kun opfordre/fastholde Web og brugere til at holde K10 uden for Facebook, for ellers vil det hurtigt skabe kaos for os K10 brugere.

Facebook skaber socialt netværk, men FB er smart, for de har også skrevet i deres betingelser, at alt hvad man skriver af info/oploader af foto bliver deres. Alle disse oplysninger sælger de til forsikringsselskaber og markedting firmaer.

Hvis nogen husker, så var der for et år siden i TV avisen, nogle arbejdskollegaer der havde fået frastjålet et par arbejdsmobiler på en bytur.
Den ene skrev på FB, at hendes tlf. var stjålet, så derfor kunne hun ikke besvare opkald.
En af hendes veninder skrev på FB for sjov til hende, "I har nok haft en våd bytur og glemt/mistet tlf. på turen"

Forsikringsselskabet nægtede at udbetale erstatning, da de var i tvivl om deres erstatningskrav var på sande forudsætninger.
De henviste endda til at veninden på FB havde sået tvivl om tlf.nes bortkommen.

De omtalte kollegaer, havde spærret så meget de troede muligt, alligevel fik forsikringsselskaberne oplysningerne.

Som bruger på FB, kan man ikke spærre for at oplysningerne "høstes" på nogen måde.


Overfører man erfaringerne til K10/FB, vil man :

1. ikke længere være annonym, hvis ens rigtige/dæk-navn og ip nr.(ip står i alle mail) kendes.

2. skriver man indlæg herinde, og ændrer lidt på personer/tal for ikke at blive genkendt i indlæg, vil forvirringen mellem det sande og indlægget gøre forsikringsselskaber / kommuner i tvivl og vil underkende ens krav/behov.
Derfor er det meget vigtigt, ens IP navn IKKE kendes.

3. Forsikringsselskaber vil optage jagten på kommende udbetalte erstatninger, hvis de kan så tvivl om berettigelse til erstatning.

4. Kommuner vil kalde til "Torskegilde", hvis de få begrundet mistanke om ens oplysninger til sagsbehandling er rigtig, berettiget til flex, fp ydelse eller handicap hjælpemidler.


Med andre ord : HOLD ALTID K10 og ens personlige sager der kan give bagslag socialt og økonomisk der OG FACEBOOK LANGT FRA HINANDEN.

Livet består af risiko, for hvem ved, måske er din næste post i indbakken fra en kær ven eller et forsikringsselskab der er gemt bag et brugernavn.

Til trådopretter kan jeg sige, at det ville være fint om dem der har mod til at stå frem i medier, kan kontaktes ved at skrive til en gruppe bestående at disse mennesker.
Om en sådan gruppe findes ved jeg ikke, for jeg har ikke modet til at deltage

Mvh Mr x
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 16:38   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser
Med andre ord : HOLD ALTID K10 og ens personlige sager der kan give bagslag socialt og økonomisk der OG FACEBOOK LANGT FRA HINANDEN.
Nu er der forhåbentlig ikke nogen der fusker så der er noget der kan "give bagslag socialt og økonomisk".

Men jeg vil da give ret i, at eftersom det er ekstremt personlige ting vi deler herinde udover det sagsbehandlingsmæssige, så er det en god idé ikke at fortælle folk man kender hvad man kalder sig herinde.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 17:07   #7
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser
Hej Hejdien

Fint du vil holde sygdom og politik ude fra din "rigtige" profil. Men hvis det kan lade sig gøre at du opretter en profil mere, ser jeg en alvorlig risiko for du lokker andre profiler (personers skæbne) i en fælde/uføre hvis disse profiler ikke skriver fra deres Profil 2 dæknavn.

Desuden er der jo det fakta at ip adresser stadig er den samme, uanset om du skriver fra din rigtige profil eller profil 2, medmindre du vil skrive fra en anden persons netopkobling


Kan absolut kun opfordre/fastholde Web og brugere til at holde K10 uden for Facebook, for ellers vil det hurtigt skabe kaos for os K10 brugere.

Facebook skaber socialt netværk, men FB er smart, for de har også skrevet i deres betingelser, at alt hvad man skriver af info/oploader af foto bliver deres. Alle disse oplysninger sælger de til forsikringsselskaber og markedting firmaer.

Hvis nogen husker, så var der for et år siden i TV avisen, nogle arbejdskollegaer der havde fået frastjålet et par arbejdsmobiler på en bytur.
Den ene skrev på FB, at hendes tlf. var stjålet, så derfor kunne hun ikke besvare opkald.
En af hendes veninder skrev på FB for sjov til hende, "I har nok haft en våd bytur og glemt/mistet tlf. på turen"

Forsikringsselskabet nægtede at udbetale erstatning, da de var i tvivl om deres erstatningskrav var på sande forudsætninger.
De henviste endda til at veninden på FB havde sået tvivl om tlf.nes bortkommen.

De omtalte kollegaer, havde spærret så meget de troede muligt, alligevel fik forsikringsselskaberne oplysningerne.

Som bruger på FB, kan man ikke spærre for at oplysningerne "høstes" på nogen måde.


Overfører man erfaringerne til K10/FB, vil man :

1. ikke længere være annonym, hvis ens rigtige/dæk-navn og ip nr.(ip står i alle mail) kendes.

2. skriver man indlæg herinde, og ændrer lidt på personer/tal for ikke at blive genkendt i indlæg, vil forvirringen mellem det sande og indlægget gøre forsikringsselskaber / kommuner i tvivl og vil underkende ens krav/behov.
Derfor er det meget vigtigt, ens IP navn IKKE kendes.

3. Forsikringsselskaber vil optage jagten på kommende udbetalte erstatninger, hvis de kan så tvivl om berettigelse til erstatning.

4. Kommuner vil kalde til "Torskegilde", hvis de få begrundet mistanke om ens oplysninger til sagsbehandling er rigtig, berettiget til flex, fp ydelse eller handicap hjælpemidler.


Med andre ord : HOLD ALTID K10 og ens personlige sager der kan give bagslag socialt og økonomisk der OG FACEBOOK LANGT FRA HINANDEN.

Livet består af risiko, for hvem ved, måske er din næste post i indbakken fra en kær ven eller et forsikringsselskab der er gemt bag et brugernavn.

Til trådopretter kan jeg sige, at det ville være fint om dem der har mod til at stå frem i medier, kan kontaktes ved at skrive til en gruppe bestående at disse mennesker.
Om en sådan gruppe findes ved jeg ikke, for jeg har ikke modet til at deltage

Mvh Mr x
Jeg er meget enig! Jeg kunne ikke drømme om at blande de to ting sammen.

Jeg er meget meget glad for K10 og alle jer herinde. Men det er et sted jeg kommer for at få hjælp, give hjælp om muligt. Ikke et sted hvor jeg viser hvem jeg er. K10 er for syge mennesker, og det er vi jo allesammen af den ene eller anden grund, og det er skønt at kunne være her.

Facebook er jeg mig. Jeg har alle mine venner osv. Facebook er for mennesker. Jeg vil ikke være 'hende den syge'- altså det er jeg jo. Men mine problemer er ikke min identitet. Jeg har min identitet, som godt nok har nogle problemer. Men jeg vil ikke identificeres med mine skavanker.

Desuden er der som Mr X også påpeger store risici for at kryds-bruge de to steder. Alt hvad man siger kan blive brugt imod en. Som nu den her kæntringsulykke hvor unge udtrykker deres sorg i fb-gruppen, og straks er de citeret på ekstrabladet, med fulde navn osv. Hvis vi gjorde det samme, så kunne vi pludselig ende på forsiden, hvor sagsbehandlere osv kan bruge vores udtalelser som de har lyst. Nej tak...
__________________
Tilkendt førtidspension pr 1/3 2011
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 17:19   #8
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg overvejer seriøst at oprette en profil mere på fb til alt hvad der har med sygdom og politik at gøre


Jeg ved ikke med andre men jeg sidder hver dag med så meget (er også bisidder) og skriver så meget at jeg vil have et sted til fis og ballade og hvor jeg ikke vil have blandet politik ind og hvor jeg bare kan få lov at være mig og lukke det **** ud som jeg i den grad også indeholder , jeg har såmænd gamle klassekammerater på min liste som end ikke ved at jeg er førtidspensionist så jeg vil ikke have hverken politik eller sygdom ind på min profil , og kan fornemme på nogle andre at de har det på samme måde

faktisk først for ganske nylig at jeg har sat linket på til K10 under hjemmeside, så derfor opfodre jeg aldrig til noget via min profil ...

måske en ny profil ville være på sin plads til sådanne ting

jeg har flere mail adresser bla en der hedder @k10.dk og der har jeg lige sat underskrift indsamlingen ind i signaturen for det er den mail jeg bruger til at skrive fra til alt hvad der har med politik og sygdom at gøre, så sådan kan man også få den underskift indsamling ud ...

Måske nogen af os der er på andre fora lige kunne tage en smut rundt i dem og huske folk på at den indsamling er der ...

Lotus jeg kan godt lide din ide og guderne skal vide at vi har forsøgt herinde fra at gøre som du foreslår (for nogen år siden lavede vi et skema man kunne udfylde og fortælle sin historie og det blev så sendt til div medier politikere osv ingen respons ) men det er et kæmpe arbejde og der bliver nød til at være en eller to koordinator på sådan et projekt og tror ikke der er mange der har energi og ressourcer til det
Hejsa Hejdien

Du siger du måske gerne vil opretten ny profil på FB til alt hvad der har med sygdom og politik at gøre og jeg vil lige henlede din og andres opmærksomhed på, at sådanne profiler er der oprettet nogle stykker af. De hedder F.eks i vesthimmerland kommune(min gruppe). Der er oprettet 10 sådanne sider, men måske mangler din kommune og så ville det da være dejligt om du oprettede den. Du ved synlighed synlighed synlighed.
Se link
http://www.facebook.com/home.php#!/g...04455006281397



M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 17:57   #9
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Nu er der forhåbentlig ikke nogen der fusker så der er noget der kan "give bagslag socialt og økonomisk".

Men jeg vil da give ret i, at eftersom det er ekstremt personlige ting vi deler herinde udover det sagsbehandlingsmæssige, så er det en god idé ikke at fortælle folk man kender hvad man kalder sig herinde.
Nej forhåbentligt er der ikke nogen der fusker, men uskyldig fis og ballade kan blive misforstået/benyttet på fb, hvis f.eks. du skrev på din profil (hvad har du på hjertet) at du ikke kunne kontaktes, fordi du skulle til en anden landsdel. I sjov kunne jeg jo så kommentere, at "nå skal du nu lave sort arbejde igen?"
Udenforstående kunne mistolke oplysningen, at måske er der noget om snakken

Til andre læsere må jeg hellere blot sige, at det er helt opspind, for annagw og jeg kender ikke hinanden.

Må erkende jeg ser rødt, når jeg hører fb og har nedlagt min profil for lang tid siden, da jeg oplevede derinde at få en opfordring fra en ven til at deltage i en test, men da jeg var mistænkelig over denne opfordring, ringede jeg til ham og fik afkræftet at han havde sendt noget til mig. Heldigvis undgik jeg at falde i en fælde.

Jeg har dog ikke noget imod kommunernes kontrol teams indsats, for at spotte sociale bedragere, bare det ikke bliver østtyske KGB tilstande, hvor alle er bange for alle.

En anden ting er at det bliver mere og mere en regel at vi mennesker googler hinanden. Det er f.eks. meget brugt af arbejdsgivere.

Mvh Mr x
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 18:09   #10
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MineBørnsMor Se meddelelser
Som nu den her kæntringsulykke hvor unge udtrykker deres sorg i fb-gruppen, og straks er de citeret på ekstrabladet, med fulde navn osv. Hvis vi gjorde det samme, så kunne vi pludselig ende på forsiden, hvor sagsbehandlere osv kan bruge vores udtalelser som de har lyst. Nej tak...
Rigtigt godt eksempel du kommer med der og jeg er lidt stødt over tv2 i aften kl 20 sender "Tragedien i Præstø"

Hvorfor giver TV2 ikke de implicerede ro til at komme sig over ulykken, indtil alle er udskrevet fra sygehuset og man kan konstatere de kortvarige mén
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er hvad jeg tænker Bia Accept fra vores omgivelser 7 22-09-2013 18:55
Hvem tænker på fleksjobberne? isteen Politik og Samfund 30 05-06-2010 11:22
Hvad tænker de på? Lizzy Det er da strengt ! 4 09-04-2010 15:24
Endelig nogen, der tænker på os!!!! zuza Politik og Samfund 0 13-08-2007 12:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension