K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2008, 12:56   #1
bullermus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2008
Lokation: varde
Alder: 50
Indlæg: 8
Styrke: 0
bullermus er ny på vejen
hjælp hvad gør jeg ???

hejsa jeg er en pige på 35 år.
jeg skriver her i håb om at nogen kan give mig et råd eller to.
jeg blev sygemeldt d. 4/10 07 kom til mr scanning i januar 08.
det viste sig jeg hade en stor diskus i lænden.
jeg var under kniven d. 11/4 08.
2 1/2 månede efter var den gal igen samme sted og jeg var til en ny mr scanning. kom under kniven igen d. 30 / 6 08.
fik så brev fra kommunen d. 16/10 08 om at de stopper mine sygedagpenge.
en af grundene var at jeg ikke er i eller venter på lægelig behandling skriver de.
men d. 7/10 var jeg til samtale med en kirug på sygehuset der sage at jeg skal have lavet en stivgørende op af 2 led i lænden men han ville lige have en ny mr scanning inden og håber så på at han kan op før jul.
det ringede jeg og sage til kommunen d. 8 /10 08.

var så til mr scanning i går og venter nu på at hører fra lægen.

jeg er godt nok ved at være så træt af det hele og ved slet ikke hvad jeg skal gøre. kommunen skrev i brevet at de vil røde mig til hurtigst muligt at søge kontant hjlæp da mine sygedagpenge ophører d. 31/10 08.


hjælp hvad skal jeg dog gøre.

mvh carina
bullermus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 13:02   #2
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
hej carina.

Så fandt du herind. Jeg kan ikke svare dig, men der vil komme mange gode svar og råd til dig, fra andre.
annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 13:04   #3
bullermus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2008
Lokation: varde
Alder: 50
Indlæg: 8
Styrke: 0
bullermus er ny på vejen
ja det lykkedes og endnu 1000 tak for hjælpen
bullermus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 13:11   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej
Hvis du stadig er under behandling, så har du ret til at få forlænget dine sygedagpenge. Du skal bede om et skriftlig brev om stop af sygedagpenge, hvis de fortsat holder fast på, at sygedagpengene skal stoppes. Og får du det, synes jeg, du skal klage over afgørelsen på stop af sygedagpenge og henvise til loven om forlængelse af sygedagpenge:

https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K9

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

og hvis de endnu ikke har fået lavet ressourceprofil på dig osv...:

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 13:30   #5
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Hej Buller :)

Vi er her alle for at støtte dig.. Det skal du bare vide.. Desværre ved jeg ikke meget om loven,.. Men jeg er god for et par Knus eller en skulder at græde ud ved..

Håber Curls kunne hjælpe dig lidt ...

Lisa
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 15:06   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja som curls skriver skal du brokke dig.

Skriv et brev hvor du gør opmærksom på at du stadig er i behandling.

D 7/10 08 var jeg til samtale med læxe xxx på xxx sygehus, hvor denne oplyste mig om at jeg skal have lavet en stivgørende op af 2 led i lænden.

I påtænker at stanse mine sygedagpenge pr 31/10 08, derfor vil jeg gøre jer opmærksom på sygedagpengelovens § 27 og §27 punkt 3
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når
3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden.

og fordi I endnu ikke har udfærdiget en ressourceprofil vil jeg yder mere gøre opmærksom på § 28
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Husk at skrive kilde på, altså https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K9


Til din oplysning skal du vide, at netop retsinfo.dk, er en god kilde, for dem bruger de fleste sagsbehandlere selv.

Eller noget i den stil, vil de så stadig stoppe skriver du at du ønsker at klage over, beslutning om at stanse sygedagpengene.

Helt taktisk set ville jeg personligt vente med at gøre dem opmærksom på § 28, men i stedet spørge ind til, om der ikke skal sættes noget i gang så man kan finde ud af hvad jeg skal efter endt syge periode, fordi jeg ønsker at få afklaret min fremtidige job situation, da jeg naturligvis ønsker at kunne bestride et job, men ikke forventer at kunne det under ordinære vilkår, og derfor slet ikke er berettiget til kontanthjælp... noget i den stil.
Selve § 28 ville jeg smide i hovedet af dem efter endt behandling hvor de igen begynder at ville lukke sygedagpengene, der har jeg indirekte gjort opmærksom på at der skal gøres andre foranstaltninger, så det har de haft rig mulighed for, at de så ikke gør det trods opgådringen, skal edder hakme også være deres problem og ikke mit. Derfor ville jeg vælge at gøre det på den måde, men det mest fornuftige er at give dem § 28 med det samme.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 17:19   #7
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Hej Bullermus.

Først og fremmest en knus herfra, det må da være tiltrængt med alle de operationer og så dum en sagbsbehandler du har..

Som Curls skriver og henviser til, har du RET til at få forlænget din sygedagpenge periode, eftersom du stadig er under behandling, og muligvis vil gøre dig rask.

Du skal skrive et brev til dig sagsbehandler, og evt vedlægge en udtalelse fra den læge som behandler dig, eller vedlægge kontaktinformationer til lægen, så kan sagsbehandleren selv take kontakt!

Hun må ikke stoppe dine sygedagpenge!

Jeg har selv været ude for det, du er i nu - min sagsbehandler var ved at sætte mig på kontanthjælp, hun havde bare lige "glemt" at læse at min sag er under behandling i arbejdsskadestyrelsen, og jeg går og venter på at komme til behandling på Odense Universitetshospital. Sådan er det med de sagsbehandlere, de glemmer tit ting, og dine sagsmapper/akter bliver ofte væk!

Gem alt hvad du har, også når du skriver til dem, tag en kopi, og hvis i taler i tlf sammen, skriv datoen ned, så har du altid noget at referere til!

Held og lykke til dig..
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 20:38   #8
bullermus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2008
Lokation: varde
Alder: 50
Indlæg: 8
Styrke: 0
bullermus er ny på vejen
takker jer alle for de svar i har givet håber der måske kommer mere jeg kan bruge.

er der måske nogen af jer der har fået lavet en stivgørende op og kan fortælle hvordan jeg står efter den ???

knuzzz buller
bullermus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2008, 21:12   #9
lobo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2008
Lokation: lejre
Indlæg: 1
Styrke: 0
lobo er ny på vejen
hej bullermus

Citat:
Oprindeligt indsendt af bullermus Se meddelelser
hejsa jeg er en pige på 35 år.
jeg skriver her i håb om at nogen kan give mig et råd eller to.
jeg blev sygemeldt d. 4/10 07 kom til mr scanning i januar 08.
det viste sig jeg hade en stor diskus i lænden.
jeg var under kniven d. 11/4 08.
2 1/2 månede efter var den gal igen samme sted og jeg var til en ny mr scanning. kom under kniven igen d. 30 / 6 08.
fik så brev fra kommunen d. 16/10 08 om at de stopper mine sygedagpenge.
en af grundene var at jeg ikke er i eller venter på lægelig behandling skriver de.
men d. 7/10 var jeg til samtale med en kirug på sygehuset der sage at jeg skal have lavet en stivgørende op af 2 led i lænden men han ville lige have en ny mr scanning inden og håber så på at han kan op før jul.
det ringede jeg og sage til kommunen d. 8 /10 08.

var så til mr scanning i går og venter nu på at hører fra lægen.

jeg er godt nok ved at være så træt af det hele og ved slet ikke hvad jeg skal gøre. kommunen skrev i brevet at de vil røde mig til hurtigst muligt at søge kontant hjlæp da mine sygedagpenge ophører d. 31/10 08.


hjælp hvad skal jeg dog gøre.

mvh carina
Kære Bullermus.
Jeg er hustru til min dejlige mand, som i august 2007 som kom ud for en alvorlig ulykke. Hans situation mht. dagpenge ligner meget din, og han fik meddelse om ophør af sygedagdagpenge d. 16. sept 208 som han skulle opereres d. 24. sept 2008. Hans fagforening hjælper med ankesag - hvis du er medlem af en sådan, så kontakt dem hurtigst muligt. Søg skriftligt om agtindsigt, enten på mail eller anbefalet brev.Du kan også møde personligt op og bede en kvittering for det du vil aflevere. Undgå helst telefonisk kontakt og hav bisidder med til møder med sagbehandler. Hvis du skal igang med klage, er det rigtig godt at medsende kopi af lægejournaler både fra egne læge,samt sygehus/speciallæge. Du har ret til klagevejledning medsendt når der kommer en skriftlige afgørelse om ophør af sygedagpenge. Husk høringperiode er ikke det samme som frist på klage.Den behandling du har fået er urimelig og i strid med gældende lovgivning. Det vil være rigtig godt at have en til at hjælpe dig, da dette her er opslidende, og du kan forvente rigtig dårlig behandling - husk blot ikke at lade det gå ind på din person, da vi er mange som gennemlever og overlever det.
knus lobo
lobo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp hvad gør jeg? sussie63 Alt det andet 2 22-05-2013 18:34
Hjælp hvad gør jeg nu???? Dyrmose Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 15-03-2013 16:58
HJÆLP Hvad gør man? hunden Alt det andet 32 24-09-2011 16:29
Hjælp, hvad skal jeg nu?! PutteHundested Alt det andet 31 21-08-2011 18:51
Hvad kan jeg få af hjælp? Tullepigen90 Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 20-08-2010 14:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension